חדשות המחלקה למדעי הלמידה וההוראה
ד׳׳ר שרית ברזלי זכתה בפרס היוקרתי -
Earli outstanding publication award
הפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר שרית ברזלי, מהמחלקה למדעי הלמידה וההוראה, על זכייתה בפרס היוקרתי Earli outstanding publication award, אותו קיבלה ביחד עם שותפתה אווה תום ותלמידתה טליה שלומי-אילוז.
מדובר במאמר:
Dealing with disagreement: The roles of topic familiarity and disagreement explanation in reasoning about conflicting expert claims and sources. Published: Learning and Instruction, 69 (2020), 101367.
 
													פרופ' אריה קיזל העביר את הרצאת הפתיחה בכנס המקוון של האגודה האסייאתית לפילוסופיה עם ילדים
פרופ' אריה קיזל, מהחוג למדעי הלמידה וההוראה נשיא האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים, העביר את הרצאת הפתיחה בכנס המקוון של האגודה האסייאתית לפילוסופיה עם ילדים:
PCYNAP Philosophy with Children and Youth Network for Asia-Pacific.
ההרצאה של פרופ' קיזל עסקה באתגרי המנחים בקהילות חקירה פילוסופיות בימים אלה של הקורונה.
 
													 החוג למדעי הלמידה וההוראה שמח לשתף אותכם בברכת הבוגרות המצטיינות מתוך טקס הבוגרים שהתקיים ב7.7.21.
החוג למדעי הלמידה וההוראה שמח לשתף אותכם בברכת הבוגרות המצטיינות מתוך טקס הבוגרים שהתקיים ב7.7.21.
מתרגשים אתכם ומאחלים לכם הצלחה בהמשך הדרך!
| לקריאת נאומה של הילה (בחלון חדש) | לקריאת נאומה של מארי (בחלון חדש) | 
 לרגל סיום שנת הלימודים
לרגל סיום שנת הלימודים תשפ"א, היום הפתוח של התוכנית לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך התקיים ביום רביעי, ה- 16.6.16 במרחב הלמידה העתידי (FLS), בבניין חינוך, באוניברסיטת חיפה.
במהלך היום הפתוח, הציגו תלמידות ותלמידי התוכנית, תהליכי למידה שחוו ויצרו במהלך שנת הלימודים. ההצגות אפשרו להכיר מקרוב את העשייה הענפה שמתרחשת בתוכנית. 
את היום המרגש חתם טקס הענקת מלגות ע"ש משפחת סילבר. המלגות הוענקו לסטודנטיות מצטיינות (7 סטודנטיות וסטודנט אחד) המסיימות לימודיהן במסלול פרוייקט הגמר או במסלול התזה. הסטודנטייות שיתפו את הקהילה בעבודותיהן.
 הסטודנטית רוני שכטר והסטודנט עמיחי קנו,
הסטודנטית רוני שכטר והסטודנט עמיחי קנו, תלמידי
 מחקר לתואר שני בהתמחות לפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה זכו בפרס דן וולנר שמוענק למחקרי תזה בתחום פילוסופיה עם ילדים.
הפרס מוענק בפעם השנייה כמלגה מטעם משפחת דן וולנר ז"ל שהיה פעיל בתחום זכויות אדם והלך לעולמו לפני מספר שנים. בני משפחתו החליטו להעניק פרס כספי על שמו בתיאום עם פרופ' אריה קיזל ראש הפורום האקדמי הישראלי לפילוסופיה עם ילדים המשמש גם נשיא האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים.
השנה הוענק הפרס בטקס בזום לרוני שכטר שנושא עבודת הגמר שלה הוא: "הפילוסופיה החינוכית של מת'יו ליפמן ועמנואל לוינס כדרך להסרת "צל המבוגרים על עולם הילדים". נושא עבודת הגמר של עמיחי קנו הוא "פחד ופדגוגיה: עמדות מחנכים בחינוך הדיאלוגי על פחד".
ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, פרופ' דני בן-צבי ברך בטקס את הסטודנטים הזוכים ואת המשפחה שהחליטה להנציח את שמו של וולנר על ידי הענקת פרס על עבודות מחקר המקדמות את הקשר בין חינוך ודיאלוג. בני משפחתו של דן וולנר – קמיליה אלמנתו ומיכל בתו – ברכו את הסטודנטים והדגישו כי חשיבות העיסוק האקדמי בתחומים שמקדמים הסטודנטים.
לאחר הטקס התקיימה הרצאת אורחת של ד"ר סיגל נאור-פרלמן, חוקרת ספרות ומייסדת "דרך רוח" על מרחב שלישי לקידום מדעי הרוח בישראל באמצעות בתי חינוך ללימוד היסטוריה, פילוסופיה וספרות באוניברסיטאות ובמכללות ועל היוזמה החדשה להקמת בתי חינוך לתלמידי יסודי שבהם מתרגלים פילוסופיה עם ילדים (בשיתוף הפורום האקדמי הישראלי לפילוסופיה עם ילדים) וכן לומדים ספרות.
 בטכס חגיגי הוכתרו בתואר "דוקטור לפילוסופיה" שבעה בוגרי החוג:
בטכס חגיגי הוכתרו בתואר "דוקטור לפילוסופיה" שבעה בוגרי החוג:
| שם | נושא העבודה | מנחים | 
| יבגניה לברטייב | הוראת תרבות בלימודי אנגלית כשפה זרה בבתי ספר בישראל: חומרי לימוד, השקפות ופרקטיקות של מורים | פרופ' לילי אורלנד ברק | 
| אורן יהי- שלום | זהות ישראלית, יהודית חילונית הומניסטית עכשווית בבתי ספר ממלכתיים בישראל | פרופ' חנן אלכסנדר | 
| זוהר מעיין | תרומתם של הגיל היחסי, מקום הלידה, המשפחה והמאמן להתפתחותו המקצועית של הספורטאי | פרופ' רוני לידור | 
| חנין ואסל | הזיקה בין תרבות לבין שינוי ארגוני-חינוכי: הטמעת פדגוגיה חדשנית בבית ספר יסודי במגזר הערבי כחקר מקרה | ד"ר חגי קופרמינץ וד"ר נוע רגוניס (בית ברל) | 
| איתן כהן | הבנייה של זהויות אישיות וחברתיות בלימודי תרבות יהודית-ישראלית | פרופ' דני בן צבי וד"ר יותם הוד | 
| גיא חפץ | למידה כפיתוח תרבות ברשתות של קהילות מעשה | פרופ' דני בן צבי | 
| סינא יאסין עומר | חקר מבוסס סימולציות של מורים למדעים: האפקט של רמות המורכבות של הסימולציות וסדר החשיפה שלהן על בניית הידע | פרופ' בילי עילם | 
מצ"ב ברכה של פרופ' דני בן-צבי (בחלון חדש)
לצפייה בגלריית התמונות מהטקס לחץ כאן (בחלון חדש)
לצפייה חוזרת בכנס לחץ כאן (בחלון חדש)
 הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' דני בן-צבי, ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה וחבר סגל החוג לחינוך מתמטי, על מינויו לתפקיד נשיא האגודה הבינלאומית לחינוך סטטיסטי (The International Association for Statistical Education – ISAE), לשנים 2021–2027.
הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' דני בן-צבי, ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה וחבר סגל החוג לחינוך מתמטי, על מינויו לתפקיד נשיא האגודה הבינלאומית לחינוך סטטיסטי (The International Association for Statistical Education – ISAE), לשנים 2021–2027.
האגודה הבינלאומית לחינוך סטטיסטי פועלת מזה ארבעה עשורים כדי לקדם את החינוך הסטטיסטי בעולם בכל רמות הגיל. האגודה פועלת להרחבת מקומו של החינוך הסטטיסטי בעולם באמצעות טיפוח שיתופי פעולה, שיח ומחקר בנושא. האגודה פועלת להפצת פעילויות חינוכיות, שיטות, תכניות לימוד, וממצאי מחקר, דרך פרסומים, כנסים בינלאומיים ורשת האינטרנט. IASE היא בית חם למחנכים וחוקרים הלוקחים חלק בקהילה בינלאומית מגוונת של חינוך סטטיסטי.
 החוג ללמידה, הוראה והדרכה שמח לברך את אורנה וקנין על קבלת התואר השני במסלול תזה,
החוג ללמידה, הוראה והדרכה שמח לברך את אורנה וקנין על קבלת התואר השני במסלול תזה, בהצטיינות הדיקן ללימודים מתקדמים. עבודת התזה שכתבה אורנה בהנחיית פרופ' דני בן-צבי, עוסקת בביטויי אי-ודאות של תלמידים צעירים במהלך הסקה סטטיסטית בלתי פורמלית ומידול. מחקר התזה מציע מסגרת תאורטית לאפיון מעמיק של רמות חשיבה עם אי-ודאות של ילדים צעירים העוסקים בחקר סטטיסטי ובמידול. אפיון זה עשוי לסייע בזיהוי והבנה של דפוסים ומגמות בהתפתחות החשיבה הסטטיסטית של ילדים צעירים ובפרט החשיבה שלהם עם אי וודאות. במישור הפדגוגי, המחקר תורם להבנת הקשר בין פדגוגיות המשלבות מידול ובין התפתחות החשיבה הסטטיסטית של הילדים.
הצטיינות זו הינה הכרה חשובה במחקרך פורץ הדרך והיצירתי. אנחנו שמחים עם אורנה וקנין ועם פרופ' בן-צבי אשר ליווה אותה בתהליך המשמעותי הזה! ברכות על סיום התואר!
ברכות חמות לליאור אלגד על קבלת התואר השני במסלול תזה, בהצטיינות הדיקן ללימודים מתקדמים.
אנחנו שמחים לברך את  ליאור אלגד על קבלת התואר השני במסלול תזה, בהצטיינות הדיקן ללימודים מתקדמים.
עבודת התזה שכתבה ליאור בהנחייתם של פרופ' דני בן- צבי מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה ופרופ' תמר וייס מהחוג לריפוי בעיסוק, עסקה בבחינת הקשר בין מיומנות מוטוריקה גסה, הבאה לידי ביטוי בסביבת למידה של משחק וירטואלי, ובין מיומנות של מוטוריקה עדינה ותפקודי קשב של ילדים עם התפתחות טיפוסית.
העיסוק בבחינת שאלה מחקר זו נבעה מתוך רצון להבין האם קיים קשר בין שלושת מיומנויות הבסיס הללו, שמהוות חלק בלתי נפרד מתפקודו של לומד ומשפיעות על קיום של תהליכי למידה משמעותיים. בחינת שאלת המחקר התבצעה בסביבה של משחק וירטואלי שפותח במיוחד עבור המחקר, וייצג סביבת למידה חדשנית אשר מגוונת את תהליכי הלמידה ומגרה לומדים לפעולה.
 
ליאור יקרה, הצטיינות זו הינה הכרה חשובה במחקרך פורץ הדרך והחשוב כל כך. אנחנו שמחים איתך ועם מנחי העבודה – פרופ' וייס ופרופ' בן-צבי! ברכות על סיום התואר!
 הפקולטה לחינוך מברכת את ד״ר יותם הוד
הפקולטה לחינוך מברכת את ד״ר יותם הוד , מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, שנבחר לחבר במועצת המנהלים (Board of Directors) של האגודה הבינלאומית היוקרתית של מדעי הלמידה (International Society of the Learning Sciences) לשנים 2021-2027.
, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, שנבחר לחבר במועצת המנהלים (Board of Directors) של האגודה הבינלאומית היוקרתית של מדעי הלמידה (International Society of the Learning Sciences) לשנים 2021-2027.
ד״ר הוד נבחר לתפקיד, מתוך רשימה מכובדת של חוקרים בינלאומיים בתחומים של למידה, הוראה וטכנולוגיות חינוכיות. בחירה זאת מעידה על הנראות הבינלאומית הרבה, שהצליח לצבור בשנים מעטות. כחלק משש שנות הכהונה בתפקיד, ד״ר הוד ייזכה להוביל מספר פרויקטים, וכן להיות חבר בצוות הקובע את עתיד האגודה לשנים הבאות.
בהצלחה! גאים בך ובהישגיך!
 הפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר שרית ברזלי, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, על זכייתה בפרס קריירה מוקדמת  (Early Career Award) מטעם האגודה הבינלאומית של מדעי הלמידה (The International Society of the Learning Sciences). הפרס היוקרתי מהווה הכרה בינלאומית בהישגיה המחקריים פורצי הדרך והיצירתיים של שרית
הפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר שרית ברזלי, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, על זכייתה בפרס קריירה מוקדמת  (Early Career Award) מטעם האגודה הבינלאומית של מדעי הלמידה (The International Society of the Learning Sciences). הפרס היוקרתי מהווה הכרה בינלאומית בהישגיה המחקריים פורצי הדרך והיצירתיים של שרית
"The International Society of the Learning Sciences (ISLS) Early Career Award recognizes learning scientists who have made exciting and innovative contributions to the field during the early years following their Ph.D. Successful nominees will have demonstrated a notable contribution to the learning sciences and the potential for future contributions.”
 ביום שני התארחו מובילי המרכז לקידום מדע אזרחי
ביום שני התארחו מובילי המרכז לקידום מדע אזרחי בבית הספר בסמינר המחלקה להוראת המדעים במכון וייצמן. מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה הציגו בסמינר פרופ׳ דני בן-צבי, פרופ׳ יעל קלי, ד״ר יותם הוד וד״ר אורנית שגיא. במסגרת הסמינר שעסק במדע אזרחי כגשר בין בית הספר, הקהילה והמדע, הוצגה הקונספטואליזציה סביבה המרכז פועל וכן ארבעה מחקרים שונים שמיישמים את הרעיון ובוחנים הקשרים שונים של גישור זה. הסמינר הוקלט וניתן לצפות בו כאן (בחלון חדש)
 
ביום שלישי התקיים מפגש קהילה של המרכז שעסק בגבולות הגיזרה של מדע אזרחי באופן כללי, ומהן ההשלכות עבור מדע אזרחי בבית הספר. במפגש התארח פרופ' מוקי חקלאי מUCL שסיפר על המחקר בינלאומי שהוביל סביב שאלה זו. תגובות המשתפפים במפגש היו נלהבות ביותר. בקרוב סיכום המפגש יתפרסם באתר המרכז (בחלון חדש).
 
								 
								