הראיון התמקד בסוגיות המחקר המתבצע במרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח בלקויות למידה ע"י חוקרים באוניברסיטת חיפה בנושא עיבוד שפה וקריאה בערבית מהיבט קוגניטיבי ומוחי. בשנים האחרונות מתפתחים ומתרחבים באוניברסיטה במהירות רבה תחומי המחקר של שפה ורכישתה, של חקר המוח בכלל ושל הייצוג והביטוי של פעילות שפתית (בכלל זה רכישת קריאה) ברמות ארגון שונות במוח, של פסיכו בלשנות, קוגניציה, ועוד תחומים שונים שנוגעים בהתפתחות האוריינות הלשונית מילדות מוקדמת עד בגרות. הנושא חשוב מאד גם למערכות חינוך בארץ ובעולם. במדינת ישראל נוספים לו פנים ייחודיים: מצד אחד נדרש ומתפתח מחקר ייעודי לשפות עברית וערבית, ומצד שני יש רצון וצורך להבין פערים נצפים בהישגים במבחני שפה בין דוברי עברית לדוברי ערבית ובין תלמידים ממיצב גבוה למיצב נמוך. בראיון שנערך בשפה הערבית מוצעים כיווני מחקר עתידיים, שיטות מדידה והתערבות כולל המלצות מעשיות למערכת החינוך הערבית.
לינק לראיון באתר העיתון – עמודים 14-15