פרופ׳ לילי אורלנד-ברק ועמיתותיה זכו במענק עבור מחקר: "הקל"ה: מודל התנסות קלינית היברידית – חקר, פיתוח, הטמעה והערכה."
הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ לילי אורלנד-ברק, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, ולאלונה פורקוש-ברוך (עמיתת הוראה בחוג) ולעמיתותיהן למחקר – רון בלונדר ואלכסנדרה דניאל-סעד, על זכייתן במענק עבור מחקרן: "הקל"ה: מודל התנסות קלינית היברידית – חקר, פיתוח, הטמעה והערכה." המענק מטעם לשכת המדען הראשי במשרד החינוך.
תקציר המחקר
ההכרה ההולכת וגוברת בחשיבותה של המרכיב ההתנסותי בתוכניות הכשרת המורים, מחייבת היערכות מחדש לנוכח האתגרים שמציב משבר הקורונה והעידן הדיגיטלי. מחקר זה נענה לאתגר ונועד לפתח מודל מבוסס ראיה להתנסות מעשית משולבת (היברידית). המחקר משלב מתודולוגיה איכותנית וכמותני(mixed-methods) : שלב פיתוח המודל, שיתבסס על כלי מחקר איכותניים של קבוצות מיקוד של בעלי עניין שונים לבחינת גופי הידע, שזוהו במחקר פיילוט, ושלב של תיקוף הטמעה והערכת המודל, שיתבסס על כלי מחקר כמותיים (שאלונים), שיאפשרו יכולת הכללה של המודל מעבר לקבוצה הנבדקת במחקר. המדגם כולל פרחי הוראה ממוסדות שונים (אוניברסיטאות ומכללות) חברות שונות (ערבים ויהודים) אזורים שונים בארץ (פריפריה ומרכז) ומגוון של תחומי דעת (מדעים, מדעי החברה ומדעי הרוח). מגוון זה יאפשר את בחינת המודל בקרב אוכלוסיות ותחומי דעת ואזורים גיאוגרפיים מרובים ושונים. מחקר פיילוט מחזק את ההשערה, שלשדה ההתנסותי המשולב מאפייני ייחודיים והוא כולל גופי ידע מחודשים. אי לכך יש צורך לבחון את האופן, שבו גופי ידע חדשים אלה מתפתחים ובאים לידי ביטוי בתהליך לימוד ההוראה וההדרכה בשדה הדיגיטלי.
ברכות לכן מקרב לב, הצלחה במחקר רב העניין!