חדשות הפקולטה לחינוך

התוכנית החדשה למשחקי קופסה לבני נוער וצעירים על הרצף האוטיסטי

מחפשים מסגרת חברתית חוויתית ומהנה לבני נוער ולצעירים על הרצף האוטיסטי? 
הכירו את התוכנית החברתית החדשה למשחקי קופסה של מרכז ספארק בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה!
אודות התוכנית:
 
בקרב צעירים רבים על הרצף האוטיסטי, אינטראקציה ותקשורת חברתית עשויות להוות אתגר משמעותי. לעיתים קרובות, הם חווים קשיים להשתלב בפעילויות חברתיות ולפתח קשרים עם בני גילם, מה שעלול להוביל לתחושות של בדידות וחוסר שייכות. בעוד שפעילויות בחוגים ובמסגרות אחר הצהריים מספקות לרוב הזדמנות טבעית לאינטראקציה ולחיבור חברתי, ההיצע המותאם לאלו על הרצף האוטיסטי נותר מוגבל.
 
כמענה לאתגר זה, אנו בספארק, מרכז למחקר וקליניקה לאוכלוסיות מיוחדות באוניברסיטת חיפה, בשיתוף חברות משחקים מובילות בישראל, יצרנו תוכנית חברתית ייחודית המבוססת על משחקי קופסה. התוכנית מיועדת להעניק לבני נוער ולמבוגרים צעירים על הרצף האוטיסטי מסגרת חווייתית מכילה ותומכת ללמוד, לשחק ולהתחבר.
 
במפגשים שבועיים קבועים, בקבוצות קטנות המחולקות לפי גיל, המשתתפים נהנים ממשחקי קופסה בהדרכת סטודנטים לתחומי הטיפול והחינוך המיוחד באוניברסיטת חיפה. המדריכים מסייעים למשתתפים לנווט באינטראקציות החברתיות, לפתח קשרים עם אחרים, ולרכוש כלים חדשים שיכולים לסייע להם גם מעבר למסגרת התוכנית.
 
המשתתפים בתוכנית לא רק משחקים, אלא גם לומדים להעריך ולסקור משחקי קופסה מנקודת מבטם הייחודית. בכך הם מהווים שותפים פעילים ומשמעותיים בתהליך שצפוי לתרום להנגשה ולפיתוח של חווית המשחק והפנאי של צעירים על הרצף, משפחותיהם וסביבתם התומכת.
 
מדוע משחקי קופסה?
 
משחקי הקופסה, אשר נמצאים בלב פעילות החוג, מציעים פלטפורמה מובנית, מהנה וחופשית ממסכים, לתרגל ולפתח מיומנויות חברתיות, רגשיות וקוגניטיביות פנים מול פנים. 
 
תכנון אסטרטגיה, קבלת החלטות, שיתוף פעולה, והבנת נקודת המבט של האחר, אלו רק חלק מהאתגרים שעומדים בפני המשחקים במשחקי קופסה. ההצלחות וההישגים הטבועים בחווית המשחק עשויים להעניק תחושת סיפוק ולחזק את הביטחון העצמי, ואילו ההפסדים והאכזבות מהווים הזדמנות ללמוד להתמודד עם תסכול ולפתח רוח קבוצתית.
 
במסגרת החוג, יחשפו המשתתפים למגוון רחב של משחקים מרתקים – החל ממשחקים קלאסיים ועד למשחקים מודרניים וחדשניים. כל משחק בדרכו עשוי להוות אמצעי משמעותי לחיזוק קשרים חברתיים, הן במסגרת החוג והן מחוצה לה.
 

מלגת סיוע דיקנאט לשנת תשפ"ה – סטודנטים תואר ראשון

סטודנטיות וסטודנטים יקרים,

היחידה למלגות בדיקנאט הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה מאפשרת לכם.ן להיכנס למאגר מלגות הסיוע שלנו!

ביחידה, מגוון של מלגות סיוע על פי נתונים ומאפיינים שונים, אולי אחת מהן מתאימה לך?

כל שעלייך לעשות זה להיכנס לפורטל הסטודנטים להגיש בקשה למלגת הסיוע של הדיקנאט ונכנסת למאגר!

 ההרשמה למלגת הסיוע נפתחה ב-15.8.24 ותהיה פתוחה להגשה עד ל-01.10.2024

*סטודנטים.ות שנה א' בלבד תאריך הגשה עד 15.11.2024* ( מצרפת חוברת מלגות לסטודנטים שנה א')

ממליצים להרשם למלגה בהקדם האפשרי על מנת שנוכל להגיש אתכם.ן לקרנות ותורמים

שההרשמה שלהם נפתחת בסוף אוגוסט תחילת ספטמבר ולא ניתן יהיה להגיש לאחר מכן בקשות.

תוכנית לימודים לתואר שני עם התמחות בקריאה ואוריינות בשפה הערבית בפקולטה לחינוך

תוכנית לימודים לתואר שני עם התמחות בקריאה ואוריינות בשפה הערבית 

برنامج لقب ثانٍ وتخصّص في مجال التنوّر القرائي والكتابي في اللّغة العربيّة في كلية الترّبية

מורה עם ניסיון במשרד החינוך, רוצה להוביל את תחום האוריינות בבית ספרך? להדביק את כלל הילדים באהבת הקריאה? להעניק להם את הבסיס החשוב ביותר ללמידה ותקשורת? לקדם תלמידים מתקשים בכלים מקצועיים? 

תכנית ייחודית!

ראשונה מסוגה בארץ ומקבילה לתכניות מובילות בעולם.

מורים יקבלו בסיס תיאורטי ויישומי בתחום ממובילי החוקרים בארץ.

התכנית כוללת:

  • הכשרה ישומית ומתן כלים פדגוגים מגן עד חטיבת ביניים.
  • אוירת לימודים תומכת ומקצועית.
  • למידת הוראה מיטבית
  • סיכויים טובים לסיוע בשכר לימוד או מלגות –
  • בהתאם לקריטריונים של משרד החינוך.

לפרטים נוספים: 04-8240858, 04-8249083

ironen@univ.haifa.ac.il | edu.haifa.ac.il/learning-dis

פרופ' לטם פרי חזן התראיינה עבור עיתון כלכליסט בנושא המעבר של מוסדות לימוד חרדיים למערכת הלימוד הממלכתית

 
"ההצטרפות של 20 מוסדות לחינוך החרדי הממלכתי היא בזכות ההבנה שלרשתות אין אופק תקציבי" • "אסור למחול להן על החובות אחרת לא ישתנה שום דבר. אם לא תהיה להם ברירה, מוסדות יעברו לממלכתי" • "מצפצפים על הזכות לחינוך של הילד החרדי" • פרופ' לטם פרי חזן , פרופסור למשפט וחינוך וחוקרת חינוך חרדי, משוכנעת שעכשיו יש סיכוי לתיקון 
 

פרופ' לטם פרי-חזן | 25 ביולי 2024 | כלכליסט

לקריאת הכתבה לחץ כאן >>

lotem-perry-hazan

יום פתוח בזום 14-15.8.2024

יום פתוח בזום 14-15.8.2024

ניוזלטר פקולטה, יולי 2024

קול קורא למלגת נגלר

העצמאים – ספר חדש של הדוקטורנטית טל קפלינסקי

הספר  "העצמאים –  עסק של אדם אחד" בהוצאת "כתר" הוא הספר הראשון בארץ, ומהבודדים בעולם, שעוסק בנושא.

הספר מיועד לקהל הרחב ומבוסס על מחקר שנעשה כאן בפקולטה . ייחוד בכך שהוא גם מחקרי, גם רגשי וגם מעשי מאד ולכן מחבר בין האקדמיה לשטח.
טל היא פסיכותרפיסטית ומומחית בטיפול בהפרעת קשב במבוגרים. סופרת רב המכר "168 שעות של הפרעת קשב".
המנחה של טל במחקר לתואר שני ושלישי הוא פרופ' שושנה, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך.
ה"עצמאים" מיועד לאנשים בכל שלבי העצמאות ולמתענינים בעצמאות שלטענת המחברת –  היא זהות ודרך חיים.

טל סיפרה לנו שהמחקר על עצמאים הוא מאתגר מאחר וזה נושא רב תחומי באופן מיוחד, כאשר המחקר לדוקטורט מתמקד בעצמאים והפסיכולוגיה של המעמד. 

ניוזלטר פקולטה, מאי 2024

ברכות חמות לפרופ' אריה קיזל

ברכות לפרופ' אריה קיזל על החלטת הוצאת Routledge לתרגם לסינית את הספר בעריכתו:

Philosophy with Children and Teacher Education,

ספר שיצא לאור ב-2023 באנגלית.

הספר מכיל יותר מ-30 פרקים של מיטב הכותבים מרחבי העולם אודות הקשר בין פילוסופיה עם ילדים לתחומים שונים של הכשרת מורים ואימונים בהוראה ברחבי העולם.

הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' דנה אמיר, על הוצאתו לאור של ספרה החדש:

Psychoanalysis as Radical Hospitality - Dana Amir, Routledge 2024

‘Psychoanalyst and researcher Dana Amir’s book Psychoanalysis as Radical Hospitality is another layer in her groundbreaking thinking on the interface between language and the human psyche. The book describes in an extraordinary way deep and complex clinical material and human phenomena, extracting original and crystal- clear insights, which in combination with the wide cultural range on which Amir relies and her poetic articulation– presents a unique, exciting, and cautionary reading of mentallinguistic psychopathology.’

 Prof. Merav Roth, psychoanalyst and cultural researcher, the Israeli Psychoanalytic Society; University of Haifa; Former chair of the psychoanalytic psychotherapy program, Tel- Aviv University ‘The present book fits well with the central principle in Amir’s thought. In the unique psychoanalytic type that she developed, which can be called “scientific- poetic,” she examines what enables psychic movement versus what blocks, fetters, and limits it. Hence the main goal of the psychoanalytic

treatment: enable the creation of a space where broad waves exist over large surfaces of sound and rhythm, rich in possibilities and meanings.’

Prof. Aner Govrin, Tel- Aviv Institute for Contemporary Psychoanalysis; Bar- Ilan University ‘Dana Amir brings together music, poetry and photography, inter alia to psychoanalysis to deepen what I would like to think of as the “lyrical school of psychoanalysis.”’

Nilofer Kaul, PhD, Indian Psychoanalytic Society, Delhi, India; The American Journal of Psychoanalysis, 2023

Read more >>