אריה קיזלפרופ' אריה קיזל, מהחוג למדעי הלמידה וההוראה נשיא האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים, העביר את הרצאת הפתיחה בכנס המקוון של האגודה האסייאתית לפילוסופיה עם ילדים: 

PCYNAP Philosophy with Children and Youth Network for Asia-Pacific.

ההרצאה של פרופ' קיזל עסקה באתגרי המנחים בקהילות חקירה פילוסופיות בימים אלה של הקורונה.

מיכל איילוןהפקולטה לחינוך מברכת את ד״ר מיכל איילון, מהחוג לחינוך מתמטי, על זכייתה במענק מכובד מקרן טראמפ בנושא ״הקמה וחקר של מאגר שיעורים ואירועים קריטיים מצולמים הקשורים להוראה של מתמטיקה שימושית בחטיבת הביניים״.
למחקר צפוייה תרומה תיאורטית ומעשית בתחום של תהליכי שילוב אוריינות מדעית, טכנולוגית וחברתית בהוראה ולמידה של המתמטיקה.
אנו מאחלים לך הצלחה והנאה גדולה מקידום של מחקר פורץ דרך.
אדר בן אליהוהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר אדר בן-אליהו שנבחרה לכהן כמ"מ ראש ביה"ס הבינלאומי של אוניברסיטת חיפה.

ד"ר בן-אליהו אחראית על הקשרים והממשקים השונים בין הגורמים לקידום תכניות בינלאומיות קיימות וחדשות ותעבוד בשיתוף מלא עם הרקטור וסגן הנשיא לבינלאומיות וקיימות.
 
ד"ר בן-אליהו היא פסיכולוגית התפתחותית-חינוכית מחקרית, הגיעה לאוניברסיטת חיפה בשנת 2014 לחוג לייעוץ והתפתחות האדם בפקולטה לחינוך. את הדוקטורט קיבלה מאוניברסיטת דיוק בארה"ב (Duke University) ותואר שני מאוניברסיטת בר-אילן בפסיכולוגיה ניסויית-מחקרית. מחקרה עוסק בקיימות לימודית ובתהליכי למידה בסיסיים, תוך שילוב של התחום הרגשי וויסות רגשי כחלק מתהליך הלמידה, ופיתוח התחום של למידה אקדמית-רגשית. היא חברה במרכז הידע והמחקר הלאומי בתחום ההיערכות למצבי חירום, שם הקימה קבוצת עבודה מחקר- שטח קונסרוציום של נוער וילדים בשגרת חירום.

ניתן ליצור קשר עם לשכתה באמצעות גב' ענת טנג'י שליסברג, מרכזת ביה"ס הבינלאומי, במייל  aschlis1@univ.haifa.ac.il או בטלפון 04-8288730.

אנחנו מאחלים לד"ר בן-אליהו הצלחה רבה, הנאה וסיפוק בתפקיד.

לחצו כאן למעבר לאתר האישי של ד״ר אדר בן-אליהו (בחלון חדש)

לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית, ב-11-10-2021 התקיים מפגש חגיגי של חברי הסגל בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה בהשתתפות (יוצאת דופן) של שרת החינוך ד״ר יפעת שאשא ביטון.

השרה הינה בוגרת הפקולטה וזכתה למילות ברכה מדיקן הרשות ללימודים מתקדמים, פרופ׳ לילי אורלנד-ברק. בדבריה, פרופ' אורלנד-ברק דנה בעבודת הדוקטורט של השרה. עבודה המעמידה במרכזה את הדיאלוג בין ערבים ויהודים בחברה הישראלית. השרה הביעה הערכה לדיון במחקרה ואת האופטימיות הטבועה בממצאיה ביחס להרחבת הגשרים וצמצום הפערים. בהמשך הדברים, השרה נזכרה בערגה בתקופת לימודי הדוקטורט בחוג לחינוך, ובהנחייתו הצמודה של פרופ׳ גבי סלומון ז״ל.

דיקן הפקולטה, פרופ׳ רוזה לייקין, המחישה את התקדמות הפקולטה לחינוך בתחומים רבים. צמיחה הכוללת מרכזי מחקר משגשגים, תחומי מחקר מגוונים, עלייה בבוגרי התארים המתקדמים והסטודנטים הפעילים בחוגי הלימוד, וכן ציינה את הדירוג הגבוה בה זוכה הפקולטה בישראל ובדירוג העולמי. כמו כן, השרה הוזמנה לבקר באחד מחדרי המיחשוב המתקדמים והחדשים של הפקולטה לחינוך, תוך המחשה של סביבות הלמידה המפותחים במרחבים אלו שבוצעה על ידי ד"ר יותם הוד.

 
דברי השרה ראו בסרטון (בחלון חדש)

לצפייה בגלריית התמונות מהביקור לחצו כאן (בחלון חדש)

לצפייה בסרטון מהביקור לחצו כאן (בחלון חדש)

כריכת הספר החדשהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ דנה אמיר, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם,Psychoanalysis on the Verge of Language לרגל צאת ספרה החדש Psychoanalysis on the Verge of Language.

הספר "Psychoanalysis on the Verge of Language" עוסק בהבנה פסיכואנליטית של מקרי קצה, ובאופנים שבהם ניתן להשתמש בהמשגות מתחומי המוזיקה, הספרות והשפה כדי לשפוך אור על המבנים הייחודיים הנפשיים הללו ועל צורת הטיפול בהם. הפרקים השונים עוסקים, בין השאר, בממדים השונים של ההפרעה האובססיבית, בוריאציות מגוונות של חצייה מגדרית, בכפילות הממאירה של סצנת גילוי העריות ובצורות המיסוך של שפת המעוול האינדיבידואלי והקולקטיבי. מתוך ההקדמה של פרופ' ענר גוברין לספר (בתרגום לעברית): "לאורך פרקי הספר המגוון הזה אמיר חושפת פנים מגוונות של הזיקה בין תהליכים נפשיים לבין עקרונות השפה, בעודה מאירה מחוזות שאינם ניתנים לביטוי מילולי או אף שוללים ביטוי מילולי. חידושיה הקליניים, המבוססים על הבנתה העמוקה את נפתולי התחביר הנפשי, מוסיפים רובד חשיבה נועז ומקורי לקנון הפסיכואנליטי."

לדף הספר באתר ההוצאה לאור (בחלון חדש)

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu