מעבדת אמפלילב -ללמידה וטכנולוגיות סיוע |
ד״ר שרית שפירו
|
המחקר במעבדה מתמקד במציאת דרכים חדשות להעצים את היכולות של אנשים באמצעות אימון וטכנולוגיה. המעבדה ייחודית בכך שהיא משלבת מחקר בסיסי וגם מחקר תפקודי (בעיות יום יום) באוכלוסיות טיפוסיות ומיוחדות. מטרה אחת של המעבדה היא לפתח את המחקר בתחום האינטראקציה בין אדם למחשב וטכנולוגיות סיוע – הצוות במעבדה בוחן דרכים חדשניות שבהן טכנולוגיות יכולות לעזור לאנשים עם מוגבלויות. המטרה של הטכנולוגיות שהצוות מאפיין ובוחן היא להשפיע על החיים מחוץ למעבדה. לשם כך, חברי הצוות מאפיינים את האתגרים האמיתיים שאנשים עם מוגבלויות מתמודדים איתם על מנת לפתח את הטכנולוגיות המסייעות היעילות ביותר (כגון קניות בסופר, קושי בניידות, ביקור במוזיאון, או בזיהוי הבעות פנים). המעבדה משתמשת בטכנולוגיות מציאות רבודה, מעקב על תנועות עיניים, וקול כדי לפתח טכנולוגיות שמשפרות אתגרים בחיים האמיתיים. בשנים האחרונות, המחקר במעבדה מתמקד באנשים כבדי ראייה. שיטות המחקר כוללות מחקר איכותני, שאלונים, בניית אבטיפוס של טכנולוגיה (למשל אפליקצייה למציאות רבודה), והערכה של אבטיפוס בשטח. מטרה נוספת של המעבדה היא לשפר את יכולות התפיסה החזותית באמצעות למידה וקשב באוכלוסיות שונות ולאורך החיים (ילדים, מבוגרים, זקנים אוטיזם וכד'). המעבדה בוחנת תהליכי תפיסה בסיסיים בגירויים פשוטים (למשל ראייה של כיוון תנועה, שמיעה של מילים) וכיצד הם משתנים באמצעות אימון ואיך הפלסטיות המוחית משתנה בין אוכלוסיות וגילאים שונים. שיטות המחקר כאן כוללות פסיכופיזיקה, מעקב עיניים ומודלים חישוביים כדי לחשוף כיצד המוח שלנו לומד לעבד מידע תפיסתי חדש. חברי המעבדה מגיעים מרקעים שונים החל מחינוך מיוחד, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, מערכות מידע וכד'. https://amplilab.edu.haifa.ac.il sarit.szpiro@edu.haifa.ac.il |
|
המעבדה למוח וחינוך מתמטי
|
ד״ר טלי רווה
|
המעבדה למוח וחינוך מתמטי היא חלק מהחוג לחינוך מתמטי בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה. המחקר במעבדה מתמקד בעיקר ברכישת יכולות מתמטיות בסיסיות. אנו רוצים להבין איך המוח לומד חשבון, על מנת שנוכל ליישם את הידע הזה על מנת לשפר את תכניות הלימודים בחשבון בגיל הרך. https://brainmathedu.edu.haifa.ac.il talil@edu.haifa.ac.il |
|
המעבדה לרגש
|
ד״ר נוגה כהן
|
המעבדה לרגש חוקרת את הדרכים בהן רגש, קשב, ובקרה קוגניטיבית משפיעים על התנהגות אנושית. אנחנו משתמשים בשיטות התנהגותיות, במדידות פסיכופזיולוגיות ובהדמיה מוחית על מנת להבין תהליכים של ויסות רגשי. אנחנו חוקרים תהליכים בסיסיים וכן מפתחים טכניקות התערבות במטרה לשפר בריאות נפשית אצל אוכלוסיות בריאות ואצל אנשים עם הפרעות רגשיות. https://sites.google.com/edu.haifa.ac.il/emotion-lab noga.cohen@edu.haifa.ac.il |
|
המעבדה לקוגניציה וקשב חזותיים |
ד״ר עמית ישר
|
המעבדה חוקרת תהליכי תפיסה קוגניציה וקשב חזותיים באוכלוסיות רגילות ומיוחדות. המעבדה מתמקדת בהבנת התהליכים הקובעים כיצד בני אדם מגלים ומזהים תכונות חזותית בססיות (למשל, קוים נטויים, צבע, תדירות מרחבית) שהם אבני הבניין של תהליכי תפיסה גבוהים כמו קריאה, זהיהוי פרצופים ואוביקטים. המטרה היא להבין כיצד קוגניציה ופלסטיות מוחית עוזרים לשפר תהליכים אלו באוכלסיות רגילות ומיוחדות. אנחנו משתמשים במעבדה במגוון כלי מחקר כולל פסיכופיזיקה, ניטור תנועות עיניים ומודלים חישוביים. https://yasharlab.com amit.yashar@edu.haifa.ac.il |
|
המעבדה להתפתחות קוגניטיבית |
ד״ר בת-שבע חדד
|
המעבדה עוסקת במחקר התפתחותי קוגנטיבי בילדים בעלי התפתחות תקינה ובאלו המאובחנים באוטיזם במטרה לזהות מנגנונים התפתחותיים בתהליכי תפיסה חזותיים. אנו בוחנים יכולות תפיסתיות שונות הכוללות יכולות בסיסיות ביותר כמו חוקי פסיכופיסיקה העוסקים ביחס בין הגרייה החיצונית לתפיסה הפסיכולוגית ויכולות תפיסתיות גבוהות יותר כמו זיהוי פנים. https://hadadlab.edu.haifa.ac.il bhadad@univ.haifa.ac.il |
|
המעבדה לחקר למידה ושפה
|
ד״ר יפית גבאי
|
המחקר במעבדתינו מיועד לבחון אספקטים קוגניטיביים של למידת מיומנות וכיצד הם מושפעים בהפרעות נוירו-התפתחותיות. אנו מתמקדים בחקר שלבים שונים של תהליך הלמידה החל מרכישה ראשונית ועד לשלבי למידה מאוחרים יותר כדוגמת קונסולידציה ואחזור. חלק ארי מן המחקר הנערך במעבדה מיועד לבחון תהליכי למידה המעורבים ברכישה של מיומנויות שפה ודיבור. תחום מחקרי נוסף עוסק בתהליכי אדפטציה פרספטואליים בשפה בהפרעות נוירו-התפתחותיות . לצורך כך המחקר משלב בין דיספלינות שונות כדוגמת פסיכולוגיה קוגניטיבית, נוירופסיכולוגיה ותפיסת שפה.
חדר: 162, בנין חינוך ומדעים ygabay@edu.haifa.ac.il https://ygabay.haifa.ac.il |
|
מעבדה לחקר דרמה ותיאטרון בחינוך |
פרופ' שפרה שינמן |
חדר:161, בנין חינוך ומדעים טלפון:04-8249350 hifras@edu.haifa.ac.il |
|
מעבדה לחקר תהליכים קוגניטיביים של למידה |
פרופ' בילי עילם |
במעבדה מתבצעים מחקרים אשר הציוד בה מאפשר את ביצועם. במעבדה מספר מחשבים ותוכנות רלבנטיות, מצלמת וידאו, סטטיבים, אודיו-טייפים, מכשור רמקולים אישיים אלחוטיים לקליטת השיח בצילומי הוידאו וכד'. |
חדר: 162, בניין חינוך ומדעים |
|
מעבדה למחקר נוירוקוגניטיבי |
|
המעבדה למחקר ניורוקוגניטיבי הינה אחת מהמעבדות המובילות בארץ בתחום חקר המוח בקרב אוכלוסיית ליקויי הקריאה.המחקר במעבדה למחקר נוירוקוגניטיבי מתמקד בחקר מיומנויות הלמידה התקינות ולקויות הלמידה בקרב צעירים ובוגרים עם דגש מיוחד על חקר תהליכי שטף בקריאה תקינה ובקרב דיסלקטים . באופן ספציפי המחקר מתמקד בחקר קצב עיבוד המידע בערוץ הוויזואלי האודיטורי והאינטגרציה בניהם. כמו כן גם בחקר תהליכי זכרון וקשב. |
חדר: 286- 293, בניין חינוך ומדעים טלפון:972-4-8249005 פקס: 972-4-8249835 |
|
מעבדה לחקר הלמידה התרבותית ובינתרבותית |
פרופ' רבקה איזיקוביץ |
|
חדר: 535, בנין חינוך ומדעים טלפון:04-8240859 rivkae@edu.haifa.ac.il |
|
המעבדה לחקר בין תרבותי של גורמי אישיות והבדלים אינדבדואלים |
פרופ' משה זיידנר |
המחקר הבסיסי של המעבדה, שנוסדה ע"י פרופ' משה זיידנר בשנת 1995, בוחן הבדלים בין-אישיים ובין- קבוצתיים באישיות, רגש, ובאנטליגנציה על מנת להאיר המשתנים אלה ואת ההשלכות של אותם הבדלים בהקשר חינוכי. |
חדר: 241-242, בנין חינוך ומדעים טלפון:04-8240485 zeidner@research.haifa.ac.il |
|
מעבדה לחקר הקריאה, השפה וליקוי למידה |
פרופ' דוד שר |
|
חדר: 268-272, בנין חינוך ומדעים טלפון: 04-8249435 dshare@edu.haifa.ac.il |
|
מעבדה לתקשורת תומכת וטכנולוגיה מסייעת |
ד"ר אורית חצרוני |
|
חדר: 251, בנין חינוך ומדעים טלפון: 04-8249483 hetzroni@edu.haifa.ac.il |
|
מעבדת תצפיות לחקר התפתחות האדם וחינוך |
פרופ' מירי שרף |
|
חדר: 233-238, בנין חינוך ומדעים טלפון: 04-8249806 scharfm@edu.haifa.ac.il |
|
מעבדה לספרות ילדים |
פרופ' אדיר כהן |
|
חדר: 133, בנין חינוך ומדעים טלפון: 04-8240512 adirc@edu.haifa.ac.il |
|
מעבדה לחשבון |
ד"ר אירית פלד |
מטרות המעבדה לחשבון הן תמיכה במחקר, פיתוח והוראה בתחום המתמטיקה של בית הספר. המעבדה תומכת בחוקרים, סטודנטים של החינוך המתמטי, תלמידי מחקר, פרחי הוראה במתמטיקה, ופרחי הוראה מהחינוך המיוחד ולקויות למידה המתמקדים בחינוך מתמטי, בעיסוקם במחקר עדכני של הוראה אפקטיבית של מתמטיקה, ומקדמת את יצירת הקשר בין האקדמיה והשדה. המעבדה מספקת מרחב מתאים להכרות אינדיווידואלית עם חומרי לימוד ולהוראת קורסים הנעזרת בחומרי לימוד אלו. היא מהווה מקום מפגש לחוקרים וסטודנטים לדיון והנחיה ומאפשרת לפרחי ההוראה הלומדים לתעודת הוראה במתמטיקה להתחיל לקשר בין התיאוריה והמעשה. המעבדה מאפשרת ומעודדת קיום פרויקטים בתחום הוראת המתמטיקה ולמידתה. מזה כמה שנים מתקיים במסגרתה פרויקט של משרד החינוך של מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך היסודי. |
חדר: 209, בנין חינוך ומדעים טלפון: 04-8240646 mathcntr@edu.haifa.ac.il |
|
מעבדה לחקר מוסר ומנהיגות ע"ש רודולף ורבה |
פרופ' רות לין |
המעבדה עוסקת בחקר קונפליקטים מוסריים בתקופות מלחמה ושלום, קבלת החלטות על ידי נשים וגברים, מנהיגים ו"אנשים רגילים" במצבי עמימות חברתית ומדינית. |
חדר: 544, בנין חינוך ומדעים טלפון: 04-8249390 rlinn@edu.haifa.ac.il |
|
מעבדה נוירו-קוגניטיבית לחקר יכולות, יצירתיות ומחוננות |
פרופ' מרק לייקין |
המעבדה שייכת למרכז חמ"ה |
חדר:565, בנין חינוך ומדעים לפרטים: markl@edu.haifa.ac.il |
|