חדשות הפקולטה לחינוך
ספר חדש לפרופ׳ אדיר כהן: ״שאלה היא התשובה״
הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ אדיר כהן לרגל צאת ספרו החדש: ״שאלה היא התשובה״ – שירים ומחשבות.
הַחַיִּים הֵם שְׁאֵלָה
שֶׁלְּעוֹלָם לֹא תִּמְצָא פִּתְרוֹנָהּ
אַךְ נַמְשִׁיךְ לִשְׁאֹל אוֹתָהּ
וְלַחְתֹּר לִתְשׁוּבָה
שֶׁלְּעוֹלָם לֹא תִּנָּתֵן,
אוּלָם עֶצֶם הַשְּׁאֵלָה
הִיא חַיֵּינוּ
וְהִיא הַתְּשׁוּבָה.
ראיון עם פרופ' זביגנייב מרצ'יניאק, אוניברסיטת ורשה
בנושא אוריינות מתמטית בחטיבת הביניים: סיפור ההצלחה בפולין ותובנות באשר להישגי ישראל בפיזה
במסגרת יום עיון על אוריינות מתמטית בחטיבת הביניים, 21.9.2022, בחסות היוזמה – מרכז לידע ולמחקר בחינוך וקרן טראמפ.
פרופ׳ רוזה לייקין בכנס באוניברסיטה -
American-European Summit of talent development
פרופ' רוזה לייקין, דיקן הפקולטה לחינוך, השתתפה בכנס באוניברסיטה American-European Summit of talent development בו השתתפו 14 חוקרים/ות מובילים בתחום מחוננות ויצירתיות בעולם. משתתפי/ות הכנס דנו בשאלות פתוחות באפיון ילדים/ות ומבוגרים/ות בעלי יכולות גבוהות, כשתפיסת המפתח שהוצגה היא שמאפיינים רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים של ילדים/ות מחוננים חייבים להלקח בחשבון במערכת החינוך.
פרופ׳ אגבאריה זכה במענק - Gerda Henkel Stiftung
הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' אימן אגבאריה, מהמחלקה למנהיגות ומדיניות בחינוך, אשר זכה יחד עם תלמיד הדוקטורנט שלו, עדו פלזנטל, במענק תחרותי ע״ס 24,000 יורו מטעם הקרן הגרמנית Gerda Henkel Stiftung.
הצעת המחקר עוסקת בחינוך האסלאמי ובחינוך הפוליטי בהגותם של מוחמד ארכון, עבד אלכרים סרוש, וטאריק רמדאן. שלושתם מההוגים המובילים במחשבת האסלאם כיום.
כותרת המחקר:
In the Intersection Between Islamic Education and Citizenship Education: The Educational Possibilities in The Work of Mohammed Arkoun, Abdolkarim Soroush and Tariq Ramadan
נוי אליהו, דוקטורנטית במחלקה, נבחרה למנהלת החדשה של חטיבת הביניים עירוני א'
המחלקה למנהיגות ומדיניות בחינוך מברכת את נוי אליהו, דוקטורנטית במחלקה, המונחית על ידי פרופ׳ אנית סומך, לכבוד בחירתה למנהלת החדשה של חטיבת הביניים עירוני א'.
לאליהו תואר ראשון במתמטיקה ובחינוך מיוחד ותואר שני בניהול מערכות חינוך. היא בוגרת קורס הניהול "אבני ראשה", דוקטורנטית במחלקה למנהיגות ומדיניות בחינוך שבפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה וחברת נבחרת הדוקטורנטים המצטיינים של אוניברסיטת חיפה.
כמורה חינכה אליהו כיתות במסגרות החינוך הרגיל והמיוחד, שהוא תחום התמחותה. בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" היא מסבירה למה בחרה דווקא בעירוני א'.
עלי והצליחי נוי! גאים בך!
פרופ׳ אורלי רובינשטיין זכתה במענק מטעם קרן טרמפ
הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ אורלי רובינשטיין, מהמחלקה ללקויות למידה, על זכייתה במענק מטעם קרן טרמפ בנושא ״תכנית לניסוי הפעלת כלים קוגניטיביים בלימוד משימות של מתמטיקה שימושית מסדר גבוה בחטיבות הביניים״.
המענק מיועד לבחון פיתוח ויישום משימות בתחום המתמטיקה השימושית תוך הפעלת שני כלים קוגניטיביים: בקרה קשבית וויסות רגשי.
מאחלים הצלחה גדולה בעשייה המחקרית החדשנית, ותוצאות פורצות דרך!
חברי הסגל הזוכים במענקי מחקר מהקרן הלאומית למדע
הפקולטה לחינוך מברכת את הזוכים והזוכות במענקי מחקר מהקרן הלאומית למדע, על ההישג המחקרי המרשים!
ד״ר יפית גבאי, מהמחלקה לחינוך מיוחד, עבור מענק בנושא: ״חקר למידה קטגוריאלית פרספטואלית בדיסלקציה התפתחותית״.
פרופ׳ יאיר זיו וד״ר רעות ארבל, מביה"ס לטיפול, ייעוץ והתפתחות האדם, עבור מענק בנושא: ״חקר תהליכי ההעברה הבינדורית של דפוסי עיבוד מידע חברתי מהורים לילדיהם: הקשר להסתגלות חברתית בעת המעבר מגן החובה לכיתה א'״.
פרופ׳ דני בן-צבי, מהמחלקה למדעי הלמידה וההוראה יחד עם דינה ציבולסקי מהפקולטה לחינוך טכנולוגי ומדעי בטכניון, עבור מענק בנושא: ״יחסי הגומלין בין חשיבה סטטיסטית, חשיבה מדעית והבנה אודות מהות המדע במדע אזרחי״.
ד״ר שרית שפירו, מהמחלקה לחינוך מיוחד, עבור מענק בנושא: ״כיצד למידה תפיסתית משנה את התפיסה הסובייקטיבית?״
מאחלים לכם ולכן עשייה מחקרית מרתקת, רוויה גילויים מפתיעים ומלאת השראה, כפי שראוי לכולכם.ן
הפקולטה לחינוך מדורגת במקומות 51-75 לפי מדד שנגחי 2022
על פי מדד שנחאי החדש, המדרג 1,800 מוסדות להשכלה גבוהה מרחבי העולם על פי תחומי לימוד, האוניברסיטה דורגה בטווח המקומות 51-75 בתחום החינוך.
ברכות לכל חברי הפקולטה, גאווה גדולה, המשקפת מחקר פורץ דרך ועבודה קשה של כולנו, הסגל האקדמי והסגל המנהלי!
״…מצפון ייפתח החינוך.
עובדה לא מוכרת היא שהפקולטה הטובה ביותר לחינוך בישראל היא זו של חיפה (51-75 בעולם). בכלל מצבנו בתחום לימודי החינוך לא רע. יש 6 אוניברסיטאות בין ה-200 הראשונות בעולם ועוד שתיים עד ה-400…״
כל הכבוד!
ספר חדש לפרופ׳ אדיר כהן: ״להתקרב אל האש״
הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ אדיר כהן לרגל צאת ספרו החדש: ״להתקרב אל האש״.
כְּכָל שֶׁכְּנָפַי
הִתְקָרְבוּ אֶל
מְקוֹר הָאֵשׁ
וּכְבָר יָכֹלְתִּי
לָחוּשׁ בַּחֲרִיכָתָן,
כָּךְ הִרְגַּשְׁתִּי
שֶׁאֲנִי קָרוֹב
לְמִמּוּשׁ חַיַּי.
סטודנטיות מהחוג לחינוך מיוחד זכו במלגה של קרן שלם
הפקולטה לחינוך מברכת את הסטודנטיות מור אברהם ותנוויר מולחם-מדלג' מהמחלקה לחינוך מיוחד על זכייתן במלגת קרן שלם על עבודות הדוקטורט והתזה שלהן:
עבודת דוקטורט בביצועה של מור אברהם – ״וויסות רגשי של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים״ בהנחיית ד"ר ג'וי בנטוב וד"ר נוגה כהן.
עבודת תזה בביצועה של תנוויר מולחם-מדלג' – ״שימוש בווידאו לשיפור יכולות תעסוקה בקרב מבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברמה בינונית עד בינונית-נמוכה שגרים במעון פנימייה״ בהנחיית ד"ר שרית שפירו.
ד׳׳ר שירי לביא הובילה את מפגש החטיבה הבינלאומית לפסיכולוגיה חיובית בחינוך
ד"ר שירי לביא, מהמחלקה למנהיגות ומדיניות בחינוך, הובילה (בשיתוף עם קולגות מדנמרק ומפינלנד) את מפגש החטיבה הבינלאומית לפסיכולוגיה חיובית בחינוך, שהתקיים באיסלנד.
המפגש עסק בהיבטים שונים של positive schools ברחבי העולם, ברמת פדגוגיה, מורים, קהילה, וארגון.
