יעל קליהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ יעל קליYael kaly, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, על בחירתה כעמיתה ב-International Society of the Learning Sciences לשנת 2021.
הבחירה בפרופ׳ קלי כעמיתה מכירה בה כחוקרת שתרמה תרומות משמעותיות בתחום מדעי הלמידה מאז הקמתה לפני קרוב לשלושה עשורים. אנשים אלה שנבחרו למעמד זה הם חוקרים וחברי קהילה בעלי הישגים רבים אשר ימשיכו לכהן בתפקידים קריטיים עבור החברה בעתיד באמצעות המשך פעילויות ההנהגה וההדרכה שלהם.

את רשימת הבחירות המלאה ניתן למצוא בכתובת https://www.isls.org/about/isls-fellows

נרות נשמהקורס arie kizelייחודי לתואר שני מתקיים בסמסטר זה בחוג ללמידה, הוראה והדרכה: הכנת חומרי הוראה לרומנים גרפיים אודות ניצולי שואה. את הקורס מוביל פרופ' אריה קיזל שזכה, יחד לפני יותר משנה, עם עמיתים מקנדה, גרמניה ומדינות נוספות בשני מענקי מחקר על ידי הקרן הקנדית Social Sciences and Humanities Research Council of Canada (SSHRC)

הקרן מממנת את הפרויקט שעוסק בכתיבת רומנים גרפיים בעקבות עדויות של ניצולי שואה, בכתיבת יחידות הוראה וגם במחקר של שימוש ברומנים גרפיים אודות השואה ככלי להוראה דיאלוגית של השואה.
הפרויקט כלל בשלב הראשון לפני שנתיים סדנת מחקר במחנה הריכוז לנשים ראוונסברוק (RAVENSBRÜCK) שבגרמניה שבה השתתפו סטודנטיות לתואר שני בחוג ללמידה, הוראה והדרכה בהנחיית פרופ' קיזל יחד עם סטודנטים ממדינות אחרות בסדנא על ייצוגים ויזואליים בחינוך ובהנצחת השואה.

עתה מתקיים החלק השני של הפרויקט אשר, בעקבות כתיבת רומנים גרפיים המתארים את סיפורם של ניצולי שואה, כותבות הסטודנטיות באוניברסיטת חיפה (כמו גם עמיתותיהן בקנדה ובגרמניה) יחידות הוראה שיהפכו את הרומנים הללו ליחידות הוראה. בקורס בהנחיית פרופ' קיזל לומדות הסטודנטיות אודות ייצוגים ויזואליים ואודות הוראה דיאלוגית. הקורס מלווה בהנחייה פעילה של ד"ר נאוה בר העוסקת בצדדים הדידקטיים של כתיבת יחידות ההוראה. אלה יוצגו מאוחר יותר בשיתוף הפעולה הבינלאומי וישולבו באתר אינטרנט בינלאומי שיעניק למורים להיסטוריה ותחומי דעת נוספים נגישות אליהן.

"אנו סבורים כי בעידן הנוכחי שבו ניצולי השואה הולכים לעולמם ראוי ללמוד על השואה באמצעים רבים", מציין פרופ' קיזל, "ומטרת הפרויקט הגדול הזה הוא גם להנציח את סיפורם של הניצולים וגם להעניק למורים אפשרות לכתוב בעצמם יחידות הוראה דיאלוגיות אשר עושות שימוש יצירתי ככל האפשר בייצוגיים ויזואליים שמדברים לדור הצעיר. כך ייווצר גשר בין הדורות למען זיכרון השואה החשוב כל כך".

איתן כהןהמחקר נועד לבחון את תהליךאיתן כהן התאמתו והטמעתו של מודל פדגוגי בשם "קהילה בונה ידע" בתוך הקשר של לימודי "תרבות יהודית-ישראלית" בתיכונים ממלכתיים בישראל. הנתונים האמפיריים שנאספו ונותחו תרמו תרומה תיאורטית ומתודולוגית משמעותית לשני תחומים עיקריים בחקר החינוך: מדעי הלמידה וחינוך יהודי. בין היתר, הראה המחקר כיצד מבנים לומדים את זהויותיהם האישיות והחברתיות בתוך מסגרת של קהילת למידה שיתופית ומוגברת-טכנולוגיה.

ד"ר איתן כהן חוקר את תחום הלמידה ואת תחום ההוראה בישראל. כיום, איתן עוסק בשני פרויקטים גדולים במימון משרד החינוך. יחד עם קבוצת חוקרים באוניברסיטת חיפה, איתן מוביל פרויקט מחקרי שנועד לפתח, להטמיע, ולבחון תכניות לימודים בינתחומיות חדשות במדעי הרוח בחטיבות הביניים בישראל. בנוסף, כפוסט דוקטורנט במעבדה לחקר הפדגוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, איתן מלווה את תהליך העיצוב וההטמעה של סביבה מקוונת חדשה שנועדה לתמוך במורים בעיצוב והוראה של מערכי שיעור מיטביים.
באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu