חדשות החוג לחוג לחינוך מיוחד

ניוזלטר פקולטה, אפריל 2024

חוג אפייה במרכז ספארק

חוג אפייה, מהנה ומוצלח, לילדים עם צרכים מיוחדים בא לסיומו.
את החוג העבירו סטודנטיות לחינוך מיוחד תחת תוכנית מצטיינים של ד"ר עמית ישר, איתם הייתה גם נועה אטלי, בוגרת על הספקטרום שהוזמנה לסייע למדריכות ושמחה. הדריכה עימם ונתנה תחושת מחויבות הן כלפי הילדים והן כלפי המדריכות.
אנו מצפים לקיים עוד חוגים בנושאים נוספים בהמשך.
מזומנים להיכנס לאתר לעדכון בכל פרוייקט חדש של המרכז בקישור: 
 

פרויקט מחקר בתוך אוטיזם

אנו נרגשים להציג פרוייקט חדש וייחודי של מרכז ספארק המפגיש בוגרים על הספקטרום האוטיסטי עם חוקרים ומאפשר שיח פתוח ומכיל על נושא המחקר באוטיזם.

7 מפגשים שבועיים- כל יום ג‘ בין .16:00-17:30
* בכל מפגש יוצג מחקר עדכני בתחום האוטיזם.
* לאחר הצגת המחקר, תתקיים שיחה פתוחה בין המשתתפים לחוקר – ללמידה הדדית.
אז מתי נפגשים?
המפגש הראשון יתקיים ב20.2.24
מיקום- אוניברסיטת חיפה, בניין ’מדרגה‘ כיתה 1003
ההשתתפות במפגשים הינה ללא תשלום, אך מותנית במילוי שאלונים לצורך מחקר בפרוייקט.
לפרטים נוספים צרו איתנו קשר –
מריסה- 0524706300
שיר 05264451644
לינק הרשמה לקהילה של המרכז וקבלת עדכונים לחץ כאן >> 

קורסים נוספים במרכז

חוג אפייה במרכז ספארק לילדים עם צרכים מיוחדים נפתח קורס אינטימי וראשוני באוניברסיטה לילדים על הספקטרום האוטיסטי. כל מפגש הילדים נהינים ומכינים מתכון אחר בליווי צמוד ולבסוף לוקחים את המטעמים איתם הביתה. 

קורס אפייה

קורס התומכות ההוראה לחינוך מיוחד בשיתוף עם עיריית חיפה בא לסיומו בטקס מרגש בו תשעה עשר המשתתפות קיבלו תעודות. בטקס נכחו גם מנהלות ורכזות של מערכות חינוך מיוחד. 

מחקר בהובלת אוניברסיטת חיפה שבוצע כחודש לאחר ה-7.10

בציון מעל 100 ימים למלחמה, אנו משתפים בחוויות אמיתיות שהורים שיתפו אותנו במחקר שנערך בחוג לחינוך מיוחד.
 
המחקר נערך בהובלת מור אברהם יחד עם פרופ' נגה כהן, דנה לסרי, ד"ר ראומה דגאסי, וד"ר ג'וי בנטוב.
 
תודה רבה לדמיטרי על הצילום והעריכה ולהורים שלקחו חלק במחקר החשוב הזה.

תמיכה בשלומות של צוותי החינוך בעיתות חירום ומשבר

מסמך מסכם בנושא: "תמיכה בשלומות של צוותי החינוך בעיתות חירום ומשבר".

המסמך נכתב על ידי מור שפירא, עודד בושריאן מלשכת המדענית הראשית של משרד החינוך בשיתוף שפ"י, ובייעוץ אקדמי של ד"ר ג'וי בנטוב, ד"ר נגה כהן וד"ר דנה לסרי. 
 
למסמך המלא לחץ כאן >>

ראיון של פרופ' נגה כהן בגלי צה"ל בתוכנית של יעל דן

ראיון של פרופ' נגה כהן בגל"צ על המצוקה הנפשית של הורים בזמן המלחמה.

המחקר נערך בהובלת מור קלינייקוב, דוקטורנטית בחוג לחינוך מיוחד בהנחייה משותפת עם ד"ר ג'וי בנטוב. 

יעל דן | 12.04.2023

להאזנה לראיון לחץ כאן

noga-cohen

ד״ר יפית גבאי וד״ר שרית שפירו זכו במענקי מחקר מהקרן הלאומית למדע

הפקולטה לחינוך מברכת את הזוכות, מהחוג לחינוך מיוחד, במענקי מחקר מהקרן הלאומית למדע, על ההישג המחקרי המרשים!

ד״ר יפית גבאי, מהחוג לחינוך מיוחד, עבור מענק בנושא: ״חקר למידה קטגוריאלית פרספטואלית בדיסלקציה התפתחותית״.

ד״ר שרית שפירו, מהחוג לחינוך מיוחד, עבור מענק בנושא: ״כיצד למידה תפיסתית משנה את התפיסה הסובייקטיבית?״

מאחלים לכן עשייה מחקרית מרתקת, רוויה גילויים מפתיעים ומלאת השראה, כפי שראוי לכולכם.ן

הפקולטה לחינוך מדורגת במקומות 51-75 לפי מדד שנגחי 2022

על פי מדד שנחאי החדש, המדרג 1,800 מוסדות להשכלה גבוהה מרחבי העולם על פי תחומי לימוד, האוניברסיטה דורגה בטווח המקומות 51-75 בתחום החינוך.
ברכות לכל חברי הפקולטה, גאווה גדולה, המשקפת מחקר פורץ דרך ועבודה קשה של כולנו, הסגל האקדמי והסגל המנהלי!

טיל מזנק ומנצח טילים אחרים

״…מצפון ייפתח החינוך.

עובדה לא מוכרת היא שהפקולטה הטובה ביותר לחינוך בישראל היא זו של חיפה (51-75 בעולם). בכלל מצבנו בתחום לימודי החינוך לא רע. יש 6 אוניברסיטאות בין ה-200 הראשונות בעולם ועוד שתיים עד ה-400…״

כל הכבוד!

סטודנטיות מהחוג לחינוך מיוחד זכו במלגה של קרן שלם

הפקולטה לחינוך מברכת את הסטודנטיות מור אברהם ותנוויר מולחם-מדלג' מהחוג לחינוך מיוחד על זכייתן במלגת קרן שלם על עבודות הדוקטורט והתזה שלהן:

עבודת דוקטורט בביצועה של מור אברהם – ״וויסות רגשי של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים״ בהנחיית ד"ר ג'וי בנטוב וד"ר נוגה כהן.

עבודת תזה בביצועה של תנוויר מולחם-מדלג' – ״שימוש בווידאו לשיפור יכולות תעסוקה בקרב מבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברמה בינונית עד בינונית-נמוכה שגרים במעון פנימייה״ בהנחיית ד"ר שרית שפירו.

מתן מלגה

אפשר לקיים קשרים וירטואליים בין ילדים/ות ישראלים, יהודים ופלסטינים

ההשפעות של משחקי וידאו וירטואליים טרם נחקרו במסגרת הקשרים בין קבוצות עוינות ובקרב ילדים/ות בבתי ספר. ב'משחקים לשלום' משתפים ד"ר ג'וי בנטוב מהחוג לחינוך מיוחד ושותפיה את מחקרם שאפשר לקיים קשרים וירטואליים בין ילדים/ות ישראלים, יהודים ופלסטינים.

לשם קירוב לבבות והפחתת סטריאוטיפים ודעות קדומות, ילדים ישראלים יהודים ופלסטינים שיחקו יחד במשחק המחשב מיינקראפט.

צילום מסך ממשחק מיינקראפט

המחקר, שנעשה בשיתוף עם עמותת ׳משחקים לשלום׳, כלל תוכנית התערבות בית ספרית היברידים במסגרתה התקיימו 8 מפגשים (6 מרחוק מחדר מחשב בבית הספר, ו-2 מפגשים פנים אל פנים), התלמידים מבית ספר יהודי וערבי שיחקו יחד במשימות שונות במשחק המיינקראפט, ובנו יחד מבנים.

פרופ׳ חדד בראיון לעיתון הארץ בנוגע למחקר שנערך על תוכים ורכישת שפה

במחקר שפורסם לאחרונה בו נבחן לראשונה הלהג של גוזלי תוכים, נמצא שהתופעה בקרב תוכים ירוקי חזה (Forpus passerinus) דומה למתרחש בקרב תינוקות אנושיים יותר מאשר התהליכים שעוברות ציפורי שיר.

בראיון בנושא לעיתון "הארץ" אמרה פרופ' בת שבע מנצור חדד, ראש החוג לחינוך מיוחד, כי במחקר נמצא מתאם חיובי בין רמות של הורמוני סטרס שנמדדות בבוקר ברוק של תינוקות ופעוטות לבין איכות השינה של התינוקות, וכי איכות השינה קשורה באופן חזק להתפתחות קוגניטיבית, שכוללת התפתחות זיכרון ושפה.

TUKIM