חדשות המחלקה ללקויות למידה

משרות דוקטורט ופוסט-דוקטורט במימון מלא במשרה מלאה במעבדת הקשב, קוגניציה ותפיסה חזותית, בהובלת ד"ר עמית ישר

מעבדת הקשב, קוגניציה ותפיסה חזותית, בהובלת ד"ר עמית ישר מאוניברסיטת חיפה, מציעה משרות פוסט-דוקטורט ודוקטורט במימון מלא ובמשרה מלאה.

משרות זמינות:

  • דוקטורט: תוכנית לארבע שנים.
  • פוסט-דוקטורט: מינוי ראשוני לשנה, עם אפשרות להארכה עד שלוש שנים.

על המעבדה:

המחקר שלנו מתמקד בקשר בין יכולות קוגניטיביות (כגון קשב ולמידה) לתפיסה חזותית (ספציפית קריאה בקרב ילדים ומבוגרים). אנו שמים דגש על מחקר יישומי, מתוך מטרה להפיק תועלת לאוכלוסיות מיוחדות, כולל אנשים עם אוטיזם, לקויות ראייה, לקויות למידה והפרעות התפתחותיות נוספות.   

דרישות סף:

  • תואר בפסיכולוגיה, מדעי המחשב, מדעי המוח, מדעי הראייה או תחום רלוונטי אחר
  • רקע מחקרי חזק, כולל ניסיון בניתוח נתונים ותכנון ניסויים
  • ניסיון בתכנות – יתרון

תאריך התחלה: גמיש

אופן ההגשה:

מתעניינים/ות מתבקשים/ות לשלוח את המסמכים הבאים לד"ר עמית ישר בכתובת: amit.yashar (at) edu.haifa.ac.il

  • הצהרת כוונות קצרה
  • קורות חיים (CV)
  • שמות ופרטי קשר של שלושה ממליצים

מודעת אבל

מודעת אבל - תום איש שלום

תוכנית לימודים לתואר שני עם התמחות בקריאה ואוריינות בשפה הערבית בפקולטה לחינוך

תוכנית לימודים לתואר שני עם התמחות בקריאה ואוריינות בשפה הערבית 

برنامج لقب ثانٍ وتخصّص في مجال التنوّر القرائي والكتابي في اللّغة العربيّة في كلية الترّبية

מורה עם ניסיון במשרד החינוך, רוצה להוביל את תחום האוריינות בבית ספרך? להדביק את כלל הילדים באהבת הקריאה? להעניק להם את הבסיס החשוב ביותר ללמידה ותקשורת? לקדם תלמידים מתקשים בכלים מקצועיים? 

תכנית ייחודית!

ראשונה מסוגה בארץ ומקבילה לתכניות מובילות בעולם.

מורים יקבלו בסיס תיאורטי ויישומי בתחום ממובילי החוקרים בארץ.

התכנית כוללת:

  • הכשרה ישומית ומתן כלים פדגוגים מגן עד חטיבת ביניים.
  • אוירת לימודים תומכת ומקצועית.
  • למידת הוראה מיטבית
  • סיכויים טובים לסיוע בשכר לימוד או מלגות –
  • בהתאם לקריטריונים של משרד החינוך.

לפרטים נוספים: 04-8240858, 04-8249083

ironen@univ.haifa.ac.il | edu.haifa.ac.il/learning-dis

קול קורא למלגת נגלר

קריאת מאמרים יעילה, מאת פרופ' תמי קציר

מפגש קצר על איך לקרוא מאמרים ולהישאר בחיים 🙂

ערכות פדגוגיות-רגשיות בשפה הערבית עבור ילדי גן וביה"ס היסודי

נוכח מצב החירום, מרכז אדמונד י. ספרא באוניברסיטת חיפה נרתם למען קהילת המורים והמורות בישראל. פיתחנו עבורכם ערכות פדגוגיות-רגשיות בשפה הערבית עבור ילדי גן וביה"ס היסודי. 

בערכות תמצאו שירים קצרים על דמויות של "מרים וגברות" שמטרתן לסייע בהרגעה, לבנות שפה מיטיבה ולסייע בוויסות הרגשות ובהתמודדות עם הנסיבות הנוכחיות. לכול מר וגברת יש שיר, מטלה שפתית וגם פעילות מוטורית יצירתית ומרגיעה. הערכה ניתנת להדפסה או להוראה מרחוק.

כולנו מייחלים לימים שקטים ובטוחים, 

צוות מרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח בלקויות למידה. אוניברסיטת חיפה

נשמח לשמוע מכם – safra@univ.haifa.ac.il

ערכה ראשונה – מר ממ"ד, גברת תקוה וגברת עזרה, לחץ כאן

ערכה שניה – מר חשש, גברת בטחון, גברת מנגינה ומר שלווה (קישורים לשירים בתוך הערכה). לחץ כאן

ברכות חמות לפרופ' דוד שר וד"ר יסמין שלהוב עוואד מהחוג ללקויות למידה על זכייתם במענק מחקר מטעם הקרן הלאומית למדע

למחקר בנושא:

מאמץ וקלילות דרך אישון הקורא: מחקר אורך בהתפתחות הקריאה בעברית ובערבית.

 

 

סיום פרויקט אור במשרד החינוך

לאחר 3 שנות מחקר שנעשה ע"י פרופ' תמי קציר, ד"ר אורלי ליפקה וד"ר שלי שאול, מהחוג ללקויות למידה, בבאר שבע אשר מומן ע"י המדען הראשי של משרד החינוך ובחן את הטמעת המודל להכשרת מורים בתחום האוריינות ותגובה להתערבות בקרב ילדי כיתות ב'-ג', פורסם דוח מקיף אשר מציע כלי מיפוי ואיתור מהימנים ללומדים בכיתות ב' -ג' המתקשים בקריאה, מודל לפיתוח מקצועי של מורים מבוסס על יסודות מודל "תגובה להתערבות", והערכה ארוכת טווח של לומדים ברמות שונות.

לוגו פרויקט אור

פרופ׳ תמי קציר וד׳׳ר אורלי ליפקה זכו במענק מחקר מטעם המדען הראשי של משרד החינוך

הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' תמי קציר וד"ר אורלי ליפקה, מהמחלקה ללקויות למידה, על זכייתן במענק מחקר מטעם לשכת המדען הראשי במשרד החינוך.

נושא המחקר: גישה רב-רכיבית לקידום הבנת הנקרא בשפה הערבית: בניית קהילות מורים לביסוס פרקטיקות בהבנת הנקרא.

אורלי ותמי

ד׳׳ר יסמין שלהוב-עוואד זכתה במענק מחקר מטעם האקדמיה ללשון ערבית

הפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר יסמין שלהוב-עוואד, מהמחלקהג ללקויות למידה, על זכייתה במענק מחקר מטעם האקדמיה ללשון ערבית.

נושא המחקר: "תפקיד השורש בתהליך הקריאה ובארגון הלקסיקון המנטאלי בשפה הערבית".

מטרת המחקר לבחון את התפתחות עיבוד השורש בשפה הערבית מהקורא המתחיל עד לקורא המיומן בשתי מערכות הכתב (עם תשקיל ובלי תשקיל) בהתבסס על פרדיגת הפריימינג.

יסמין שלהוב

פרופ׳ אורלי רובינשטיין זכתה במענק מטעם קרן טרמפ

הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ אורלי רובינשטיין, מהמחלקה ללקויות למידה, על זכייתה במענק מטעם קרן טרמפ בנושא ״תכנית לניסוי הפעלת כלים קוגניטיביים בלימוד משימות של מתמטיקה שימושית מסדר גבוה בחטיבות הביניים״.

המענק מיועד לבחון פיתוח ויישום משימות בתחום המתמטיקה השימושית תוך הפעלת שני כלים קוגניטיביים: בקרה קשבית וויסות רגשי.

מאחלים הצלחה גדולה בעשייה המחקרית החדשנית, ותוצאות פורצות דרך!

הפקולטה לחינוך מדורגת במקומות 51-75 לפי מדד שנגחי 2022

על פי מדד שנחאי החדש, המדרג 1,800 מוסדות להשכלה גבוהה מרחבי העולם על פי תחומי לימוד, האוניברסיטה דורגה בטווח המקומות 51-75 בתחום החינוך.
ברכות לכל חברי הפקולטה, גאווה גדולה, המשקפת מחקר פורץ דרך ועבודה קשה של כולנו, הסגל האקדמי והסגל המנהלי!

טיל מזנק ומנצח טילים אחרים

״…מצפון ייפתח החינוך.

עובדה לא מוכרת היא שהפקולטה הטובה ביותר לחינוך בישראל היא זו של חיפה (51-75 בעולם). בכלל מצבנו בתחום לימודי החינוך לא רע. יש 6 אוניברסיטאות בין ה-200 הראשונות בעולם ועוד שתיים עד ה-400…״

כל הכבוד!