Topics and Trends in Current Statistics Education Research: International Perspectives
סטטיסטיקה הפכה להיות אחד מתחומי המפתח של חינוך בעידן המודרני של מידע ונתוני עתק (big data). הגידול הדרמטי בביקוש ללמידת סטטיסטיקה בכל תחומי הדעת מלווה בגידול כביר במחקר בחינוך סטטיסטי. מדינות ברחבי תבל מלמדות במידה הולכת וגוברת חשיבה כמותית וסטטיסטיקה בגילאים נמוכים יותר ויותר, במסגרת הוראת מתמטיקה, מדעים, ושאר תחומי הדעת. המחקר בתחום שופך אור על האתגרים הרבים בפיתוח אוריינות וחשיבה סטטיסטיים. תכניות לימוד וכלים טכנולוגיים חדשים נעשויים לסייע בטיפוח ההשגה של מטרות אלה.
ספר זה – המתמקד במחקר בינלאומי בחינוך סטטיסטי – מספק תובנות של האתגרים בלמידה ובהוראה של סטטיסטיקה. הוא מציג את ההוראה והלמידה של סטטיסטיקה בהקשרים שונים, כולל סביבות למידה מעוצבות עבור לומדים צעירים, תלמידים בחינוך הפורמלי בבתי הספר, סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה ומורים בהכשרה מקצועית. הספר מתאר מחקרים על תכני ההוראה (תכניות לימוד), אסטרטגיות הוראה להבנה מעמיקה, פיתוח חשיבה מושגית (פדגוגיה וטכנולוגיה), ידע ואמונות של מורים, ואתגרים של מורים ותלמידים הפותרים בעיות סטטיסטיות (חשיבה והסקה). מחקרים פורצי דרך אלו בחינוך סטטיסטי מציעים תובנות ביקורתיות עבור מרצים באוניברסיטה, מורים בבית ספר, מפתחי תכניות לימוד, חוקרים בחינוך מתמטי וסטטיסטי, מעצבי מדיניות חינוכית, וכן עבור מי שנפגש לראשונה בחינוך הסטטיסטי.
עורכי הספר: Gail Burrill ודני בן-צבי