חדשות המחלקה למנהיגות ומדיניות בחינוך

נחי משעול-שאולי זכה במלגה תחרותית מטעם ה- Memorial Foundation for Jewish Culture

המחלקה למנהיגות ומדיניות בחינוך מברך את נחי משעול-שאולי על קבלת מלגה תחרותית מטעם ה- Memorial Foundation for Jewish Culture על מחקר הדוקטורט שכותרתו "אורתודוקסיה בעידן הדיגיטלי: הבניית זהות חרדית ברשתות חברתיות" בהנחיית ד"ר אורן גולן.

איימן אגבארייהברכות חמות לד׳׳ר אימן אגבאריה אשר הוזמן לאוניברסיטת אוקספורד להשתתף בתכנית העמיתים: Israel and Ione Massada Fellowships Programme.

בנוסף ד׳׳ר אגבאריה הוזמן להרצאות Keynote  בשני כנסים בינלאומיים.

הראשון בהולנד באוניברסיטת Groningen:

International Conference Religious Heritage in a Diverse Europe, New Directions in Practice, Policy & Scholarship

והשני בישראל במכללת לוינסקי:

CULTURAL DIVERSITY IN MUSIC EDUCATION INTERNATIONAL CONFERENCE 2019 – CDIME XIV

כמו כן, ד"ר אגבאריה הוזמן לקחת חלק בפסטיבל מטולה לשירה בישראל.

יישר כוח והמשך עשייה ברוכה!

ברוך יעקובי בראיון בגל״צ על ספרו, "לומדים לשחק"

ע. ציפי גון-גרוס מגל״צ שוחחה עם ברוך יעקובי על ספרו, "לומדים לשחק".
איך אפשר ללמוד כשמשחקים בשיעור? מהו בעצם חינוך משחקי? ואיך יוצרים בחינוך הציבורי אלטרנטיבה לחינוך הרווח היום?

לשמיעת הראיון המלא לחץ כאן (בחלון חדש)

סטודנטים מתדייניםב-27.03.2019 נערך יום החוג השנתי של החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, והפעם בנושא "מביקורת למעשה: חינוך כמנוף לשינוי חברתי".

תודה לכל המשתתפים ובמיוחד לנציגות ונציגי הארגונים, למירי וסיגלית, ולד"ר לטם פרי-חזן וד"ר אביהו שושנה על הדיון המסכם המרתק.
 
בעקבות מספר בקשות שהגיעו אלינו מאז יום החוג ליצירת קשר עם הארגונים, להלן פרטיהם (לפי סדר הצבתם באולם):
עמותת פרדס – http://pardesnet.org (בחלון חדש)
עמותת חינוך לפסגות – https://www.e4e.org.il (בחלון חדש)
עמותת היווט – https://www.hiyot.org/he/about.php
"לומדים להעריך" – https://www.facebook.com/teaching.value (בחלון חדש)
"חצבני ספרים" – קישור לדף פייסבוק (בחלון חדש)
דוקטורנטים מרצים בבתי-ספר (נבחרת הדוקטורנטים של חיפה)

לחצו כאן לצפייה בתמונות מהאירוע (בחלון חדש)

לחצו כאן לצפייה בהזמנה לאירוע (בחלון חדש)

New Social Foundations for Educatioהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר יותם חותם, ראש המגמה לחקר החינוך האלטרנטיבי במחלקה ללמידה, הוראה והדרכה על הוצאת ספר חדש בעריכתו יחד עם פרופ' פיליפ ווקסלר.

הספר שכותרתו New Social Foundations for Education: Education in 'Post Secular' Society ראה אור בימים אלו בהוצאת Peter Lang.

תקציר הספר:

There has been growing scholarly attention to questions about the revival of religion and religiosity on global social, cultural and political fronts and the emergence of a ‘post-secular’ society. New Social Foundations for Education is dedicated to the drawing of the implications of the contemporary ‘post-secular’ social transformation for education. Though the question of the ‘post-secular’ stands at the focal point of a wide range of academic debates and discussions, within educational discourse it has not received close scholarly attention. This volume aims to correct this lack by presenting groundbreaking works of leading scholars from Europe, North America, and the Middle East. Contributions discuss such topics as the mystical tradition and its social and pedagogic implications; contemplative practices; spriritual education; and the relations between secular and religious education in different local contexts.

לדף הספר בהוצאה לחצו כאן >>

yotam-hotam-Modern-Gnosis-and-ZionismIn the late nineteenth and early twentieth century, the German intellectual world was challenged by a growing distrust in the rational ideals of the enlightenment, and consequently by a belief in the existence of a radical ‘cultural crisis’. One response to this crisis was the emergence of ‘Life Philosophy’, which celebrated the irrational, expressive, instinctive and spontaneous, while rejecting the rational, conscious, and logical. Around the same time and place, Zionist thought crystallized. It discussed issues like the ‘Jewish essence’, the creation of a new Jewish person and a new Jewish community, return to the Jewish homeland, and the negation of the diasporic way of life.

This book explores the connections between Zionism and Life Philosophy, and argues that Life Philosophy represents a modern secularized version of gnostic dualism between God and world, and that this was a particular secular impulse that lay at the core of the Zionist political mission. Consisting of two main sections, the book first shows the manner in which Life Philosophy should be understood as a modern, secularized, gnostic theology, before concluding by discussing its political Zionist interpretation.

Drawing on published works of a wide range of thinkers and intellectuals, alongside a variety of unpublished materials, this book will be welcomed by students and scholars of Jewish studies, the philosophy of Judaism, and religion and philosophy more generally.

לצפייה בדף הספר באתר ההוצאה לאור