התמחות בחשיבה והתפתחות מתמטית בגיל הרך

התמחות במסגרת תואר שני במחלקה לחינוך מתמטי, באוניברסיטת חיפה

החלה ההרשמה להתמחות: חשיבה והתפתחות מתמטית בגיל הרך

התמחות חדשנית המשלבת חינוך מתמטי עם הבנה עמוקה של התפתחות הילד

ההתמחות היא מוקד משיכה לגננות מצוינות שיוכלו לבחור במסלול עם או בלי תזה בתחום "חשיבה והתפתחות מתמטית בגיל הרך"

ההתמחות משלבת בין שלושה תחומי ידע מרכזיים:

חינוך מתמטי ופדגוגיה מתמטית בגיל הרך

התפתחות קוגניטיבית ופסיכולוגיית הילד

מדעי המוח
והקוגניציה המתמטית

מה מיוחד אצלנו?

התמחות ייחודית

התוכנית הראשונה מסוגה בצפון הארץ המתמקדת בחינוך מתמטי לגיל הרך ברמת תואר שני

קהילת למידה תומכת

בניית קהילה של גננות-עמיתות שתוכל לשמש משאב מתמשך גם לאחר סיום הלימודים

שילוב בינתחומי

משלבת פדגוגיה מתמטית עם הבנה התפתחותית-רגשית של ילדים צעירים

התנסות מעשית

למידה מעשית ושילוב התנסות עם ילדים בגן, מתוך מטרה לגשר בין המחקר לעבודה בשטח

מסלולי לימוד

התמחות המוצעת ב"חשיבה והתפתחות מתמטית בגיל הרך" כוללת שני מסלולים:

  • מסלול עם כתיבת תזה (מסלול א') – 36 שש"ס + עבודת תזה
  • מסלול ללא כתיבת תזה (מסלול ב') – 36 שש"ס

מה תלמדו במסגרת ההתמחות?

שנה א' – יסודות הגיל הרך והמתמטיקה:

  • קוגניציה מתמטית בגן הילדים – 4 שש"ס
  • התפתחות ולמידה בגיל הרך – 4 שש"ס
  • קשיי למידה בחשבון – 2 שש"ס
  • אקלים הגן או משחק ומשחקיות בגיל הרך – 2 שש"ס
  • מחקר כמותי וסטטיסטיקה – 2 שש"ס
  • מחקר איכותני – 2 שש"ס

שנה ב' – הרחבה והעמקה:

  • קורס אינטגרטיבי – 4 שש"ס
  • חשיבה פילוסופית עם ילדים – 4 שש"ס
  • קורסי בחירה – מדעי המוח בחינוך, פדגוגיות מבוססות מידול סטטיסטי, ניתוח סיטואציות כיתתיות, משאבי הוראה דיגיטליים ועוד

ההתמחות מכשירה גננות:

  • לזהות הזדמנויות למתמטיקה בסביבת החיים היומיומית של ילדים
  • לתווך מושגים מתמטיים בצורה מותאמת גיל
  • לבנות רצף פדגוגי שמקנה בסיס איתן ללמידת מתמטיקה בהמשך
  • להתבונן בלמידת הילדים תוך שימוש בכלים פדגוגיים ומחקריים
  • לחוות ביטחון אישי, עמדות חיוביות ותחושת מסוגלות בהוראת מתמטיקה

למי מיועדת ההתמחות?

גננות מוסמכות הפועלות במסגרות חינוך קדם-יסודיות (גני ילדים בגילאי 3-6)

גננות הפועלות במסגרות ציבוריות או פרטיות, המעוניינות לקבל כלים פדגוגיים, דידקטיים והתפתחותיים

גננות שחוו קושי או חוסר ביטחון בהוראת מתמטיקה, ומעוניינות להעמיק את הבנתן

גננות המעוניינות בקידום מקצועי ו/או במעבר לתפקידי הדרכה וליווי פדגוגי

מנהלות גנים/רכזות פדגוגיות המעוניינות לפתח מומחיות בתחום

מי הן הבוגרות?

בוגרת התוכנית תהיה גננת בעלת זהות מקצועית מחוזקת, ידע עשיר וניסיון בתכנון והובלת תהליכי למידה מתמטיים בגיל הרך.

היא תשמש סוכנת שינוי בגנים בהם תעבוד, ותוכל להנחות עמיתות ועמיתים בתחום.

לכן, בוגרות ההתמחות בתחום "חשיבה והתפתחות מתמטית בגיל הרך" עשויות להיות:

  • מובילות פדגוגיות בתחום המתמטיקה בגיל הרך
  • יזמות חינוכיות ומחדשות
  • מדריכות ומנחות של גננות אחרות
  • מנהלות גנים ורכזות פדגוגיות
  • עובדות במחלקות חינוך וברשויות מקומיות
  • תלמידות דוקטורט וחוקרות במכללות ובאוניברסיטאות

תנאי קבלה

  • תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בציון סופי של 80 לפחות
  • רקע בתחומים רלוונטיים: חינוך, מתמטיקה, ייעוץ והתפתחות האדם, מדעי ההתנהגות והחברה
  • מועמדות ללא רקע במתמטיקה/בחינוך מתמטי יידרשו ללמוד קורסי השלמה
  • מועמדות ללא רקע בחינוך/פסיכולוגיה יידרשו בקורסי השלמה ברמת תואר ראשון

לפרטים נא ליצור קשר:

 פרופ' טלי רוה, ראש ההתמחות
המחלקה לחינוך מתמטי. הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה

להרשמה:

מערכת הרשמה אוניברסיטת חיפה >>

כל הנאמר בלשון נקבה מתכוון גם ללשון זכר