מאמר חדש

מאמר חדש של פרופ' יוסי לוי־בלז, מבית הספר לטיפול, ייעוץ והתפתחות האדם , התפרסם השבוע בכתב העת היוקרתי EClinicalMedicine מבית The Lancet.


המחקר נערך בשיתוף ד"ר כרמל בלנק מהמרכז האקדמי רופין, ד"ר יואב גרובייס, עמית מחקר במרכז לחקר האובדנות והכאב הנפשי ע"ש ליאור צפתי באוניברסיטת חיפה, ד"ר הילי כוכבי מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים, וכן פרופ' יובל נריה ופרופ' דורון אמסלם מאוניברסיטת קולומביה, ארצות הברית.

המחקר עקב אחר הציבור בישראל מאוגוסט 2023 ועד היום ובחן את שיעורי הפוסט־טראומה, הדיכאון, החרדה והצמיחה הפוסט־טראומטית לאורך זמן. הממצאים הצביעו על עלייה חדה במצוקה הנפשית לאחר מתקפת 7 באוקטובר, ולאחריה ירידה הדרגתית לצד התחזקות תהליכי חוסן וצמיחה. עם זאת, קבוצות אוכלוסייה מסוימות ממשיכות להציג שיעורים גבוהים במיוחד של מצוקה וכאב נפשי, הגבוהים פי שלושה ויותר מהאוכלוסייה הכללית.

קישור לכתבה בישראל היום >>
קישור למאמר המלא >>