חדשות החוג לחינוך מתמטי

ספר חדש לפרופ' רוזה לייקין – Mathematical Challenges for all

הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' רוזה לייקין, דיקן הפקולטה לחינוך, על הוצאתו לאור של ספרה החדש:

Mathematical Challenges for all Mathematical Challenges for all

This book argues that mathematical challenge can be found at any level and at every age and constitutes an essential characteristic of any mathematics classroom aimed at developing the students’ mathematical knowledge and skills. Since each mathematics classroom is heterogeneous with respect to students’ mathematical potential, quality mathematical instruction results from matching the level of mathematical challenge to different students’ potential. Thus, effective integration of mathematical challenge in the instructional process is strongly connected to the equity principle of mathematics education. In the three sections in this volume readers can find diverse views on mathematical challenges in curriculum and instructional design, kinds and variation of mathematically challenging tasks and collections of mathematical problems. Evidence-based analysis is interwoven with theoretical positions expressed by the authors of the chapters. Cognitive, social and affective characteristics of challenging mathematical activities are observed and analyzed. The volume opens new avenues of research in mathematics education, and pose multiple questions about mathematical instruction rich in mathematical challenge for all. The authors invite readers to explore and enjoy mathematical challenges at different levels.

ד׳׳ר מיכל איילון וד׳׳ר טלי רוה זכו במענק מחקר מטעם לשכת המדען הראשי במשרד החינוך

הפקולטה לחינוך מברכת את ד׳׳ר מיכל איילון וד׳׳ר טלי רוה, מהחוג לחנוך מתמטי, על זכייתן במענק מחקר מטעם לשכת המדען הראשי במשרד החינוך.

נושא המחקר: חשיבה מחדש על מטרות ושיטות הערכה מעצבת: מה ניתן ללמוד מתגובות של מורי מתמטיקה בחטיבת הביניים למגיפת הקורונה?

מטרות המחקר לחקור את השימוש בהערכה מעצבת בקרב שלוש אוכלוסיות יעד של מורי מתמטיקה בחטיבות ביניים המשתייכות למדדי טיפוח נמוכים, בינוניים וגבוהים, לפני ובמהלך מגפת הקורונה. בנוסף נבקש לזהות מה ניתן ללמוד מהמורים שהפעילו בהצלחה פרקטיקות הערכה מעצבת בכיתותיהם בתקופות אלו.

ראיון עם פרופ' זביגנייב מרצ'יניאק, אוניברסיטת ורשה

בנושא אוריינות מתמטית בחטיבת הביניים: סיפור ההצלחה בפולין ותובנות באשר להישגי ישראל בפיזה
במסגרת יום עיון על אוריינות מתמטית בחטיבת הביניים, 21.9.2022, בחסות היוזמה – מרכז לידע ולמחקר בחינוך וקרן טראמפ.

https://www.youtube.com/watch?v=JLwSH4AxM1A

הפקולטה לחינוך מדורגת במקומות 51-75 לפי מדד שנגחי 2022

על פי מדד שנחאי החדש, המדרג 1,800 מוסדות להשכלה גבוהה מרחבי העולם על פי תחומי לימוד, האוניברסיטה דורגה בטווח המקומות 51-75 בתחום החינוך.
ברכות לכל חברי הפקולטה, גאווה גדולה, המשקפת מחקר פורץ דרך ועבודה קשה של כולנו, הסגל האקדמי והסגל המנהלי!

לצפייה בדירוגים בתחום החינוך לחצו כאן (בחלון חדש)

  להלן קטע מתוך כתבה שפורסמה בכלכליסט ב 22.7.22 (בחלון חדש)

״…מצפון ייפתח החינוך.

עובדה לא מוכרת היא שהפקולטה הטובה ביותר לחינוך בישראל היא זו של חיפה (51-75 בעולם). בכלל מצבנו בתחום לימודי החינוך לא רע. יש 6 אוניברסיטאות בין ה-200 הראשונות בעולם ועוד שתיים עד ה-400…״

כל הכבוד!

ראיון עם ד״ר מיכל איילון ברשת ב' בתכנית סדר יום עם תמר אלמוג

ראיון עם ד״ר מיכל איילון ברשת ב' בתכנית סדר יום עם תמר אלמוג, 15.5.222
על התמודדות עם מבחנים בינלאומיים והזדמנויות ללמידת מתמטיקה בבית הספר, היבטים תכניים, רגשיים וחברתיים.
מדקה 48: https://www.kan.org.il/radio/player.aspx?ItemId=249069

ד״ר מיכל איילון זכתה במענק מכובד מקרן טראמפ

הפקולטה לחינוך מברכת את ד״ר מיכל איילון, מהחוג לחינוך מתמטי, על זכייתה במענק מכובד מקרן טראמפ בנושא ״הקמה וחקר של מאגר שיעורים ואירועים קריטיים מצולמים הקשורים להוראה של מתמטיקה שימושית בחטיבת הביניים״.
למחקר צפוייה תרומה תיאורטית ומעשית בתחום של תהליכי שילוב אוריינות מדעית, טכנולוגית וחברתית בהוראה ולמידה של המתמטיקה.
אנו מאחלים לך הצלחה והנאה גדולה מקידום של מחקר פורץ דרך.

קיבלתם בנטפליקס הצעות לסרטים? זה קורה בהתבסס על מנגנונים של קיבוץ ותיוג. באותו אופן, ד"ר שי אולשר מהחוג לחינוך מתמטי והמרכז למחקר וחדשנות ומחקר בחינוך מתמטי מתאר בטור ל"אנשים ומחשבים" תהליך של פיתוח מנגנונים מוסכמים ומותאמים לתיאור (תיוג) היבטים שונים של חומרי הוראה ותהליכי למידה.שי אולשר ולוגו של נטפליקס

לחץ כאן לקריאת הטור ב"אנשים ומחשבים" (בחלון חדש)

תמונת המשתתפים במפגש הוירטואלילקראת תחילת שנת הלימודים התקיים מפגש מקוון של סגל החוג עם הסטודנטים בשנה א' במסגרתו היכרנו אחת את השנייה וחלקנו את ההתרגשות, הציפיות, וגם החששות משנת הלימודים המיוחדת אשר אנו מתחילים יחד.

המשתתפים במפגש והמצגת שהוצגה בו

גביע ניצחוןהחוג לחינוך מתמטי מברך את מצטיינות מחזור המוסמכים לשנה׳׳ל תש׳׳ף:

קטרין חגאר – הצטיינות יתרה
סיגל קליין – הצטיינות יתרה
אבוריא חולוד – מצטיינת דיקן
וולק מיכל  – מצטיינת דיקן
חאיין מייסה  – מצטיינת דיקן
חלאילה כאותר  – מצטיינת דיקן
מחאמיד שהד – מצטיינת דיקן
אבו דולה אוהילה – הצטיינות
נאסר רזוק עאישה – הצטיינות
קופל אדית – הצטיינות

אנו גאים בכם ומאחלים לכן הצלחה והצטיינות גם בהמשך דרככן!

זר פרחיםהחוג לחינוך מתמטי מברך את מצטייני מחזור המוסמכים לשנה"ל תש"ף:
קטרין חגאר – הצטיינות יתרה
סיגל קליין – הצטיינות יתרה
אבוריא חולוד – מצטיינת דיקן
וולק מיכל  – מצטיינת דיקן
חאיין מייסה  – מצטיינת דיקן
חלאילה כאותר  – מצטיינת דיקן
מחאמיד שהד – מצטיינת דיקן
אבו דולה אוהילה – הצטיינות
נאסר רזוק עאישה – הצטיינות
קופל אדית – הצטיינות
אנו גאים בכם ומאחלים לכם הצלחה והצטיינות גם בהמשך דרככן!