תואר שני
התואר מכשיר את הסטודנטים לעבודה כפסיכולוגים חינוכיים. במסגרת התואר יתמחו הסטודנטים באבחון, בטיפול, בתהליכי מניעה של קשיים, בקידום ההתפתחות התקינה של ילדים ונוער. התוכנית כוללת את כל קורסי הליבה בפסיכולוגיה חינוכית על פי המלצות מועצת הפסיכולוגים וכוללת בנוסף הרחבה ייחודית בתחום לקויות הלמידה.
אנו שמחים להזמינכם להירשם לתוכנית חדשה לתואר שני בקריאה ואוריינות בשפה הערבית בחוג ללקויות למידה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בתוכנית זה תקבלו כלי הערכה והתערבות מבוססי מחקר לקדם את אהבת הקריאה, אוצר מילים והבנת נקרא מטובי החוקרים בארץ. תכנית זו מומלצת על ידי משרד החינוך.
משרד החינוך מתכוון לעודד את הקריאה ולחזק את הכתיבה במסגרת התכנית הלאומית לחיזוק לימודי השפה העברית. במשרד החינוך זיהו כי אחת הבעיות בקרב התלמידים בישראל היא שלבוגרי מערכת החינוך אין אוצר מילים רחב, והם לא יודעים להתנסח ולכתוב כמו שצריך. אחד האתגרים הלאומיים העומדים בפני מערכת החינוך היא הכשרת מורים בנושא קריאה ואוריינות. בעוד שבעולם קיימות תכניות רבות למומחה לאוריינות בבית ספר, התחום בארץ אינו מפותח.
מטרת הלימודים לתואר שני היא להכשיר סגל בכיר, שיעסוק במחקר בחינוך מתמטי, יקדם את הוראת המתמטיקה בכל הגילאים והמערכות, יעסוק בפיתוח סביבות למידה ותכניות לימודים ובהכשרת מורים למתמטיקה.
התכנית מיועדת למתעניינים בעיבוד מידע מספרי ומתמטי ובתהליכי למידה תקינה ולקויה של חשבון ושל מתמטיקה. המסיימים יהיו מוסמכי הפקולטה לחינוך ויהיו זכאים לתואר M.A בחינוך בתכנית הבינתחומית לקשיים ולקויות למידה בחשבון ובמתמטיקה. המטרה היא להעשיר ולהעמיק את המיומנויות הקליניות של הסטודנט ולאפשר לו/לה לבצע אינטגרציה בין הידע התיאורטי/המחקרי לפרקטיקה.
מגמת לימודים חדשה "מוח ולמידה" נפתחה במסגרת החוג ללקויות למידה ומרכז אדמונד י. ספרא שבאוניברסיטת חיפה במטרה לתת מענה לצורך בהכשרה מדעית מחקרית ולימודים מתקדמים לסטודנטים המבקשים להתמחות ברמת מערכות המוח (systems approach) בתחום לקויות הלמידה ותהליכי למידה תקינים. התוכנית מיועדת לתלמידי מחקר לתואר שני שלהם עניין במבט רב-מערכתי על האדם כיצור לומד ובנוכחות לקויות התפתחותיות ומצבי חוסר.
בתכנית לייעוץ חינוכי, בתכנית לטיפול באמנויות - ביבליותרפיה, בתכנית לחינוך והתפתחות האדם, בתכנית הרב תחומית בחינוך והתפתחות בגיל הרך ובתכנית להנחיית קבוצות.