התמחות בטכנולוגיות בשירות החינוך המתמטי

הרשמה לשנה"ל תשפ"ו  2.2.25 עד 30.6.25

ההתמחות מיועדת למתעניינים במחקר, פיתוח, עיצוב והפעלה של טכנולוגיות קיימות וחדשות בלמידה, הוראה, והערכה של עבודת לומדים במתמטיקה. ההתמחות מתאימה למורים למתמטיקה המעוניינים לפתח קריירה אקדמית כחוקרים, או כמורים מובילים בתחום של טכנולוגיות בכיתת המתמטיקה בכל הרמות והגילאים.
 
תנאי קבלה לתכנית הלימודים
השכלה קודמת
מועמדים לחינוך מתמטי (כללי) צריכים להיות בעלי
  • תואר ראשון בחינוך מתמטי / הוראת מתמטיקה / הוראת המדעים
  • תואר ראשון במתמטיקה, או במקצועות עתירי מתמטיקה בעלי תעודת הוראה
  • תואר ראשון במתמטיקה, או במקצועות עתירי מתמטיקה ללא תעודת הוראה (לנתיב המשולב עם תעודת הוראה)
  • תואר ראשון בחינוך / הוראה עם התמחות במתמטיקה (מאוניברסיטה או ממכללה)
  • תואר ראשון בפסיכולוגיה עם עניין בקוגניציה, מוח וחינוך מתמטי (יידרשו השלמות בחינוך מתמטי)
  • תואר ראשון במדעי המחשב, או ניסיון רלוונטי בתכנות או הנדסת תוכנה.
מועמדים שיחסרו רקע במדעי המחשב יידרשו לשיעורי השלמה רלוונטיים, כגון מבוא לתכנות.
 
תנאי סף
(א) ממוצע משוקלל של 85 ומעלה בלימודי התואר הראשון;
(ב) ציון 80 לפחות בבחינת כניסה באנגלית;
(ג) עמידה בראיון קבלה;
(ד) ציון של 60 לפחות בכל קורס בלימודי השלמה (במידה ונדרשים).
(ה) קורסי ההשלמה הנדרשים ייקבעו בהתאם להחלטת ועדת הקבלה.
* תנאים מיוחדים להתמחויות מוצגים בהמשך
 
 
תכנית הלימודים

בשנים האחרונות כלים טכנולוגיים נכנסים לבית הספר בקצב הולך וגובר ובתחומי דעת רבים ומגוונים. למרות מגמה זאת, כיתת המתמטיקה משתרכת במקרים רבים מאחור בכל האמור בשילוב טכנולוגיות בהוראה ולמידה בבית הספר. התכנית להתמחות בטכנולוגיות בחינוך מתמטי תקדם את החשיבה על שילוב הטכנולוגיה בתהליכים של הוראה, למידה, והערכה של עבודת תלמידים במתמטיקה, תוך התייחסות למכלול ההיבטים המחקריים ויישומיים הכרוכים בשימוש בטכנולוגיות בתוך תהליך חינוכי בתחום דעת אשר עמיד יחסית באופן עקבי בפני שינויים, וזאת מסיבות שונות ומגוונות. התמחות במחקר על פיתוח והטמעה של טכנולוגיות למידה והערכה בתחום החינוך המתמטי. מיועדת למתעניינים במחקר, פיתוח, עיצוב והפעלה של טכנולוגיות קיימות וחדשות בלמידה, הוראה, והערכה של עבודת לומדים במתמטיקה. התכנית מתאימה למורים למתמטיקה המעוניינים לפתח קריירה אקדמית כחוקרים, או כמורים מובילים בתחום של טכנולוגיות בכיתת המתמטיקה בכל הרמות והגילאים.

מבנה הלימודים בכל ההתמחויות

מסלול א׳  

שנה א׳
חובה
1 קורס במחקר כמותי וסטטיסטיקה לתואר שני
1 חינוך מתמטי: קורס אינטגרטיבי
1 עיון מתמטי (לא חובה בהתמחות למידה מוח וחינוך- ניתן לבחור קורס אחר)
בחירת חובה
1 מחקר בחינוך מתמטי- בתחום ההתמחות

שנה ב׳
בחירת חובה 
2 מחקר בחינוך מתמטי- בתחום ההתמחות
1 מחקר בחינוך מתמטי
בחירה
1 בחינוך מתמטי או בתחום אחר
סך הכל 8 קורסים, 32 שעות שבועיות סמסטריאליות עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (בהיקף 4 שש"ס) – סך הכול 36 שעות סמסטריאליות.

מסלול ב׳

שנה א׳
חובה
1 קורס במחקר כמותי וסטטיסטיקה לתואר שני
1 חינוך מתמטי: קורס אינטגרטיבי
1 עיון מתמטי (לא חובה בהתמחות למידה מוח וחינוך- ניתן לבחור קורס אחר)
בחירת חובה
1 מחקר בחינוך מתמטי- בתחום ההתמחות
בחירה
1 בחינוך מתמטי או בתחום אחר

שנה ב׳
בחירת חובה 
2 מחקר בחינוך מתמטי- בתחום ההתמחות
1 חינוך מתמטי
בחירה
2 בחינוך מתמטי או בתחום אחר
סך הכל קורסים 10 קורסים, 40 שעות שבועיות סמסטריאליות.

חובות כלליות:
מסלול א׳
עבודה סמינריונית אחת בתחום ההתמחות

במסלול ב׳ 
שתי עבודות סמינריוניות: בתחום ההתמחות