מרים בן פרץאנו מרכינים ראש עם פטירתה של פרופ' מרים בן-פרץ מהפקולטה לחינוך. פרופ' פרץ, כלת פרס ישראל ופרס א.מ.ת, הייתה מעמודי התווך עליהן נבנתה האוניברסיטה. היא עסקה בחקר, פיתוח ובהערכה של מורים ותוכניות לימודים; בשל מומחיותה כיהנה כיושבת ראש של ועדות שונות במשרד החינוך, וכך השפיעה על קביעת מדיניות חינוכית בישראל.

פרופ' פרץ עלתה לארץ בהיותה בת 8, ומאז חיה בחיפה ותרמה רבות לקהילה בעיר: היא כיהנה כחברת מועצת העיר, כחברת הנהלה בקרן תרבות חיפה, והנהלת בית "יד לבנים" בחיפה. בשנת 2001 אף הוענק לה תואר יקירת העיר.

בסרטון חשופים מתוך ערוץ היוטיוב שלנו שהוכן בשנת 2016, אז זכתה בפרס ישראל, תוכלו לגלות למה ביקרה בקהיר, באיזה הישג של האוניברסיטה היא הכי גאה, ולקבל ממנה טיפ לסטודנטים מתחילים.

יהי זכרה ברוך

 

לצפייה בסרטון לחץ כאן (בחלון חדש)

מטוס מנייר מוביל על פני שאר מטוסים אחריםברכות לכל חברי הפקולטה, על עליה במקומנו בדירוג מדד שנחאי היוקרתי בלימודי חינוך מ- 100 - 165 ל- 67 - 100 המקומות הטובים בעולם.  

הפקולטה לחינוך דורגה במקום הראשון בארץ ובטווח המקומות 100-76 בעולם בלימודי חינוך.

 מדד שנחאי היוקרתי, המדרג את מיטב האוניברסיטאות בעולם על פי תחומי לימוד, דירג את אוניברסיטת חיפה בטווח מקומות 100-76 בלימודי החינוך בעולם ובמקום הראשון בארץ. בכך עקפה האוניברסיטה את כלל האוניברסיטאות הישראליות, וגם מוסדות אקדמיים מובילים בעולם, כגון, אוניברסיטת ייל, קיימברידג’ ואוקספורד.

פרופ’ רון רובין, נשיא האוניברסיטה: “המיקום הגבוה במגוון רחב של תחומים מעיד על הצלחתם של תהליכים פיתוח רבי-שנים … ואני בטוח שנמשיך ונכבוש יעדים נוספים. ללא צוותי המחקר וההוראה, על כלל גווניהם ותחומיהם, לא היינו מגיעים למקום שאליו הגענו. תודה לכם”.

יישר כוח!

 

לקריאת הידיעה המלאה לחץ כאן (בחלון חדש)

ידיים יחדאיך תגיב אם אחד מחברייך ירגיש עצוב ומתוסכל אחרי שאיבד הזדמנות טובה בקריירה? סביר להניח שתרגיש רע עבור אותו חבר ותרצה לעזור לו להרגיש טוב יותר.
ייתכן ותנסה לגרום לו להסתכל על הסיטואציה מזוית אחרת, חיובית יותר, או שתזמין אותו לארוחה במסעדה. מחקרים חדשים מציעים שמתן עזרה יכול לעזור לא רק למקבל העזרה, אלא גם לנותן העזרה.
למשל, אתה יכול להרגיש גאה בעצמך או פשוט שמח יותר לאחר שעזרת לחברך. לעומת זאת, מתן עזרה לחבר יכול להיות מתיש ולקחת ממך משאבים רגשיים וקוגניטיביים. כמו כן, מחשבות על הכישלון של חברך יכולות לגרום לך להרגיש מדוכדך.
במאמר הסקירה שפורסם בכתב העת Cortex, ד״ר נגה כהן, מהחוג לחינוך מיוחד וד״ר רעות ארבל, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, מציעות מודל קונספטואלי שמתאר את הפקטורים שמשפיעים על ההשלכות של מתן עזרה למישהו אחר.
באופן ספציפי, הן טוענות שמתן עזרה יתרום או יפגע בנותן העזרה כתלות במאפיינים האישיותיים שלו, בסיטואציה, ובאסטרטגיה בה הוא נוקט על מנת לתת את העזרה.
בנוסף, הן סוקרות את המסלולים המוחיים המעורבים במתן עזרה. מדובר במסלולים מוחיים הקשורים לאמפתיה, חיזוקים (rewards), וויסות רגשי.

קישור למאמר המלא (בחלון חדש)

רוזה לייקיןברכות לפרופ' רוזה לייקין לרגל בחירתה לתפקיד דיקן הפקולטה.

רוזה היקרה, מאחלים לך עבודה פוריה, הצלחה וסיפוק.

חנן, קורינה וכל חברייך בפקולטה לחינוך

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu