אריה קיזלברכות לד"ר אריה קיזל ראש המגמה לפיתוח מערכות חינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה על בחירתו לכהונה נוספת כנשיא האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים ICPIC.
ד"ר קיזל מכהן כנשיא האגודה מאז 2017 ובבחירות שהתקיימו השבוע בחרו בו שוב חברי האגודה מכל רחבי העולם לכהונה שנייה עד 2021.
סיגל רותםברכות חמות לסיגל רותם, דוקטורנטית בחוג לחינוך מתמטי, בהנחייתן של פרופ' רוזה לייקין וד"ר מיכל איילון, לרגל זכייתה במלגת עזריאלי.

לטם פרי חזןד"ר לטם פרי-חזן, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, פרסמה לאחרונה מחקר המשווה את שיטת המימון לחינוך דתי בישראל לזו הנהוגה בשלושה ריכוזים חרדיים גדולים אחרים: ארצות הברית, אנגליה ובלגיה. כאמור, בארצות הברית הדרך להגביל חינוך ללא ליבה היא בכך שאין כמעט מימון לחינוך פרטי. בחלק מהמדינות בארצות הברית נהוג לדרוש כתנאי לרישיון לבית הספר פיקוח על תוכני הלימוד ויש דרישות ליבה, למרות שאין מימון. החוק במדינת ניו יורק, שבה הריכוז החרדי הגדול ביותר, קובע כי על תוכנית הלימודים בבתי הספר הפרטיים להיות דומה באופן מהותי לתוכנית הלימודים המחייבת.

מחקר זה צוטט בהרחבה בכתבה באתר ׳כלכליסט׳.

קישור לכתבה ב׳כלכליסט׳ (בחלון חדש)

 

לטם פרי חזןד"ר לטם פרי-חזן, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, פרסמה לאחרונה מחקר המשווה את שיטת המימון לחינוך דתי בישראל לזו הנהוגה בשלושה ריכוזים חרדיים גדולים אחרים: ארצות הברית, אנגליה ובלגיה. כאמור, בארצות הברית הדרך להגביל חינוך ללא ליבה היא בכך שאין כמעט מימון לחינוך פרטי. בחלק מהמדינות בארצות הברית נהוג לדרוש כתנאי לרישיון לבית הספר פיקוח על תוכני הלימוד ויש דרישות ליבה, למרות שאין מימון. החוק במדינת ניו יורק, שבה הריכוז החרדי הגדול ביותר, קובע כי על תוכנית הלימודים בבתי הספר הפרטיים להיות דומה באופן מהותי לתוכנית הלימודים המחייבת.

מחקר זה צוטט בהרחבה בכתבה באתר ׳כלכליסט׳.

קישור לכתבה ב׳כלכליסט׳ (בחלון חדש)

 

ד״ר אריה קיזלברכות לד"ר אריה קיזל, ראש המגמה לפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה שצורף ל Executive Board של כתב העת האקדמי של Journal of Philosophy in Schools הנחשב לאחד מכתבי העת המרכזיים בתחום של הוראת הפילוסופיה בבתי ספר ופילוסופיה עם ילדים.

נחי משעול שאוליהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך מברך את נחי משעול-שאולי על קבלת מלגה תחרותית מטעם ה- Memorial Foundation for Jewish Culture על מחקר הדוקטורט שכותרתו "אורתודוקסיה בעידן הדיגיטלי: הבניית זהות חרדית ברשתות חברתיות" בהנחיית ד"ר אורן גולן.

פרסהחוג ללמידה, הוראה והדרכה גאה בסטודנטיות ובסטודנטים של שנה ב' בלימודי תואר שני, אשר זכו במלגת הצטיינות מטעם הרשות ללימודים מתקדמים:

  • דוידוב אוהד
  • זינזיק תבל
  • טל סביר דנה
  • יערי חן
  • פאהום רובא
  • פרי אלין
  • שנבור חולוד

כל הכבוד והמשיכו לעשות חיל בלימודים ובמחקר!

ד״ר מיה בניש ויסמןהפקולטה לחינוך מברכת את ד׳׳ר מיה בניש-וייסמן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, לרגל זכייתה במענק מחקר BSF, בשותפות עם פרופסור סט שוורץ מביה׳׳ס לרפואה באוניברסיטת מיאמי.
שם ההצעה הזוכה הוא:

Mom, that`s not how things work here: Parent-youth acculturation discrepancies and their effects on family functioning and adjustment among immigrant families in the US and Israel

מאחלים לכם עבודה פורייה, מהנה ותובנות מרתקות וחשובות.
יישר כוח!

מעמדת חלוקת תעודות ההצטיינות
ביום ראשון, כ' בסיון תשע"ט, 23.6.19, התקיים טקס מרגש ורב משתתפים של הענקת תואר בוגר ותעודות הוראה בחוג.

השנה 52 סטודנטיות וסטודנטים סיימו תואר ב"א, ו-82 סטודנטיות וסטודנטים סיימו תעודות הוראה במקצועות אנגלית, אמנות, היסטוריה, לשון, מוסיקה, מחשבת ישראל, מתמטיקה, מקרא, סוציולוגיה, ספרות, עברית כשפה שנייה, ערבית שפת אם, תקשורת.

ברכות לבוגרים ולבוגרות. בשעה טובה, עלו והצליחו!
שיר אלקובי ודיאנה דביטאן בטקס הסיום
    שיר אלקובי ודיאנה דביטאן בטקס הסיום

 פרופ' פול מילר (ממלא מקום דיקן הפקולטה לחינוך) ופרופ' דני בן-צבי (ראש החוג) מעניקים תואר ב"א בהצטיינות יתרה למירה הנו   פרופ' פול מילר (ממלא מקום דיקן הפקולטה לחינוך) ופרופ' דני בן-צבי (ראש החוג) מעניקים תואר ב"א בהצטיינות יתרה לנוי בן חמו

פרופ' פול מילר (ממלא מקום דיקן הפקולטה לחינוך) ופרופ' דני בן-צבי (ראש החוג) מעניקים תואר ב"א בהצטיינות יתרה ל נוי בן חמו ולמירה הנו.. על הבמה בטקס הראשי

 
     
     
ד״ר אריה קיזלמר קארל פרלר, סגן יו"ר הפרלמנטתמונה מהמפגש של מדינת בוואריה בגרמניה (מימין בתמונה) הגיע באחרונה לפגוש את ראש המגמה לפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה, ד"ר אריה קיזל (משמאל) ולדון יחד ברעיונות להרחבת תכנית "טקסטים מתוקשרים" שקיזל מנהל בשנים האחרונות בגרמניה וישראל ושמטרתו הרחבת הכלים הדיאלוגים ביחידות הוראה בשתי המדינות. מר פרלר אמר כי התוכנית היא חשובה להמשך שיתוף הפעולה בין מורים בשתי המדינות וכי ממשלת בוואריה תתמוך בה גם בשנים הקרובות. המשך הדיונים יתקיימו בגרמניה בספטמבר הקרוב לשם מוזמן קיזל לכתיבת המשך התכנית שכבר תוקצבה על ידי ממשלת בוואריה. התכנית מתקיימת זו השנה השלישית בשיתוף קרן הנס זיידל.
שרונה לויהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר שרונה ט.לוי, מהחוגים למידה, הוראה והדרכה והחוג לייעוץ והתפתחות האדם, לרגל מינוייה לסגנית עורכת של כתב העת Journal of the Learning Sciences.

כריכת הספרכריכת הספרהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר תמר אלמוג, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, לרגל צאת ספרה החדש: ״Generation Y - Generation Snowflake?״, אשר נכתב ביחד עם פרופ' עוז אלמוג
ספר זה הוא גרסה אנגלית של רב המכר בעברית: דור ה-Y כאילו אין מחר.

קישור לאתר ההוצאה לאור (בחלון חדש)

Generation Y (Millennials), born in the 1980s and 1990s, came of age during a period of unprecedented accelerated economic growth. These young secular women and men were shaped by a society that was fast becoming more self-critical and cynical, conflictual, entrepreneurial, consumer and media-oriented, individualistic and globalized. This is a generation characterized by its pervasive permissiveness, sociability, sense of humour, openness and easygoing outlook on life. They live in ‘urban tribes’ and are slow to assume responsibility. They are the self-centred children of the digital age, raised as princes and princesses, shielded by their teachers and parents' words of praise and affirmation. They were promised they would be able to realize their dreams if only they so desired. They are in no rush to spread their wings because they see the world around them as increasingly exploitative and unstable and also they wish to have room for flexibility. They flock to purchase degrees whose job-market value and intellectual worth are declining. Their lives are replete with trauma growing up in the shadow of missiles and terror attacks and because the media exposes them to daily disasters and tragedies around the world. They are anxiety-ridden and confused. They have difficulty coping with stress and they are slaves to the infinite information and constant stimuli that flows from all directions. Generation Y is different to previous generations in almost every way: work, study, media consumption, leisure and entertainment habits, raising their children and more. What is the cultural DNA of today's youth? Why did this generation emerge and how is it influencing the West? Based on extensive research this book provides answers to these key questions. Although it concentrates on Israeli society, most of the generational traits and their sociological interpretations are applicable all over the western world.

סמל זכייהאנחנו שמחים לבשר על תלמידות ותלמידי המגמה לטכנולוגיות בחינוך, אשר זכו במלגת סילבר לשנת תשע"ט:

 
ליאור אלגד הקשר בין יכולת של מוטוריקה גסה הבאה לידי ביטוי בסביבת למידה של משחק וירטואלי, ובין יכולת של מוטוריקה עדינה ויכולת קשב של ילדים עם התפתחות טיפוסית
אסנת אטיאס חיזוק החינוך המדעי באמצעות מדע אזרחי :בנייה של שותפויות הדדיות בין בתי ספר למדענים
עקיבא ברגר הבניית סמכות דתית באינטרנט: למידה דתית אפיסטמית בקרב הקהילה הדתית לאומית בישראל
אוהד דוידוב
הערכה אפיסטמית של טיעונים בלתי-פורמאליים מקוונים: השוואה בין מומחי דיבייט אקדמי לבין טירונים בהשכלה גבוהה ובבית ספר תיכון
דנה טל סביר למפות את המיזוג: התרומה של מיפוי כפיגום למיזוג מקורות מידע מרובים
חן יערי לקיחת אחריות בתהליכי בניית ידע: תיווך הדדי בין מרחב לבין פיתוח רעיונות
רובא פאהום פיתוח יכולות מרחביות דרך בניית התנהגות רובוט בקרב ילדי גן
אלין פרי חשיבה עם מידול סטטיסטי בלתי פורמלי בקרב תלמידי חטיבת ביניים במסגרת פרויקט מדע אזרחי
חנה פרידמן התפתחות ידע אינטואיטיבי ומושגי אודות הקשר הכימי מתוך פעילות בסביבת למידה מעוגנת-גוף


 
רחל ואליעזר סילבר ז"ל ראו בהוראה ובחינוך אמצעי להשגה של עצמאות כלכלית ורוחנית, הן ברמה האישית והן ברמת הכלל, ופעלו לשם כך במהלך חייהם. קרן ההנצחה אשר הוקמה בשנת 2014 מתוך עזבונם, שמה לה למטרה לבטא את רוחם זו. לאור הישגיה האקדמיים יוצאי הדופן של המגמה לטכנולוגיות בחינוך, הישגים שבזכותם נבחרה על ידי משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה להוביל את מרכז המצוינות הישראלי (LINKS I-CORE) לחקר למידה בחברת המידע, בחרה בה קרן ההנצחה לשם מתן מלגות הצטיינות לתלמידי מחקר (תואר שני, שלישי ובתר-דוקטורט) זו השנה החמישית.

טקס הענקת המלגות יתקיים ביום רביעי, 12.6.2019 במסגרת היום הפתוח של המגמה לטכנולוגיות בחינוך (בחלון חדש) . הזוכות והזוכים ישתפו את הקהל בעבודות המחקר שלהם.

רויתהפקולטה לחינוך והחוג לחינוך מיוחד מברכים את הגב׳ רוית אברם על הזכייה בפרס הדיקן ללימודים מתקדמים, ואת המנחה שלה ד''ר בת שבע חדד-מנצור.

פרס יוקרתי זה הוענק לרוית על ידי וועדה מקצועית מטעם האוניברסיטה על כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) מצטיינת בהנחייתה של ד"ר בת שבע חדד-מנצור.

נושא העבודה: "ארגון תפיסה ויזואלית בקרב אנשים עם ASD" .

רוית יקרה, אנחנו רואים בך דוגמה לכל תלמיד/ה לתואר שני בפקולטה לחינוך ובחוג לחינוך מיוחד, שרואה את ייעודו/ה בקידום הידע האנושי בדרך של מחקר מקורי ושיטתי. סטודנטים כמוך הם ההבטחה שהעולם שבתוכו אנחנו חיים יהפוך בהדרגתיות לעולם מובן יותר ובכך לעולם מותאם יותר לכל מי שחיי בו. סטודנטים כמוך הם גם דור העתיד של האקדמיה, דור שביום מן הימים ינחה את הדור הבא אחריו להישגים ראויים. ובדרך לשם אין לנו אלא לאחל לך שהצמא לדעת, שהניע אותך עד כה, ימשיך להניע אותך לעבר עתיד כדאי ומוצלח.

מברכים אותך בשם הפקולטה ובשם החוג לחינוך מיוחד,

פרופ' חנן אלכסנדר, דיקן הפקולטה

פרופ' פול מילר, ראש החוג לחינוך מיוחד

רויתהפקולטה לחינוך והחוג לחינוך מיוחד מברכים את הגב׳ רוית אברם על הזכייה בפרס הדיקן ללימודים מתקדמים, ואת המנחה שלה ד''ר בת שבע חדד-מנצור.

פרס יוקרתי זה הוענק לרוית על ידי וועדה מקצועית מטעם האוניברסיטה על כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) מצטיינת בהנחייתה של ד"ר בת שבע חדד-מנצור.

נושא העבודה: "ארגון תפיסה ויזואלית בקרב אנשים עם ASD" .

רוית יקרה, אנחנו רואים בך דוגמה לכל תלמיד/ה לתואר שני בפקולטה לחינוך ובחוג לחינוך מיוחד, שרואה את ייעודו/ה בקידום הידע האנושי בדרך של מחקר מקורי ושיטתי. סטודנטים כמוך הם ההבטחה שהעולם שבתוכו אנחנו חיים יהפוך בהדרגתיות לעולם מובן יותר ובכך לעולם מותאם יותר לכל מי שחיי בו. סטודנטים כמוך הם גם דור העתיד של האקדמיה, דור שביום מן הימים ינחה את הדור הבא אחריו להישגים ראויים. ובדרך לשם אין לנו אלא לאחל לך שהצמא לדעת, שהניע אותך עד כה, ימשיך להניע אותך לעבר עתיד כדאי ומוצלח.

מברכים אותך בשם הפקולטה ובשם החוג לחינוך מיוחד,

פרופ' חנן אלכסנדר, דיקן הפקולטה

פרופ' פול מילר, ראש החוג לחינוך מיוחד

אדר בן אליהוד׳׳ר אדר בן-אליהו מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם הוזמנה להרצות במרכז הלאומי לחקר וידע מצבי אסון. ניתן לצפות בהרצאתה "ילדים בחירום" בקישור זה (בחלון חדש)

ההרצאה מתחברת לנושא חשוב העוסק בילדים במצב חירום של מלחמה/טרור וגם נוגעת בנושא של ילדים בשגרת חירום. הנושא קשור לקונסורציום של נוער/ילדים בשגרת חירום אותו הקימה ד"ר בן-אליהו כחלק מהיותה חברה במרכז הלאומי לחקר וידע מצבי אסון.

מדליהאנחנו שמחים לבשר על תלמידות ותלמידי המגמה לטכנולוגיות בחינוך, אשר זכו במלגה ובציון לשבח על שם יעקב דון ז"ל לשנת תשע"ט:


אינה מטלה, טניה גרינקו ועדי רחמים זכו במלגה ע"ש יעקב דון ז"ל על פרוייקט הגמר שעיצבו: "ליגת העל". מטרת הפרוייקט היא לעודד למידה עצמית בקרב תלמידים דרך פרוייקט חקר בתחום המדעים בנושא מערכות גוף האדם.

צ'לסי דאגלס חוטימסקי זכתה בציון לשבח על הפרוייקט "עט לוג - pen log" שעיצבה. הפרוייקט מקשר בין שתי קהילות - בארץ ובפיטסבורג, מחזק את הקשר בין ישראל לתפוצות ומאפשר חשיפה תרבותית והתנסות בפרקטיקה לשונית.

טל לן, חוסיין גדבאן ורוני אלון זכו בציון לשבח על הפרוייקט "עיצוב חדר בריחה ללימוד אנגלית". הפרוייקט בעיצובם מאפשר התנסות בעיצוב חדר בריחה והפעלתו בכדי לעודד תלמידים ללמוד אנגלית מתוך סקרנות ומוטיבציה פנימית.

יעקב דון ז״ליעקב דון ז"ל היה מורה ואיש משפחה מסור, תלמיד לקראת דוקטורט בפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה, במגמה לחינוך, חברה ותרבות, בהנחייתו של ד"ר אורן גולן. יעקב נרצח בפיגוע ירי ב ח' בכסלו תשע"ו (19.11.2015).
קרן דון, לזכרו של יעקב דון ז"ל הוקמה בשנת 2017 במטרה להנציח את יעקב דון ז"ל, ולבטא את רוחו של יעקב, שהיה איש חינוך בכל רמ״ח איבריו. אהב חינוך ומעל לכל אהב את תלמידיו. "איש של חינוך וחיוך", כפי שמתארים אותו חבריו.

טקס הענקת המלגה והציון לשבח יתקיים עם ביום רביעי, 5.6.2019 במסגרת סמינר המגמה של המגמה לטכנולוגיות בחינוך. הזוכות ישתפו את הקהל פרוייקט הגמר שעיצבו בקצרה.

חלק ממקבלי הדוקטורטברכות לדוקטורים החדשים בחוג ללמידה הוראה והדרכה תשע"ט:

מנחה/ים

נושא הדוקטורט

שם הד"ר

תמונה מהטקס

ד"ר שרונה ט. לוי

למידת כימיה בגישה מערכתית אמרג'נטית: דפוסי חשיבה ומרכיבים עיצוביים.

סיגל סמון

(ד"ר חגי קופרמינץ)

פרופ' גבי סלומון ז"ל

המידה שבה מגע וירטואלי בהשוואה למגע פנים אל פנים באינטרקציה עם שתי צורות הנחייה משיג מטרות של חינוך לשלום.

חאתם דראושה

פרופ' לילי אורלנד-ברק

הבנת תכנית הלימודים הממלכתית של הוראת האנגלית: המקרה של מורים לאנגלית דוברי השפה הערבית בישראל.

רוזאן ח'יר-פראג'

פרופ' בילי עילם

ופרופ' לילי אורלנד-ברק

למידת מורים בהדרכה בתחום ייצוגי מידע ויזואליים – חקר מקרה.

לימור ליבוביץ

פרופ' יעל קלי

ופרופ' נלי אליאס

תפקידן של רשתות חברתיות בלמידה ובשילוב חברתי בקרב סטודנטים יוצאי אתיופיה

מיטל אמזלג

פרופ' אינה בלאו

ופרופ' עזי ברק

האם למידה עם טכנולוגיה אישית ותכנים דיגיטליים משפיעה על פיתוח מיומנויות אוריינות דיגיטלית בקרב תלמידי חט"ב?

ארז פורת

פרופ' יעל קלי

וד"ר חגי קופרמינץ

תהליכי אמפתיה אצל מורים ותלמידים יהודים כלפי ערבים בישראל: כיצד ניתן לרתום את הטכנולוגיה לטיפוח?

נועה שפירא

פרופ' דני בן צבי

פיתוח חשיבה על הנתונים כמכלול אצל תלמידים צעירים המעורבים בתהליכי מידול בעת חשיבה הסקתית בלתי פורמלית.

קרן ארידור ברגר

תמונה מאירוע השקת הספרביום רביעי 22.05.2019 נערכה השקה חגיגית לספרה החדש של פרופ׳ יעל קלי, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה Learning In a Networked Society: Spontaneous and Designed Technology Enhanced Learning Communities

ספר זה, בעריכת פרופ' יעל קלי, פרופ' אילת ברעם-צברי (הטכניון) ופרופ' עמית שכטר (אוניברסיטת בן גוריון), מציג את חלק מפירות המחקר של מרכז המצוינות LINKS בשש השנים האחרונות. פרופ' חנן אלכסנדר בירך את חברי המרכז לכבוד צאת הספר ואנשי רשות המחקר הצטרפו להרמת הכוסית לכבוד האירוע. ההשקה נערכה במסגרת סמינר המגמה לטכנולוגיות בחינוך במרחב הלמידה העתידי (ה-FLS ), בו הוצגו פוסטרים דיגיטליים של שבעה פרקים מתוך 13 פרקי הספר, והודגמו דרכי ההוראה והלמידה הייחודיות שפותחו במרכז. פרופ' קלי הציגה מסגרת רעיונית המתארת חמישה גלים של התפתחות תפיסת החברה לגבי המושגים של ידע ולמידה, המתכתבים עם התפתחויות טכנולוגיות בתחום המידע והתקשורת. מחקרי המרכז מייצגים בעיקר את הגל החמישי - למידה אאודאומינית בה הצמיחה האישית נמצאת בדיאלוג עם צמיחת החברה. את האירוע חתם ביקור של אורחי הכנס של מדעי הרוח הדיגיטליים שבאו להתרשם מהעשייה במרכז LINKS.

לצפייה בתמונות מהאירוע לחץ כאן (בחלון חדש)


לדף הספר באתר Springer (בחלון חדש)


לקריאת Front matter של הספר (בחלון חדש)
     

אביבה ברקוביץ אוחנהד׳׳ר אביבה ברקוביץ-אוחנה קיימה סדנא על חקר התודעה: פרספקטיבות שונות שנועדו לגשר בין תפיסות נוירוביולוגיות, פילוסופיות ובודהיסטיות, תוך כדי תרגולי מדיטציה קצרים למשתתפים, במטרה לייצב את תחום חקר המדיטציה בתוך השיח הרחב של חקר התודעה, ולהביא לשיח את החשיבות של התפתחות פוסט-קונבנציונלית של התודעה. הסדנא קשורה למחקר הבסיסי שד"ר ברקוביץ-אוחנה עורכת, שנותן את הבסיס התיאורטי למחקרי התערבות ולשיח על השפעות תרגול מדיטציה על התפתחות האדם בכלל, ובחינוך בפרט.
הסדנא היתה מוצלחת ביותר, וכבר מתוכננת סדנת המשך.
באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu