mayabw-couns

111

הפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר מיה בניש-וייסמן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על ההזמנה המכובדת להשתתף בסמינר אקדמי בינלאומי אשר יתקיים בשבדיה, במהלך חודש נובמבר וימנה עשרים וחמישה חוקרים מרחבי העולם. הסמינר יעסוק בנושא של התפתחות הזהות וכותרתו: “Identity development in perspective: What are the challenges for the future?”

הפקולטה שמחה על ההזדמנות של ד"ר בניש-וייסמן להשתתף בפורום בינלאומי זה ומאחלת לה בהצלחה.

miriam-ben-peretzmiriam-ben-peretzהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' (אמריטה) מרים בן פרץ, כלת פרס ישראל, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה על היבחרותה לעמיתת ה- American Educational Research Association (AERA)
התואר המכובד ניתן לציון פעילותה המחקרית המצויינת של פרופ' בן פרץ כדוגמא ומופת לכל דורות החוקרים בארגון.
הענקת התואר תערך בטקס חגיגי במהלך הכנס השנתי של ה AERA בחודש אפריל בפילדלפיה.

הפקולטה לחינוך שמחה על הישיגה המרשים מיני רבים של פרופ' בן פרץ ומתכבדת על חברותה בין שורותינו בסגל הפקולטה.

 

בכתבה שפורסמה ב- 8.2.14 בחדשות מעריב NRG lotem-perry-hazanבנושא בית הספר החרדי לחינוך מיוחד בירושלים, "לב טהור", הגיבה ד"ר לטם פרי מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך כי כי בהעדר זרם חינוך ממלכתי חרדי, התלמידים החרדים חייבים ללכת לבתי ספר בבעלות פרטית ואין להם אופציה אחרת. העובדה הזו משליכה על תקצוב החינוך הפרטי, על לימודי הליבה, על העסקת המורים ועל נושאים רבים נוספים שיש להם השפעה כלל-מערכתית.
לקריאת דבריה המלאים והכתבה בשלמותה בקישור: http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/550/301.html?hp=1&cat=402&loc=7

adirc-book

Tent-on-the-beachהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ אדיר כהן ושמחה על הוצאת ספרו החדש תחת הכותבת 'אוהל על הים', בהוצאת אמציה.

 הספר הוא אוטוביוגרפה המעלה גיבורים, החיים את ההוויה הישראלית, מתמודדים איתה, מותחים ביקורת קשה על החינוך, המנהיגות, החברה ומערכת הערכים המתמוטטת בישראל.


רומאן-פסיפס שהוא המשך ישיר לכתיבתו הפילוסופית, הפסיכולוגית והטיבולית של המחבר, ההולמת את התפיסה ש״גם הרומנטיקן וגם הפילוסוף אינם אלא כותבי אוטוביוגרפיות, שניהם כותבים את וידוייהם, שניהם מספרים את הגות נפשם״ (לודוויג לואיסון).
הספר מתמקם בזכות להלך על הים ומעלה את הפגישה בין החולמים ובין מיצגיה של המציאות.
הספר חושף ריבוי פניהם של גיבוריו ומאירם הארה פסיכולוגית תוך התמודדות עם המחלה והמוות, השבר הנפשי, הבדידות, החלומות שנגוזו, מחלת נפש וכדומה.


הספר משלב טכניקות כתיבה רבות (יומנים, מכתבים, פרקי שירה, קטעי הגות, קטעי וידוי וכדומה).

scholarהפקולטה לחינוך מברכת את הסטודנטית לתואר שני מהא נטור, מהחוג לחינוך מיוחד בהנחייתה של ד"ר איריס מנור- בינימיני - על זכייתה המכובדת במלגה מטעם קרן שלם למימון עבודת התיזה, בנושא:
"הורות למתבגר עם לקות אינטלקטואלית בעדה הדרוזית: השוואה בין הורים דרוזים למתבגרים עם לקות אינטלקטואלית לבין הורים דרוזים למתבגרים ללא לקות אינטלקטואלית במדדים של לחץ, תחושת קוהרנטיות ותקווה".
הפקולטה לחינוך גאה בהישגה של מהא ומאחלת לה בהצלחה בהמשך.

מרכז אדמונד י. ספרא והחוג ללקויות למידה אירח במשך 3 ימים כנס בינלאומי בנושא מוח בינה ושטף. הכנס כלל הרצאות ממיטב החוקרים המובלים בתחום בארה"ב , אירופה קנדה וישראל.
בכל יום מימי הכנס ניתנו הרצאות ונערכו דיונים הקשורים לאספקטים שונים של שטף בלמידה מהכיוון הנורוביולוגי -פסיכולוגי ל ועד לבית הספר .
היום הראשון הוקדש לבסיס הנוירוביולוגי של שטף , היום השני לתוכניות התערבות להעצמת שטף בלמידה והיום השלישי הוקדש לבסיס ההתפתחותי של שטף ושטף בשפה שנייה .
בכנס הוצגו 45 פוסטרים על ידי תלמידי הדוקטורט של החוג ללקויות למיד וחינוך מיוחד.
ראה פרוט בכתבה באנגלית ובאתר מרכז אדמונד י. ספרא:
http://ejsafra.edu.haifa.ac.il/index.php/news/149-brain-mind-and-fluency-conference

לצפייה בגלריית תמונות מימי הכנס לחץ כאן

almogsבכתבה שהתפרסמה ב The Jerusalem Report בתאריך 13.1.2014 תחת הכותרת "?Can Generation Y save Israel", רואיינו ד"ר תמר אלמוג, מהחוג ללמידה הוראה והדרכה ופרופ' עוז אלמוג מהחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה על מחקרם בנושא דור ה-Y בישראל.  

לקריאת הראיון והכתבה המלאה לחצו כאן

 

rafiq-ibrahimבכתבה שהתפרסמה במגזין נשיואנל ג'יאוגרפיק בנושא דו לשוניות מוזכרים דבריו של פרופ' רפיק איברהים מהחוג ללקויות למידה: "יש מקרים שבהם אחד ועוד אחד שווים יותר משניים. במקרה של אנשים דו-לשוניים, השולטים במידה מאוזנת בשתי שפות אם, הרווח המחשבתי הוא גדול. אנשים אלה "מצליחים יותר בתפקידים הדורשים יכולת בקרה וגמישות מחשבתית ספונטנית מאשר אנשים חד-לשוניים,"
 
לחץ כאן לקריאת הכתבה המלאה
http://www.nationalgeographic.co.il/online/20/ART2/535/688.html

anit-somech-webהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' אנית סומך, ראש החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך על זכייתה בקרן התחרותית של משרד המדע והטכנולוגיה (MOST) יחד עם פרופ' מרים ארז מהטכניון על מחקרן בנושא עידוד תלמידות ללמוד מקצועות מדעיים וטכנולוגיים בבית הספר התיכון.
בתהליך השיפוט בתחום מדעי החברה לשנת 2013 , התקבלו 52 קדם-הצעות מחקר, כאשר מתוכן 18 הצעות מחקר עברו את שלב קדם-ההצעות והוגשו כהצעה מלאה. ההצעות המלאות נשלחו לוועדת שיפוט מקצועית אשר העריכה ודרגה את ההצעות והגישה את המלצותיה למשרד. תקופת הקרן היא לשלוש שנים.

anit-somech-webהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' אנית סומך, ראש החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך על זכייתה בקרן התחרותית של משרד המדע והטכנולוגיה (MOST) יחד עם פרופ' מרים ארז מהטכניון על מחקרן בנושא עידוד תלמידות ללמוד מקצועות מדעיים וטכנולוגיים בבית הספר התיכון.
בתהליך השיפוט בתחום מדעי החברה לשנת 2013 , התקבלו 52 קדם-הצעות מחקר, כאשר מתוכן 18 הצעות מחקר עברו את שלב קדם-ההצעות והוגשו כהצעה מלאה. ההצעות המלאות נשלחו לוועדת שיפוט מקצועית אשר העריכה ודרגה את ההצעות והגישה את המלצותיה למשרד. תקופת הקרן היא לשלוש שנים.

ביום 11.12.13 התקיים דיון בנושא "מיונים בחינוך החרדי: בין שוויון תרבות ופוליטיקה" לכבוד השקת ספרה של ד"ר לטם פרי-חזן, "החינוך החרדי בישראל: בין משפט, תרבות ופוליטיקה", בהוצאת הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ונבו.

 

lp3

lp1

פרופ' שולמית אלמוג מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, פרופ' לילי אורלנד-ברק, דיקנית הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה ופרופ' אנית סומך, ראש החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך באוניברסיטת חיפה ברכו על הוצאת הספר והתייחסו להיבטים שונים של מחקר, מדיניות ופרקטיקה בהם עוסק הספר.

 

lp2


הרב עו"ד יואב ללום, מייסד עמותת "נוער כהלכה" הפועלת למיגור תופעות של הפליה עדתית ברישום תלמידים/ות למוסדות חינוך במגזר החרדי ומגיש העתירה בבג"ץ עמנואל, סיפר על חוויותיו כילד שבקשתו להתקבל לבית הספר נדחתה בשל מוצאו וכהורה אשר עבר חוויה דומה עם בתו. כן תאר ללום את מאבקו ארוך השנים בתופעת ההפליה והביע את אכזבתו מבג"ץ בגין דחיית עתירת הסמינרים שהוגשה השנה בשל כך שלא נמצא הורה חרדי אשר הסכים לשאת על גבו את המאבק.

 

lp7


ד"ר נרי הורוביץ, יו"ר חברת אגורא מדיניות ויועץ משרד החינוך בנושא החינוך החרדי, סיפר על השינויים החלים במשרד החינוך בימים אלה בכל הנוגע להתמודדות עם תופעת ההפליה במוסדות החינוך החרדיים, בעקבות פעילותו של שר החינוך החדש שי פירון להקמת מחוז חרדי.

 

 

lp4


ד"ר נסים ליאון, מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, סיפר על השורשים הסוציולוגיים של תופעת ההפליה בבתי הספר החרדיים, אשר קשורים במאפיינים המיוחדים של החרדיות המזרחית "הרכה".

 

 

lp5


ד"ר לטם פרי-חזן התייחסה לקשרים בין הפרקטיקות המפלות בבתי הספר החרדיים לבין פרקטיקות דומות בבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים-דתיים ועמדה על הצורך להתמודד עם הנושא באופן מקיף ערב ייסודו של זרם חינוך ממלכתי חרדי.

 lp6

lotem-perry-hazanד"ר לטם פרי-חזן מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך בתגובה לדו"ח בנק ישראל על השכלת חרדים: יש הרבה צביעות בניסיון לתלות את מצב ההשכלה בקרב האוכלוסייה החרדית בטעמים תרבותיים. ישנם צעירים חרדים שמעוניינים ללמוד לימודי חול במטרה להשתלב בהשכלה גבוהה ובתעסוקה אך המדינה אינה מספקת להם פתרונות.
לקריאת הכתבה המלאה בקישור:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000898297

all-my-namesהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר דנה אמיר, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על זכייתה המכובדת בפרס אקו"ם לשירה ע"ש נתן אלתרמן לשנת 2013 על ספרה "כל שמותי" הכולל מבחר של ספרי השירה הקודמים שלה, אסופת שירים חדשה ומסה על שירה. הספר עומד לראות אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד.

Hadas Chair Brisbane-Conference1פרופ' הדס ויסמן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, שימשה כראש הוועדה המדעית של הכנס הבינלאומי ה-44 של (Society for Psychotherapy Research (SPR . בתמונה, פרופ' ויסמן פותחת את
הכנס שהתקיים בבריסבן, אוסטרליה, ביחד עם ראש הוועדה המארגנת המקומית  Prof. Brin Grenyer.

all vanes go to heartהפקולטה לחינוך מברכת את יואב בן ארי, סטודנט במגמה לייעוץ חינוכי  על ספר הביכורים, אוסף סיפורים קטנים בשם "כל הוורידים הולכים אל הלב" בהוצאת אפיק.
הספר גרף ביקורות חיוביות במקורות שונים ולאחרונה בעיתון 'הארץ': ראו בקישור:
http://www.haaretz.co.il/literature/prose/.premium-1.2124567

עבודת המחקר של יואב בן ארי, בהנחיית ד"ר דבי גולדן, החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, וד"ר אריה קיזל, החוג ללמידה, הוראה והדרכה עוסקת בלימודי הספרות.

ביום רביעי, 2.10.13, התקיים בפקולטה לחינוך מפגש לסטודנטים המתחילים השנה את לימודיהם לתואר השני. המפגש כלל היכרות עם הדיקנית, פרופ' לילי אורלנד-ברק, עם ראשי החוגים ועם חברי סגל אקדמי שונים. כמו כן, במפגש ניתן מידע על השירותים הניתנים לסטודנטים על-ידי הרשות ללימודים מתקדמים, יה"ל, המרכז הקליני ואגודת הסטודנטים.
הפקולטה לחינוך מברכת את הסטודנטים החדשים ומאחלת שנת לימודים פורייה ומוצלחת.

המחקר נערך בשיתוף פעולה בין חוקרים במרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח בלקויות למידה ומשליך אור על סוגיית התפקוד הקוגניטבי אצל דולשוניים ועל סוגיית החינוך הדו-לשוני. המחקר התפרסם בכתב העת הבינלאומי Psychology.

School-Parent-Collaborations-in-Indigenous-Communities

הפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר איריס מנור בינימיני על הוצאת ספרה החדש School-Parent Collaborations in Indigenous Communities: Providing Services for Children with Disabilities , בהוצאת Springer

Black-and-white-tones

העולם הזה מלא אור למי שיודע זאת וחשוך כולו למי שמאבד את דרכו... (ר' ברוך ממז'בוז')

ספר ראשון מסוגו העוסק בריבוי הפנים והגוונים של פסימיזם, אופטימיזם ותקווה. הוא בוחן את מקומם בחייו של היחיד; חלקם בבריאותו הגופנית והנפשית; תרומתם לאושר ולשמחה או לדיכאון ולאין האונים; הצטיירותם בספרות ובאמנויות; מקומם בטיפול הנפשי ובטיפוח החיים הטובים ועוד ועוד...

 

 

 

 

בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של קלאודיה גרמן תלמידת דוקטוראט בפקולטה לחינוך בחוג לייעוץ והתפתחות האדם.
ניסיונה המקצועי הרב של קלאודיה כגננת, מדריכה פדגוגית בגני הילדים וראש התכנית להכשרה להוראה לגיל הרך במכללת אורנים, הובילו אותה לבחירת נושא הדוקטוראט שלה. קלאודיה רצתה לחקור את הקשר בין אוריינטציות עתיד של ילדי הגן לגבי המעבר לבית הספר והסתגלות בכיתה א', ושאפה לתת מקום מרכזי לקולם של הילדים. קדם ההצעה בהנחייתן של פרופ' רחל סגינר וד"ר מיה בניש- וייסמן אושר בנובמבר, אך קלאודיה לא זכתה לבצע את המחקר.
הלוויה התקיימה ביום שישי ה 20.9 והמשפחה תקבל ביקורי תנחומים בימים ראשון- שלישי (22-24.9). השבעה תחל כנראה לאחר החג (יש לברר לפני ההגעה).


מצורפים הדברים שפרופ' רחל סגינר נשאה בלוויה.

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu