חדשות המחלקה למדעי הלמידה וההוראה

איגרת לסטודנטים

Call for Applications for a Tenure-Track Faculty Position

School of Learning Sciences and Educational Leadership Faculty of Education, University of Haifa

 << more to explore

גיליון חדש של "עיונים בחינוך" יצא לאור

תעודת הוראה במקצועות העיצוב

חדש!!!

תעודת הוראה במקצועות העיצוב –
ארכיטקטורה, עיצוב אופנה, עיצוב תקשורת חזותית, צילום.
עשייה חינוכית ערכית בוערת בעצמותיכם?
עיצוב וחינוך מדברים אליכם?
רוח המנהיגות והרצון להשפיע על דור העתיד מפעפעים בכם?
מקומכם אתנו, במחלקה למדעי הלמידה וההוראה בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה.
החינוך מתחיל כאן!
הכירו את התכנית הייחודית ללימודי חינוך של מקצועות העיצוב: ארכיטקטורה, עיצוב אופנה, עיצוב תקשורת חזותית וצילום,
התכנית הראשונה מסוגה בארץ להכשרה מעמיקה של הוראת מקצועות העיצוב במחלקה למדעי הלמידה וההוראה בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה
ההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ו בעיצומה
בוגרי התוכנית משתלבים כמורים, כרכזי מקצוע וכמנהלים בבתי הספר העל יסודיים וכמרצים באקדמיה.
לפרטים נוספים ולהרשמה, הנכם מוזמנים לפנות למזכירות המחלקה למדעי הלמידה וההוראה בטלפון: 04-8288380
קמפיין שיווקי לתעודת הוראה במקצועות העיצוב 01.2025 (3)

ראיון ב"כאן תרבות" פרופ' אריה קיזל

ב-1 באוקטובר התראיין פרופ' אריה קיזל בתחנת הרדיו "כאן תרבות" על השיח הטיפולי שהשתלט על מערכת החינוך והיעדר שיח פילוסופי עם תלמידים

האזנה נעימה

arie-kizel

מלגת סיוע דיקנאט לשנת תשפ"ה – סטודנטים תואר ראשון

סטודנטיות וסטודנטים יקרים,

היחידה למלגות בדיקנאט הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה מאפשרת לכם.ן להיכנס למאגר מלגות הסיוע שלנו!

ביחידה, מגוון של מלגות סיוע על פי נתונים ומאפיינים שונים, אולי אחת מהן מתאימה לך?

כל שעלייך לעשות זה להיכנס לפורטל הסטודנטים להגיש בקשה למלגת הסיוע של הדיקנאט ונכנסת למאגר!

 ההרשמה למלגת הסיוע נפתחה ב-15.8.24 ותהיה פתוחה להגשה עד ל-01.10.2024

*סטודנטים.ות שנה א' בלבד תאריך הגשה עד 15.11.2024* ( מצרפת חוברת מלגות לסטודנטים שנה א')

ממליצים להרשם למלגה בהקדם האפשרי על מנת שנוכל להגיש אתכם.ן לקרנות ותורמים

שההרשמה שלהם נפתחת בסוף אוגוסט תחילת ספטמבר ולא ניתן יהיה להגיש לאחר מכן בקשות.

קול קורא למלגת נגלר

ברכות חמות לפרופ' אריה קיזל

ברכות לפרופ' אריה קיזל על החלטת הוצאת Routledge לתרגם לסינית את הספר בעריכתו:

Philosophy with Children and Teacher Education,

ספר שיצא לאור ב-2023 באנגלית.

הספר מכיל יותר מ-30 פרקים של מיטב הכותבים מרחבי העולם אודות הקשר בין פילוסופיה עם ילדים לתחומים שונים של הכשרת מורים ואימונים בהוראה ברחבי העולם.

נלחמות ונלחמים בפייק ניוז 

פייק ניוז ברשתות? יש מה לעשות!

מורות ומורים יקרים, מצורפות כאן לשימושכם מצגות ופעילויות על תופעת המידע הכוזב ועל דרכי התמודדות עימה, שפותחו במיוחד עבור המצב המורכב הנוכחי.

התכנים פותחו בקבוצת המחקר של ד"ר שרית ברזלי בתכנית לטכנולוגיות בחינוך, בחוג למדעי הלמידה וההוראה בפקולטה לחינוך. התכנים מיועדים לשימוש חופשי עם התלמידים והתלמידות בלמידה מרחוק או מקרוב.

ברכות על הזכייה של מרכז TCSS

yael kali

אנחנו שמחים לבשר על כך שהמרכז לקידום מדע אזרחי בבתי הספר (TCSS), בהובלת פרופ' יעל קלי, פרופ' דני בן-צבי, ד"ר יותם הוד וד"ר אורנית שגיא מהתוכנית לטכנולוגיות בחינוך, החוג למדעי הלמידה וההוראה, אוניברסיטת חיפה, ופרופ' טלי טל, פרופ' אילת ברעם-צברי וד"ר דינה ציבולסקי מהפקולטה הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון, זכה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית למצויינות ביזמות ובמעורבות בחינוך הגבוה, בקטגוריית מעורבות הקהילה לשנת 2023 (the Community Engagement Initiative of the Year Award) ב-"People's Choice Award". המרכז זכה במקום השלישי והמכובד בקטגוריה זו בתחרות, על פי דירוג שופטי התחרות. 

במרכז לקידום מדע אזרחי בבתי הספר, מדענים חוברים לתלמידים ולמורים ולקהילותיהם, בכדי לקדם מחקר מדעי התורם לחברה. יוזמה קהילתית זו, המעורבת בהשתתפות של תלמידי בית ספר בשלבים שונים של חקר מדעי מתמשך, מאפשרת חינוך מדעי איכותי ושיוויוני. השתתפות זו משמשת לא רק לקידום המדע ולקידום הלמידה של תלמידים בבתי הספר, אלא גם לדמוקרטיזציה של המדע, וכך מקדמת חברה שיוויונית יותר. יוזמת מרכז TCSS תומכת ומעודדת חוקרים מאוניברסיטת חיפה ומהטכניון לפתח פרוייקטי מדע אזרחי. פרוייקטים אלו מיושמים בבתי ספר על בסיס תפיסה הדדית הכוללת יצירת מצבי Win-Win בהם יש מענה הן לצורך המדענים בנתונים מהימנים והן לצורך התלמידים בחוויות למידה מדעיות משמעותיות. לדוגמא, בפרוייקט "השינה היא שליש מהחיים", תלמידים ממלאים  יומני שינה לאיסוף נתונים על הרגלי השינה של בני נוער ובמקביל, מעורבים בחקר הרגלי השינה של בני נוער: הם שואלים שאלות חקר שמעניין אותם לחקור ולומדים לענות עליהן בעזרת הנתונים שאספו.

התפיסה ההדדית בה מחזיק המרכז, מאפשרת לו לבנות את היכולת והתשתית למעורבות בת-קיימא של תלמידי בית הספר וקהילותיהם במחקר המדעי, על ידי שילוב משמעותי של בתי ספר בקידום חברתי באמצעות מדע אזרחי. בניגוד לרוב פרוייקטי המדע האזרחי, שותפויות המרכז אינן היררכיות, והמרכז נשען על מגוון המומחיות של חברי הקהילה. בתי ספר הופכים בתמיכת המרכז לשותפים היוצרים ידע. התלמידים הלומדים בהם מתפקדים כסוכנים אשר ההתקדמות שלהם, עומדת בקנה אחד עם רווחתם של חבריהם, משפחותיהם וקהילותיהם.על המתמודדים והזוכים האחרים בתחרות (יש לגלול לקטגוריית: community engagement project of the year)

על מרכז TCSS כפי שנכתב בדף המרכז בתחרות.

ברכות לפרופ' יעל קלי מהחוג למדעי הלמידה וההוראה על זכייתה במענק ISF בתכנית למחקרים פורצי דרך (מפ"ץ)

עבור מחקרה –

שילוב בתי ספר ביוזמות לקידום החברה: פרדיגמה חדשה להפצת חדשנות חינוכית בחברת המידע

תכנית מפ"ץ הינה תכנית חדשה וייחודית המיועדת לתמוך במחקר איכותי במיוחד, המוגדר "פורץ דרך", בכל תחומי הדעת. מטרתה לספק תמיכה בהיקף רחב למחקר איכותי במיוחד שהינו בעל סיכון גבוה/תועלת גבוהה (high risk/high gain) המצריך מימון גדול משמעותית ושאינו ניתן להשגה באמצעות מענק המחקר האישי הרגיל.

השנה זכו בתוכנית מפ"ץ 13 חוקרים (3 במדעים מדוייקים וטכנולוגיה, 7 במדעי החיים והרפואה, 1 במדעי הרוח, ו 2 במדעי החברה). מחקרה של פרופ' קלי, הוא היחיד מבין המחקרים שעוסק בחינוך, והיחיד בו זכתה אוניברסיטת חיפה. המחקר זכה למימון של 4 מיליון ₪ לחמש השנים הבאות.

yael kali

ברכות לזוכות ולזוכים במלגה ובציון לשבח ע"ש רחל ואליעזר סילבר ז"ל

אנחנו שמחים לבשר על תלמידות המגמה לטכנולוגיות בחינוך, אשר זכו במלגת סילבר לשנת תשפ"ג. מלגת סילבר הינה מלגת המוענקת לתלמידים מצטיינים הלומדים בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך.

  1. יעל (בן נון) בר נס – מונחית על ידי פרופ' יעל קלי. שם מחקרה של יעל הוא: טיפוח פַּעֲלָנּות סביבתית-חברתית אצל תלמידים בהקשר למיזמי מדע אזרחי.
  2. ונסה בוזגלו – מונחית על ידי פרופ' יעל קלי. שם מחקרה של ונסה הוא: מינוף הפוטנציאל של מדע אזרחי לפיתוח מיומנויות חקר בהקשר היסטורי: מקרה בוחן בפרויקט "סופרי הגניזה הקהירית".
  3. טל טבשי – מונחה על ידי ד"ר צפריר גולדברג. שם מחקרו של טל הוא: פעילות טיעונית-היסטורית בסביבה משולבת (מוזיאון וסביבה דיגיטלית) והשפעתה על פתיחות לעמדות שונות, תחושת רלוונטיות של לימודי ההיסטוריה והדיסציפלינה ההיסטורית והאפשרויות לביטוי של חשיבה היסטורית.
  4. זיו מדיני – מונחה על ידי ד"ר יותם הוד. שם מחקרו של זיו הוא: תמיכה בנוכחות החברתית של לומדים באופן מקוון: לקיחת אחריות בקרב סטודנטים בקהילות הלמידה במודל Hyflex בהשכלה גבוהה.
  5. נטע שפר – מונחה על ידי ד"ר יותם הוד. שם מחקרה של נטע הוא: Using Epistemic Network Analysis to Examine How Identity Feedback Can Foster Transformative Learning.
  6. רוית שתיוי – מונחה על ידי פרופ' דני בן-צבי. שם מחקרה של רוית הוא: חשיבה עם התפלגות כדרך לקדם חשיבה עם מרכזה בקרב מורים למתמטיקה.
  7. נוי אבוטבול, מיה אלעזר, אסנת ביטון, שרון בלו, ולאא רמאל על פרוייקט הגמר הזוכה: קיסריה: שימור מול פיתוח, אשר מטרתו היא לפתח מיומנויות של חשיבה בינתחומית תוך שילוב היחסים בין תחומי ידע שונים.
  8. רעות אדם, לילך בר-נס, רננה נידמן ורותם רביב, ציון לשבח על פרוייקט הגמר מתקבצים, אשר מטרתו היא לבדוק תפיסת מורות בנוגע לשילוב עבודה קבוצתית בכיתתן.

טקס הענקת המלגה יתקיים עם ביום רביעי, 14.6.2023 בשעה 11:30. הזוכות והזוכים ישתפו את הקהל במחקריהם.

ברכות לזוכות ולזוכים!

סגל התוכנית לטכנולוגיות בחינוך