ילדים מצביעים בכיתהפרופ' עפרה מייזלס, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, רואיינה לאתר YNET בכתבה שעסקה ביעילות ההפסקות במהלך השיעור בבתי הספר היסודיים ואמרה ״מערכת החינוך בכל העולם אבל בעיקר בישראל הלכה לכיוונים מאוד עיוניים ושכחה שמי שלומד הוא לא רק מוח צף, אלא בן אדם, שיש לו גם רגשות וגם גוף". "להושיב ילדים וגם מבוגרים לאורך שעות רבות על כיסא מתוך מטרה שלא יזוזו זו טעות חמורה. היחס לגוף האדם ולמה שקורה איתו הוא מאוד קריטי. הקשב שנדרש לצורך תשומת לב וריכוז הוא משאב שמתכלה מהר. המשאב הזה מתרענן ומתחדש כשעושים משהו אחר, כלומר הפסקה״.

לקריאת הכתבה במלואה לחץ כאן (בחלון חדש)

ד״ר דנה אמירהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר דנה אמיר, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, לרגל מינויה לעורכת ראשית של כתב העת "מארג" (MA‘ARAG: The Israel Annual of Psychoanalysis), כתב עת היוצא לאור מטעם מרכז פרויד, האוניברסיטה העברית.

יישר כוח והמשך עשייה ברוכה!

נגה כהןד״ר נוגה כהן, מהחוג לחינוך מיוחד וד״ר ליאת מודריק שוחחו עם רינו צרור מגלי צה״ל (25.12.2018) על תובנות חדשות הכיצד ניתן לעזור לאנשים להתמודד עם מצבים רגשיים בחיי היומיום ובכלל.

להאזנה לראיון לחצו כאן (בחלון חדש, החל מדקה 47:00).

צילום כריכת הספרהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ דני בן-צבי, ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה וחבר סגל החוג לחינוך מתמטי, לרגל צאת ספרו החדש Topics and Trends in Current Statistics Education Research: International Perspectives

סטטיסטיקה הפכה להיות אחד מתחומי המפתח של חינוך בעידן המודרני של מידע ונתוני עתק (big data). הגידול הדרמטי בביקוש ללמידת סטטיסטיקה בכל תחומי הדעת מלווה בגידול כביר במחקר בחינוך סטטיסטי. מדינות ברחבי תבל מלמדות במידה הולכת וגוברת חשיבה כמותית וסטטיסטיקה בגילאים נמוכים יותר ויותר, במסגרת הוראת מתמטיקה, מדעים, ושאר תחומי הדעת. המחקר בתחום שופך אור על האתגרים הרבים בפיתוח אוריינות וחשיבה סטטיסטיים. תכניות לימוד וכלים טכנולוגיים חדשים נעשויים לסייע בטיפוח ההשגה של מטרות אלה.
ספר זה - המתמקד במחקר בינלאומי בחינוך סטטיסטי - מספק תובנות של האתגרים בלמידה ובהוראה של סטטיסטיקה. הוא מציג את ההוראה והלמידה של סטטיסטיקה בהקשרים שונים, כולל סביבות למידה מעוצבות עבור לומדים צעירים, תלמידים בחינוך הפורמלי בבתי הספר, סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה ומורים בהכשרה מקצועית. הספר מתאר מחקרים על תכני ההוראה (תכניות לימוד), אסטרטגיות הוראה להבנה מעמיקה, פיתוח חשיבה מושגית (פדגוגיה וטכנולוגיה), ידע ואמונות של מורים, ואתגרים של מורים ותלמידים הפותרים בעיות סטטיסטיות (חשיבה והסקה). מחקרים פורצי דרך אלו בחינוך סטטיסטי מציעים תובנות ביקורתיות עבור מרצים באוניברסיטה, מורים בבית ספר, מפתחי תכניות לימוד, חוקרים בחינוך מתמטי וסטטיסטי, מעצבי מדיניות חינוכית, וכן עבור מי שנפגש לראשונה בחינוך הסטטיסטי.

עורכי הספר: Gail Burrill ודני בן-צבי

לדף הספר באתר ההוצאה לאור לחץ כאן (בחלון חדש)

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock
Menu