חוקרים וחוקרות מהחוג לחינוך מיוחד בחדשות

פרופ׳ חדד בראיון לעיתון הארץ בנוגע למחקר שנערך על תוכים ורכישת שפה

במחקר שפורסם לאחרונה בו נבחן לראשונה הלהג של גוזלי תוכים, נמצא שהתופעה בקרב תוכים ירוקי חזה (Forpus passerinus) דומה למתרחש בקרב תינוקות אנושיים יותר מאשר התהליכים שעוברות ציפורי שיר.

בראיון בנושא לעיתון "הארץ" אמרה פרופ' בת שבע מנצור חדד, ראש החוג לחינוך מיוחד, כי במחקר נמצא מתאם חיובי בין רמות של הורמוני סטרס שנמדדות בבוקר ברוק של תינוקות ופעוטות לבין איכות השינה של התינוקות, וכי איכות השינה קשורה באופן חזק להתפתחות קוגניטיבית, שכוללת התפתחות זיכרון ושפה.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן (בחלון חדש)

ד״ר ג׳וי בנטוב בראיון לאתר Ynet

ביטול מתווה הבידודים במערכת החינוך יוצא בימים אלה לדרך. ד"ר ג'וי בנטוב מהחוג לחינוך מיוחד התראיינה לאתר YNET בשפה האנגלית על השפעות הבידודים והלמידה מרחוק על התלמידים.ות.
לדבריה תקופת הקורונה הביאה לעיכוב ופערים ברכישת מיומנויות אקדמיות, רגשיות וחברתיות, בשל הסגרים והבידודים.

לקריאת כל הכתבה באתר Ynet לחצו כאן (בחלון חדש)

מחקרן של ד״ר ג׳וי בנטוב, ד״ר נגה כהן ומור אברהם ב׳ידיעות אחרונות׳נגה וג׳וי

אחד מכל שלושה הורים לילדים במערכת החינוך סבלו מרמות בינוניות עד גבוהות של דיכאון במהלך הסגר השני. עלייה משמעותית של כמות הסובלים מדיכאון ביחס לסגר הראשון נרשמה בקרב הורים לילדים בחינוך הרגיל, לעומת הורים לילדים בחינוך המיוחד, ש"שמרו" על אותם אחוזים של סובלים מדיכאון.

לקריאת עיקרי המחקר של ד"ר נוגה כהן וד"ר ג'וי בנטוב לחץ כאן (בחלון חדש)

או בכתבה שפורסמה ב׳ידיעות אחרונות׳ וב-׳YNET׳ (בחלון חדש)