פרופ׳ אנה ספרד ומשתתפים אחרים בכנסב-17 לפברואר התקיים באוניברסיטה כנס בינלאומי לכבודה של פרופסור אנה ספרד. במסגרת הכנס אירח החוג לחינוך מתמטי בפקולטה לחינוך חוקרים ואנשי חינוך  מתמטי מובילים מהעולם בינהם – פרופסור ג'יל אדלר נשיאת ICMI, פרופסור דבורה בול, נשיאת AERA  לשעבר, פרופסור נטלי סינקלייר יושבת ראש המחקר בקנדה ללימוד מתמטיקה מוחשית באוניברסיטת סיימון פרייזר. בנוסף, השתתפו חברים וקולגות מכל האוניברסיטאות בארץ. את הכנס פתחו פרופסור רון רובין, פרופסור לילי אורלנד – ברק ופרופסור רוזה לייקין בברכות הוקרה והצלחה להמשך הדרך. בכנס נתנו הרצאות המתארות את הקשר בין מחקריהם של המרצים לתיאוריה הקומוגניטיבית אותה פיתחה פרופסור ספרד. כמו כן התקיים פאנל המתאר את התיאוריה הקומוגניטיבית והתפתחותה בעקבות מחקריהם של תלמידיה של פרופסור ספרד. בפאנל השתתפו פרופסור מיכל טבח מאוניברסיטת תל אביב, פרופסור בוריס קויצ'ו ד״ר גייסון קופר ממכון ויצמן, ד״ר עינת הד מצויינים מהטכניון, ד״ר טלי נחליאלי ממכללת לוינסקי ועירית לביא מאוניברסיטת חיפה. בסיום ערכו פרופסור ספרד ופרופסור אברהם הרכבי שיח עמיתים חברי.

לצפייה בתמונות מהכנס לחץ כאן (בחלון חדש)

למעבר לאתר הכנס לחץ כאן (חלון חדש)

צילום כריכת הספרהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ דני בן-צבי, ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה וחבר סגל החוג לחינוך מתמטי, לרגל צאת ספרו החדש Topics and Trends in Current Statistics Education Research: International Perspectives

סטטיסטיקה הפכה להיות אחד מתחומי המפתח של חינוך בעידן המודרני של מידע ונתוני עתק (big data). הגידול הדרמטי בביקוש ללמידת סטטיסטיקה בכל תחומי הדעת מלווה בגידול כביר במחקר בחינוך סטטיסטי. מדינות ברחבי תבל מלמדות במידה הולכת וגוברת חשיבה כמותית וסטטיסטיקה בגילאים נמוכים יותר ויותר, במסגרת הוראת מתמטיקה, מדעים, ושאר תחומי הדעת. המחקר בתחום שופך אור על האתגרים הרבים בפיתוח אוריינות וחשיבה סטטיסטיים. תכניות לימוד וכלים טכנולוגיים חדשים נעשויים לסייע בטיפוח ההשגה של מטרות אלה.
ספר זה - המתמקד במחקר בינלאומי בחינוך סטטיסטי - מספק תובנות של האתגרים בלמידה ובהוראה של סטטיסטיקה. הוא מציג את ההוראה והלמידה של סטטיסטיקה בהקשרים שונים, כולל סביבות למידה מעוצבות עבור לומדים צעירים, תלמידים בחינוך הפורמלי בבתי הספר, סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה ומורים בהכשרה מקצועית. הספר מתאר מחקרים על תכני ההוראה (תכניות לימוד), אסטרטגיות הוראה להבנה מעמיקה, פיתוח חשיבה מושגית (פדגוגיה וטכנולוגיה), ידע ואמונות של מורים, ואתגרים של מורים ותלמידים הפותרים בעיות סטטיסטיות (חשיבה והסקה). מחקרים פורצי דרך אלו בחינוך סטטיסטי מציעים תובנות ביקורתיות עבור מרצים באוניברסיטה, מורים בבית ספר, מפתחי תכניות לימוד, חוקרים בחינוך מתמטי וסטטיסטי, מעצבי מדיניות חינוכית, וכן עבור מי שנפגש לראשונה בחינוך הסטטיסטי.

עורכי הספר: Gail Burrill ודני בן-צבי

לדף הספר באתר ההוצאה לאור לחץ כאן (בחלון חדש)

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu