קטיה בלוךהפקולטה לחינוך מברכת את תלמידת הדוקטורט, קטיה בלוך, בהנחייתה של פרופ׳ דנה אמיר, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על זכייתה בפרס ויניקוט 2022, על כתיבה פסיכואנליטית. מדובר בפרס רציני ומוערך ביותר.

במכתב הזכייה נאמר שעבודתה של קטיה, ״מה טראומטי בטראומה - על הטראומתי והעבודה הקלינית עמו באמצעות שירה״, קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר וראוייה לקבל את פרס מרכז ויניקוט 2022.

תמונה מהמפגשקבוצת חוקרים מבית הספר לחינוך תמונה מהמפגש2ומהחוג לחינוך דתי באוניברסיטת וורצבורג שבגרמניה התארחה בתחילת אפריל במשך שבוע בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה כאורחי הפורום האקדמי הישראלי לפילוסופיה עם ילדים בראשות פרופ' אריה קיזל מהחוג למדעי הלמידה וההוראה.
בין היתר הם קיימו שולחן עגול בנושא תרבות הזיכרון והוראת השואה יחד עם מחנכים  ואקדמאים ובהם מנהלת תיכון עירוני א' לשעבר, גב' בתיה בראונר, תלמיד המחקר והמחנך אוהד דוידוב וד"ר יהודה להב העוסק בהוראת האזרחות. את המשלחת ברכה דיקנית הפקולטה,  פרופ' רוזה לייקין.
בהמשך, פרופ' אילונה נורד, ראש המחלקה לחינוך דתי הרצתה בפני תלמידות הסמינר לתואר שני בנושא פילוסופיה עם ילדים על מחקר שעסק בשאלות קיומיות בקרב פליטים ומהגרים לאירופה. ד"ר מתיאס ארהרד,  מנהל בית הספר לחינוך מקצועי הרצה על מבנה מערכת החינוך הגרמנית ופרופ' דורון קיזל הרצה על אתגרי החינוך הגרמני בהקשר רב תרבותי. להרצאות הצטרפו סטודנטיות מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך יחד עם פרופ' לטם פרי-חזן וד"ר נאוה בר.
בבית הספר הבינלאומי באוניברסיטת חיפה לומדות בסמסטר זה ארבע סטודנטיות מאוניברסיטת וורצבורג במסגרת הסכם חילופי סטודנטים המאפשר גם לסטודנטים מאוניברסיטת חיפה ללמוד סמסטר באוניברסיטה הגרמנית.

לצפייה בתמונות נוספות מביקור הפרופסורים מגרמניה לחצו כאן (בחלון חדש)

תמי קצירפרופ' תמי קציר, ראשת מרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח ומהחוג ללקויות למידה בפקולטה לחינוך, התראיינה בנושא ההשלכות האקדמיות והרגשיות של קריאה ממסכים לעומת מספרים מודפסים בתכנית "גם כאן תרבות" בכאן תרבות.

בראיון מוצגים מחקרים מוחיים והתנהגותיים המשווים את ההשפעות של קריאה ממסכים וההשלכות הרחוקות לכת של ירידה בקריאה בקרב צעירים ברחבי העולם.

להאזנה לראיון המוקלט לחצו כאן (בחלון חדש)

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu