אריה קיזלפרופ' אריה קיזל פירסם לאחרונה, יחד עם עמיתים, שני מאמרים בעיתון "הארץ".
האחד, משותף לד"ר סיגל נאור-פרלמן מתוכנית "דרך רוח", פורסם במדור המאמרים של עיתון הארץ ב-1 בספטמבר 2021 ומתח ביקורת על התמקדות היתר של מערכת החינוך במיומנויות רגשיות-חברתיות. בין השניים כותבים השניים: "הטעות המערכתית גרמה לכך שבתי הספר הפכו למוסדות קליניים והצוות הבית ספרי לפסוודו-מטפלים שתפקידם "לשלב" ו"להכיל" את התלמידים בסביבה "פסיכו-פדגוגית" וב"סטינג" מתאים. זו שפה חדשה שהזניחה במידה רבה את האיזון הנכון הנדרש מבית הספר כמוסד מטפח תרבות ואינטלקט לצד מיומנויות אזרחיות רחבות".

לנוסח המלא של המאמר לחצו כאן (בחלון חדש)


המאמר השני פורסם על ידי פרופ' קיזל ואלון ירושלמי, תלמיד מחקר ומנהל בית ספר בחדרה. הוא פורסם במוסף השבועי של "הארץ" ב-17 בספטמבר 2021. תחת הכותרת "לאן נעלמו הנשים מספרי הלימוד באזרחות?" פורסים קיזל וירושלמי לקט ממצאים ממחקר רחב שבוצע ואשר בדק את ייצוגן של נשים בספרי הלימוד באזרחות. המחקר הכיל שלושה ממדים: ממד כמותי, ממד איכותני וממד ויזואלי ותוצאותיו המלאות יפורסמו בגיליון הקרוב של כתב העת "עיונים בחינוך". ב"מוסף הארץ" הם פורסם חלק מהממצאים הבולטים וקוראים לשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון למנות צוות שיבדוק את יצוגן של אוכלוסיות נוספות בישראל בספרי הלימוד.

לנוסח המלא של המאמר לחצו כאן (בחלון חדש)

עדיברכות לתלמיד המחקר לתואר שני, עדי הדרי, על זכייה במלגת תמיכה (בסך 6,000 ₪) ממכללת תל חי.
עדי הדרי כותב עבודת תזה בנושא: "דיאלוג חינוכי בבתי חולים: עבודתם החינוכית של מורים במחלקות אנקולוגית-ילדים" בהנחיית פרופ' אריה קיזל מהחוג למדעי הלמידה וההוראה וד"ר מירב חן, ראש החוג לפסיכולוגיה במכללת תל חי.

דנה אמירפרופ׳ דנה אמיר, מחוג לייעוץ והתפחות האדם, התראיינה בגלי צה״ל בתוכנית ׳ספרים רבותיי ספרים׳ על ספרה החדש ״אבני ריחיים״.

לשמיעת הראיון לחצו כאן (בחלון חדש, החל מדקה 25)

לטם פרי חזןהפקולטה לחינוך מברכת את ד״ר לטם פרי-חזן, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, שנבחרה כ-Co-convenor של רשת זכויות ילדים בחינוך ב- European Educational Research Association

נעמה סמהאר בכנסברכות לנעמה סמהאר, דוקטורנטית בחוג לחינוך מתמטי, נעמה בכנסבהנחייתה של ד"ר מיכל איילון, אשר הציגה את מחקרה בתוכנית קיץ לדוקטורנטים ופוסט דוקטורנטים באיטליה.

ציפורה שכטמןפרופ׳ (אמריטה) ציפורה שכטמן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, טוענת במאמר במוסף מיוחד של אגודת ניצן בשיתוף עיתון ׳הארץ׳ שאין להתעלם מעולמו הרגשי של התלמיד ושימת דגש על הצורך העז במעורבות רגשית בין מורה לתלמיד היא שתוביל לשינוי במערכת החינוך ובחוויית הלמידה של התלמידים שלנו.

במוסף לקחו חלק חברי "פורום כיוונים חדשים בחינוך" המציגים זוויות שונות של למידה רגשית חברתית (SEL) במטרה להעניק לבתי הספר רעיונות שיפתחו בפניהם אפיקים ליישמה באופן יצירתי.

לחצו כאן - קישור לקריאה דיגיטלית (בחלון חדש)

דגל הדרוזיםהפקולטה לחינוך מברכת את ד״ר מהא נאטור, מהחוג לחינוך מיוחד, על זכייתה בפרס המחקר על העדה הדרוזית, על עבודת הדוקטורט שלה ״היבטים נרטיביים ותרפויטיים של נוטוק: היזכרות ודיבור על גלגול קודם בקרב דרוזים בישראל״.

הפרס מטעם הפקולטה למדעי הרוח הוא תרומת המרכז למורשת הדרוזים בישראל ולשכת הרקטור.

isf logoהפקולטה לחינוך מברכת את חברי הסגל אשר זכו במענק מחקר מטעם האקדמיה הלאומית למדע:

ד"ר מיכל איילון וד"ר טלי רווה מהחוג לחינוך מתמטי על המחקר תפקידן של פונקציות ניהוליות בגיאומטריה של כיתה ח': גישה מולטי - דיסיפלינרית


פרופ' אביבה ברקוביץ-אוחנה מהחוג למדעי הלמידה ומהחוג ליעוץ והתפתחות האדם על המחקר גמישות המוח האנושי להתמודדות עם המוות: מיינדפולנס ופסיכדליה כמקדמי חוסן אקזיסטנציאליסטי דרך שינוי בתפיסת העצמי


פרופ' לורי רובל מהחוג לחינוך מתמטי בשיתוף עם וד"ר ג'והיינה עואודה-שחברי, מכללת אלקאסמי-מכללה אקדמית לחינוך על המחקר מתמטיקה, מגדר, ומורים: תפיסות והטיות


פרופ' אביהו שושנה מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך על המחקר היעשות אליטה: אתנוגרפיות של חינוך, מעמד וסובייקטיביות בבתי ספר תיכוניים פרטיים בחברה הערבית והיהודית בישראל (לאביהו זאת זכיה במענק ISF רביעית ברציפות)     

   
בשם כול חברי הפקולטה: שמחים עמכן.ם, גאים בכן.ם, ומאחלים לכן.ם המון גילויים מפתיעים והנאה רבה מתהליך החקר והגילוי.

חגי קופרמינץהפקולטה לחינוך מברכת את ד׳׳ר חגי קופרמינץ, מהחוג למדעי הלמידה וההוראה, על זכייה במענק מחקר מקרן יד הנדיב לפיתוח וליווי מחקרי של מאגר כלי הערכה ללמידה רגשית חברתית, בשותפות עם ד"ר דפנה קופלמן-רובין מהמרכז הבינתחומי.
    
פרויקט חשוב מאוד. אנו מקווים שהכלים שיפותחו לפרויקט יהיו נגישים לכול חברי הפקולטה.

שלושת המרצותהחוג לחינוך מתמטי מברך את חברות סגל החוג לרגל זכייתן במענקי ISF הקרן הלאומית למדע:

  1. ד״ר טלי רוה וד״ר מיכל איילון שזכו במענק של-ISF הקרן הלאומית למדע, לפרויקט ״תפקידן של פונקציות ניהוליות בגיאומטריה של כיתה ח': גישה מולטי ־דיסיפלינרית״
  2. פרופ׳ לורי רובל ובוגרת החוג ד״ר ג׳והיינה שחברי ממכללת אלקאסמי שזכו במענק של-ISF הקרן הלאומית למדע, לפרויקט ״מתמטיקה, מגדר, ומורים: תפיסות והטיות״

לורי רובלהחוג לחינוך מתמטי מברך את מצטיינות מחזור המוסמכים לשנה׳׳ל תשפ"א:על הפודיום בטקס
סולי קדוש - הצטיינות יתרה
אסתי מן - מצטיינת הדיקן ללימודים מתקדמים
לוגין סבאג - מצטיינת הדיקן ללימודים מתקדמים
ליבנת מימון - הצטיינות
קמר אבו אליהיג'א – הצטיינות  
מיכל אוסטרוב – הצטיינות
שירי כהן  - הצטיינות
אנו גאים בכן ומאחלים הצלחה והצטיינות גם בהמשך דרככן!

לצפייה בתמונות נוספות מטקס המוסמכים לחצו כאן (בחלון חדש)

חלק מהמוסמכותהחוג למדעי הלמידה וההוראה שמח לשתף אתכם בתמונות מתוך טקס המוסמכים שהתקיים ב 6.7.2021

גאים בכן.ם, מתרגשים איתכן.ם ומאחלים לכן.ם הצלחה בהמשך הדרך!

 

קישור לתמונות הטקסים:

חקר החינוך האלטרנטיבי

טכנולוגיות בחינוך

פיתוח פדגוגי של מערכות חינוך
michal ayalonברכות לד"ר מיכל איילון מהחוג לחינוך מתמטי אשר נבחרה לכהונה בת 4 שנים במועצה הבינלאומית של ארגון ה-IGPME, הקבוצה הבינלאומית לפסיכולוגיה של חינוך מתמטי. הקבוצה מהווה ארגון גג לחוקרים בתחום החינוך המתמטי מאז היווסדה ב-1976, ומקיימת כנס בינלאומי שנתי אשר מחבר חוקרים מכל העולם. מיכל איילון

קישור לאתר הארגון (בחלון חדש): www.igpme.org

 

לצפייה בסרטון הפרומו לכנס העתיד להתקיים בחיפה לחצו כאן (בחלון חדש)

ציור ערביהחוג למדעי הלמידה וההוראה מאחל לחברי קהילת החוג המוסלמים והדרוזים חג עיד אל אדחא שמח.

ברכה לחג

הילה ומאריהחוג למדעי הלמידה וההוראה שמח לשתף אותכם בברכת הבוגרות המצטיינות מתוך טקס הבוגרים שהתקיים ב7.7.21.

מתרגשים אתכם ומאחלים לכם הצלחה בהמשך הדרך!

הילה מארי
לקריאת נאומה של הילה (בחלון חדש) לקריאת נאומה של מארי (בחלון חדש)

 

לצפייה בתמונות נוספות מטקס הבוגרים לחץ כאן (בחלון חדש)

כריכת הספר הורות אינטימיתהפקולטה לחינוךכריכת הספר הורות אינטימית מברכת את פרופ׳ (אמריטה) ציפורה שכטמן מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על פרסום הספר "הורות אינטימית: העצמת הורים בקבוצות ייעוץ".

הספר, בהוצאת צמרת ספרים, מקבץ עדויות של הורים ומטפלים אודות חוויית העבודה בקבוצה, בשילוב תובנות מקצועיות ומחקריות על יחסי הורים-ילדים. בעקבות התנסות זו, הורים ילמדו לראות את ילדם באור שונה ומטפלים ילמדו גישה יעילה לעבודה עם הורים.

הזוכים במלגותלרגל סיום שנת הלימודיםהמשתתפים ביום הפתוח תשפ"א, היום הפתוח של התוכנית לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך התקיים ביום רביעי, ה- 16.6.16 במרחב הלמידה העתידי (FLS), בבניין חינוך, באוניברסיטת חיפה.

במהלך היום הפתוח, הציגו תלמידות ותלמידי התוכנית, תהליכי למידה שחוו ויצרו במהלך שנת הלימודים. ההצגות אפשרו להכיר מקרוב את העשייה הענפה שמתרחשת בתוכנית. ‪     

את היום המרגש חתם טקס הענקת מלגות ע"ש משפחת סילבר. המלגות הוענקו לסטודנטיות מצטיינות (7 סטודנטיות וסטודנט אחד) המסיימות לימודיהן במסלול פרוייקט הגמר או במסלול התזה. הסטודנטייות שיתפו את הקהילה בעבודותיהן.

מטוס מנייר מוביל על פני שאר מטוסים אחריםברכות לכל חברי הפקולטה, גאווה מאוד גדולה, המשקפת מחקר פורץ דרך ועבודה קשה של כולנו! 

לצפייה בדירוגים בתחום החינוך לחצו כאן (בחלון חדש)

 אוניברסיטת חיפה עקפה את קיימברידג' ואוקספורד בתחום החינוך (בחלון חדש)

כל הכבוד!

שני הזוכיםהסטודנטית רוני שכטר והסטודנט עמיחי קנו,עמית תלמידירוני מחקר לתואר שני בהתמחות לפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה זכו בפרס דן וולנר שמוענק למחקרי תזה בתחום פילוסופיה עם ילדים.
הפרס מוענק בפעם השנייה כמלגה מטעם משפחת דן וולנר ז"ל שהיה פעיל בתחום זכויות אדם והלך לעולמו לפני מספר שנים. בני משפחתו החליטו להעניק פרס כספי על שמו בתיאום עם פרופ' אריה קיזל ראש הפורום האקדמי הישראלי לפילוסופיה עם ילדים המשמש גם נשיא האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים.
השנה הוענק הפרס בטקס בזום לרוני שכטר שנושא עבודת הגמר שלה הוא: "הפילוסופיה החינוכית של מת'יו ליפמן ועמנואל לוינס כדרך להסרת "צל המבוגרים על עולם הילדים". נושא עבודת הגמר של עמיחי קנו הוא "פחד ופדגוגיה: עמדות מחנכים בחינוך הדיאלוגי על פחד".
ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, פרופ' דני בן-צבי ברך בטקס את הסטודנטים הזוכים ואת המשפחה שהחליטה להנציח את שמו של וולנר על ידי הענקת פרס על עבודות מחקר המקדמות את הקשר בין חינוך ודיאלוג. בני משפחתו של דן וולנר – קמיליה אלמנתו ומיכל בתו – ברכו את הסטודנטים והדגישו כי חשיבות העיסוק האקדמי בתחומים שמקדמים הסטודנטים.
לאחר הטקס התקיימה הרצאת אורחת של ד"ר סיגל נאור-פרלמן, חוקרת ספרות ומייסדת "דרך רוח" על מרחב שלישי לקידום מדעי הרוח בישראל באמצעות בתי חינוך ללימוד היסטוריה, פילוסופיה וספרות באוניברסיטאות ובמכללות ועל היוזמה החדשה להקמת בתי חינוך לתלמידי יסודי שבהם מתרגלים פילוסופיה עם ילדים (בשיתוף הפורום האקדמי הישראלי לפילוסופיה עם ילדים) וכן לומדים ספרות.

הדוקטורנטים בכנסבטכס חגיגי הוכתרו בתואר "דוקטור לפילוסופיה" שבעה בוגרי החוג:

שם

נושא העבודה

מנחים

יבגניה לברטייב

הוראת תרבות בלימודי אנגלית כשפה זרה בבתי ספר בישראל: חומרי לימוד, השקפות ופרקטיקות של מורים

פרופ' לילי אורלנד ברק

אורן יהי- שלום

זהות ישראלית, יהודית חילונית הומניסטית עכשווית בבתי ספר ממלכתיים בישראל

פרופ' חנן אלכסנדר

זוהר מעיין

תרומתם של הגיל היחסי, מקום הלידה, המשפחה והמאמן להתפתחותו המקצועית של הספורטאי

פרופ' רוני לידור

חנין ואסל

הזיקה בין תרבות לבין שינוי ארגוני-חינוכי: הטמעת פדגוגיה חדשנית בבית ספר יסודי במגזר הערבי כחקר מקרה

ד"ר חגי קופרמינץ  וד"ר נוע רגוניס (בית ברל)

איתן כהן

הבנייה של זהויות אישיות וחברתיות  בלימודי תרבות יהודית-ישראלית

פרופ' דני בן צבי וד"ר יותם הוד

גיא חפץ

למידה כפיתוח תרבות ברשתות של קהילות מעשה

פרופ'  דני בן צבי

סינא יאסין עומר

חקר מבוסס סימולציות של מורים למדעים: האפקט של רמות המורכבות של הסימולציות וסדר החשיפה שלהן על בניית הידע

פרופ' בילי עילם 

 

 

ברכות לבוגרים ולמנחים.

מצ"ב ברכה של פרופ' דני בן-צבי (בחלון חדש)

לצפייה בגלריית התמונות מהטקס לחץ כאן (בחלון חדש)

לצפייה חוזרת בכנס לחץ כאן (בחלון חדש)

 

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu