שרונה לויהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר שרונה ט.לוי, מהחוגים למידה, הוראה והדרכה והחוג לייעוץ והתפתחות האדם, לרגל מינוייה לסגנית עורכת של כתב העת Journal of the Learning Sciences.

כריכת הספרכריכת הספרהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר תמר אלמוג, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, לרגל צאת ספרה החדש: ״Generation Y - Generation Snowflake?״, אשר נכתב ביחד עם פרופ' עוז אלמוג
ספר זה הוא גרסה אנגלית של רב המכר בעברית: דור ה-Y כאילו אין מחר.

קישור לאתר ההוצאה לאור (בחלון חדש)

 Generation Y (Millennials), born in the 1980s and 1990s, came of age during a period of unprecedented accelerated economic growth. These young secular women and men were shaped by a society that was fast becoming more self-critical and cynical, conflictual, entrepreneurial, consumer and media-oriented, individualistic and globalized. This is a generation characterized by its pervasive permissiveness, sociability, sense of humour, openness and easygoing outlook on life. They live in ‘urban tribes’ and are slow to assume responsibility. They are the self-centred children of the digital age, raised as princes and princesses, shielded by their teachers and parents' words of praise and affirmation. They were promised they would be able to realize their dreams if only they so desired. They are in no rush to spread their wings because they see the world around them as increasingly exploitative and unstable and also they wish to have room for flexibility. They flock to purchase degrees whose job-market value and intellectual worth are declining. Their lives are replete with trauma growing up in the shadow of missiles and terror attacks and because the media exposes them to daily disasters and tragedies around the world. They are anxiety-ridden and confused. They have difficulty coping with stress and they are slaves to the infinite information and constant stimuli that flows from all directions. Generation Y is different to previous generations in almost every way: work, study, media consumption, leisure and entertainment habits, raising their children and more. What is the cultural DNA of today's youth? Why did this generation emerge and how is it influencing the West? Based on extensive research this book provides answers to these key questions. Although it concentrates on Israeli society, most of the generational traits and their sociological interpretations are applicable all over the western world.

סמל זכייהאנחנו שמחים לבשר על תלמידות ותלמידי המגמה לטכנולוגיות בחינוך, אשר זכו במלגת סילבר לשנת תשע"ט:

 
ליאור אלגד הקשר בין יכולת של מוטוריקה גסה הבאה לידי ביטוי בסביבת למידה של משחק וירטואלי, ובין יכולת של מוטוריקה עדינה ויכולת קשב של ילדים עם התפתחות טיפוסית
אסנת אטיאס חיזוק החינוך המדעי באמצעות מדע אזרחי :בנייה של שותפויות הדדיות בין בתי ספר למדענים
עקיבא ברגר הבניית סמכות דתית באינטרנט: למידה דתית אפיסטמית בקרב הקהילה הדתית לאומית בישראל
אוהד דוידוב
הערכה אפיסטמית של טיעונים בלתי-פורמאליים מקוונים: השוואה בין מומחי דיבייט אקדמי לבין טירונים בהשכלה גבוהה ובבית ספר תיכון
דנה טל סביר למפות את המיזוג: התרומה של מיפוי כפיגום למיזוג מקורות מידע מרובים
חן יערי לקיחת אחריות בתהליכי בניית ידע: תיווך הדדי בין מרחב לבין פיתוח רעיונות
רובא פאהום פיתוח יכולות מרחביות דרך בניית התנהגות רובוט בקרב ילדי גן
אלין פרי חשיבה עם מידול סטטיסטי בלתי פורמלי בקרב תלמידי חטיבת ביניים במסגרת פרויקט מדע אזרחי
חנה פרידמן התפתחות ידע אינטואיטיבי ומושגי אודות הקשר הכימי מתוך פעילות בסביבת למידה מעוגנת-גוף


 
רחל ואליעזר סילבר ז"ל ראו בהוראה ובחינוך אמצעי להשגה של עצמאות כלכלית ורוחנית, הן ברמה האישית והן ברמת הכלל, ופעלו לשם כך במהלך חייהם. קרן ההנצחה אשר הוקמה בשנת 2014 מתוך עזבונם, שמה לה למטרה לבטא את רוחם זו. לאור הישגיה האקדמיים יוצאי הדופן של המגמה לטכנולוגיות בחינוך, הישגים שבזכותם נבחרה על ידי משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה להוביל את מרכז המצוינות הישראלי (LINKS I-CORE) לחקר למידה בחברת המידע, בחרה בה קרן ההנצחה לשם מתן מלגות הצטיינות לתלמידי מחקר (תואר שני, שלישי ובתר-דוקטורט) זו השנה החמישית.

טקס הענקת המלגות יתקיים ביום רביעי, 12.6.2019 במסגרת היום הפתוח של המגמה לטכנולוגיות בחינוך (בחלון חדש) . הזוכות והזוכים ישתפו את הקהל בעבודות המחקר שלהם.

רויתהפקולטה לחינוך והחוג לחינוך מיוחד מברכים את הגב׳ רוית אברם על הזכייה בפרס הדיקן ללימודים מתקדמים, ואת המנחה שלה ד''ר בת שבע חדד-מנצור.

פרס יוקרתי זה הוענק לרוית על ידי וועדה מקצועית מטעם האוניברסיטה על כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) מצטיינת בהנחייתה של ד"ר בת שבע חדד-מנצור.

נושא העבודה: "ארגון תפיסה ויזואלית בקרב אנשים עם ASD" .

רוית יקרה, אנחנו רואים בך דוגמה לכל תלמיד/ה לתואר שני בפקולטה לחינוך ובחוג לחינוך מיוחד, שרואה את ייעודו/ה בקידום הידע האנושי בדרך של מחקר מקורי ושיטתי. סטודנטים כמוך הם ההבטחה שהעולם שבתוכו אנחנו חיים יהפוך בהדרגתיות לעולם מובן יותר ובכך לעולם מותאם יותר לכל מי שחיי בו. סטודנטים כמוך הם גם דור העתיד של האקדמיה, דור שביום מן הימים ינחה את הדור הבא אחריו להישגים ראויים. ובדרך לשם אין לנו אלא לאחל לך שהצמא לדעת, שהניע אותך עד כה, ימשיך להניע אותך לעבר עתיד כדאי ומוצלח.

מברכים אותך בשם הפקולטה ובשם החוג לחינוך מיוחד,

פרופ' חנן אלכסנדר, דיקן הפקולטה

פרופ' פול מילר, ראש החוג לחינוך מיוחד

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu