שאול שלי, ד"ר
אספקט ההתפתחותי של המוח וקוגניציה.
תהלכים קוגניטיביים שבבסיס לקויות הלמידה (זכרון, תפיסה, קצב עיבוד מידע)
אוריינות מוקדמת ואיתור ילדים בסיכון ללקות למידה
לקויות קריאה וחשבון בגיל היסודי מדדים התנהגותיים ומוחיים בעזרת ERP
Shaul, S., (2013). Asynchrony of cerebral Systems Activated during Word Recognition: Comparison of Dyslexic and Regular Readers. Journal of integrative neuroscience, 12 (2). 285-297.)
Goldfarb L., & Shaul, S. (2013). Abnormal Attentional Inter-network Link in Dyslexic Readers .Neuropsychology, 27 (6). 725-729.
Shaul, S., & Schwartz M. (2014). The role of the executive functions in school readiness in preschool age children. Reading and Writing, 27, 749-168.
Waisman, I., Leikin, M., Shaul, S., & Leikin, R. (2014). Brain activity associated with translation between graphical and symbolic representation of functions in generally gifted and excelling in mathematics adolescents. International Journal of Science and Mathematics Education, 12, 669-696.
Shaul, S. & Nesher, P. (accepted). An ERP study of simple addition: The semantics and syntax of arithmetic operation signs. Journal of integrative neuroscience (IF-1.216).