יחידת המחשוב
שריוני כיתות במל"ה – תשפ״ג
להורדת תוכנת תמיכה מרחוק ISL
מל"ה – מעבדות למידה הוראה – כיתות מחשבים
לרשות הסטודנטים הלומדים בפקולטה לחינוך (החוג לייעוץ והתפתחות האדם, החוג ללמידה, הוראה והדרכה, החוג לחינוך מיוחד, החוג ללקויות למידה, החוג לחינוך מתמטי והחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך) עומדות מעבדות מחשבים ייחודיות – מל"ה ("מעבדות למידה והוראה"). המל"ה נוסדה במטרה לספק מגוון שירותי מיחשוב מתקדמים לסטודנטים ולסגל של הפקולטה לחינוך.
במסגרת העבודה במל"ה מושם דגש על פיתוח ותמיכה בסביבות למידה והוראה, אשר עושות שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים כגון מחשבים, מצגות, תקשוב, הוראה מרחוק ווידיאו. צוות המל"ה תומך במחקרים חינוכיים המתבצעים בפקולטה, בשיעורים מתוקשבים, באתרים מקצועיים של אנשי סגל ובקורסים מתוקשבים.
במהלך שנת הלימודים
– הפקולטה לחינוך מעמידה לרשות תלמידיה כיתות לימוד ממחושבות משוכללות (362, 566, 207, 208). הכיתות נמצאות בבניין הפקולטה לחינוך ועומדות לרשות הסטודנטים לשיעורים הנלמדים במשך מרבית שעות היום.
תפוסת הכיתות:
חדר 208 / 207 – 12 עמדות מחשב אישיות, כולל מורה
חדר 362 – 5 עמדות מחשב משותפות לשולחן דיונים ו 5 כיסאות, כולל מורה – לצפייה במראה החדר לחץ כאן (בחלון חדש)
חדר 566 – 18 עמדות מחשב אישיות כולל מורה
סה״כ 35 עמדות מחשב
– תוכנות ולומדות המותקנות בכיתות המחשבים: מערכת הפעלה "חלונות" (Windows), תוכנות "אופיס" (Office), תוכנה לגלישה באינטרנט (Browser), תוכנות סריקה וגרפיקה ותוכנות ולומדות ייחודיות לתחומי הדעת הנלמדים בפקולטה.
– סיוע לסטודנטים: ייעוץ ותמיכה בשימוש בתוכנות הנ"ל. הסיוע ניתן במהלך שנת הלימודים ובחופשות סמסטרים על ידי צוות מתרגלים. פרטים מדויקים אודות זמני פתיחת המעבדות תוכלו למצוא בלוח מודעות של המל"ה באתר הפקולטה.
– ציוד השאלה למטרות לימודיות: במסגרת העבודה בכיתות התרגול במל"ה ניתן לשאול לומדות וחומרי מולטימדיה.
– אתר הפקולטה לחינוך באינטרנט – האתר מספק מידע אודות מגמות הלימוד, אתרי קורסים (ברובם קורסים מתוקשבים), כתובות דואר אלקטרוני של סגל הפקולטה, מידע על תחומי מחקר והוראה של הסגל האקדמי, לוח מודעות שוטף, אירועים חשובים ומאגר אתרים הכולל מדריכים לשימוש בתוכנות.
– פתיחת חשבון במחשב הסטודנטים Campus: כל סטודנט, שעבר ייעוץ ושילם שכר לימוד, זכאי לחשבון במחשב ה-Campus. חשבון זה מקנה לסטודנט שירותי דואר אלקטרוני ומקום להעלאת קבצים. החשבון פעיל לכל תקופת הלימודים באוניברסיטה, בתנאי שאין לסטודנט חובות כספיים. שם המשתמש והסיסמא נמצאים בתחתית התדפיס של מערכת השעות.
מוקדי סיוע שעומדים לרשות הסטודנטים:
צוות המל"ה: במכלול החדרים 303. ניתן לפנות בדוא"ל או להגיע ישירות בזמני הפתיחה.
במקרים שלא באו על פתרונם ניתן לפנות בכתב אל מר גיל גליק שמעוני, אחראי מעבדות: gilg@edu.haifa.ac.il
קישור ליועצי הסטודנטים באגף המחשוב (בחלון חדש)
הזמנת תוכנות באגף המחשוב
קישורים
לאתר אוניברסיטת חיפה (בחלון חדש) http://www.haifa.ac.il
לאתר הפקולטה לחינוך http://edu.haifa.ac.il
לאתר ספריית יונס וסוראיה נזריאן (בחלון חדש) http://lib.haifa.ac.il
פורטל יישומי הסגל (בחלון חדש) https://adm.haifa.ac.il/irj
אגף המחשוב באוניברסיטה (בחלון חדש)
רשימת תוכנות הניתנות לרכישה ע"י הסגל (בחלון חדש)
רשימת תוכנות הניתנות לרכישה ע"י הסטודנטים (בחלון חדש)
גישה מהבית למשאבי האוניברסיטה (בחלון חדש)
דואר אלקטרוני Outlook (בחלון חדש)https://owas.haifa.ac.il
מדריכים ופתרונות
מדריך הגדרת הדוא"ל EDU לiOS (בחלון חדש)
מדריך שימוש בסיסי לתוכנת outlook 2007 (בחלון חדש)
מדריך לפתרון תקלות נפוצות בכיתות המל"ה (בחלון חדש)
עזרה ונושאי 'כיצד לבצע' של Outlook 2003 של מייקרוסופט (בחלון חדש)
עזרה ונושאי 'כיצד לבצע' של Outlook 2007 של מייקרוסופט (בחלון חדש)
עזרה ונושאי 'כיצד לבצע' של Outlook 365 של מייקרוסופט (בחלון חדש)