ד׳׳ר יאיר זיו זכה במענק של הקרן הלאומית למדע ISF

ד״ר יאיר זיוהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר יאיר זיו, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם על זכייתו במענק מכובד מהקרן הלאומית למדע ISF. המענק ניתן לתקופה של ארבע שנים למחקרו של ד"ר זיו בנושא 'הקשר בין דפוסי עיבוד המידע של ההורים, איכות מערכת היחסים הורה-ילד ודפוסי עיבוד המידע וההתנהגות החברתית של ילדים בגיל הרך'.

המחקר מבקש לבדוק את הדרכים בהן מועברים דפוסי חשיבה ותפיסה חברתיים מהורים לילדים בגילאי הגן. זהו מחקר אורך אשר ישלב שיטות איסוף נתונים מגוונות (תצפיות, ראיונות, שאלונים, ומדידות התפתחותיות שונות) ויבדוק את איכות יחסי ההתקשרות בין ההורה לילד, את דרכי עיבוד המידע החברתי של ההורה בהקשרים חברתיים רחבים ובהקשרים ספציפיים למערכת היחסים עם הילד, את תפיסות הילד לגבי מערכות יחסים עם ההורה ועם קבוצת השווים, ואת יכולותיו החברתיות והקוגנטיביות של הילד במסגרת הגן.

ד"ר יאיר זיו מכהן כיו"ר ועדת ב"א וראש התוכנית הרב-תחומית לחינוך והתפתחות בגיל הרך, בחוג לייעוץ והתפתחות האדם. תחומי המחקר שלו הם: התפתחות רגשית-חברתית בגיל הרך; יחסי התקשרות; קוגניציה חברתית; התערבות התפתחותית וחינוכית בגיל הרך; הערכת תוכניות התערבות בגיל הרך.

מענק BSF לד׳׳ר יפית גבאי ופרופ׳ אבי קרני מהפקולטה לחינוך יחד עם פרופ' לורי הולט מארה"ב

פרופ׳ אבי קרני וד״ר יפית גבאיהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר יפית גבאי מהחוג לחינוך מיוחד ופרופ' אבי קרני מהחוג ללקויות למידה על זכייתם יחד עם פרופ' לורי הולט מאוניברסיטת קרנגי מלון בארה"ב, במענק מכובד של קרן (BSF (The U.S.-Israel Binational Science Foundation, תחת הקטגוריה: Child Development.

המענק ניתן למחקר תחת הכותרת "The dynamics of procedural auditory category learning in developmental dyslexia" לתקופה של 4 שנים.

תקציר המחקר:

Developmental Dyslexia (DD) is a developmental disorder in learning to read that affects approximately 5-17% of the population. As one of the most common neuro-developmental disorders, it impacts literacy skill acquisition and educational outcomes. Poor literacy takes a very high toll as low reading skills are consistently associated with lower participation in the labor force, heightened participation in public assistance programs, poorer outcomes among offspring, increased mental and physical health risks, and lower civic involvement. One of the most prominent deficits in DD is in processing the sounds that make up words. Prominent accounts of the nature of DD dysfunction have focused on these impairments, but emerging research suggests that individuals with DD may be specifically impaired on a type of learning known as procedural learning. This learning draws on brain systems that are somewhat different from those engaged by overt, explicit learning and relates to learning regularities from the environment and establishing cognitive habits, skills, and procedures that we might not be able to verbally express well (like how to ride a bicycle). Research by the US research team suggests procedural learning is involved in learning the sounds that make up words. Research by the Israeli team demonstrates that the robustness of procedural skill learning depends on the successful triggering and completion of several distinct processes. The proposed project forms a bi-national team to undertake the first-ever studies of the detailed time course of procedural sound category learning in DD. The approach is unique in that it investigates general learning capacities of individuals with DD, outside of language, but as related to the acquisition of a basic auditory processing skill that is critical to language learning. The team will examine how learning interacts with the acoustic sensory information defining categories and how learning is consolidated over time in both typically developing young adults and individuals with DD. Auditory training has been suggested in remediating phonological and reading skills in DD. Understanding the nature of how procedural learning deficits interact with auditory category learning in DD will direct evidenced-based practice in developing the next generation of approaches to remediation of DD. Moreover, since these studies take the approach of comparing learning in DD with learning in typical adults, we will be contributing to the understanding of auditory category learning more generally.

ביקור בית ספר ללקויות למידה ׳׳אל שורוק׳׳ ביה׳׳ל ובחוג ללקויות למידה

ד״ר יסמין שלהוב מרצה בביקורבשבוע שעבר, התארחו ביחידת התמיכה ללומד לקוי הלמידה (יה"ל) בחוג ללקויות למידה ובמרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח בלקויות למידה כ-30 תלמידים ו-5 אנשי צוות מבית ספר "אל שורוק" ללקויי למידה בטמרה.

ד"ר יסמין שלהוב-עוואד, מרצה ורכזת תחום קליני בתוכנית הערבית בחוג ללקויות למידה, ערכה עם התלמידים מספר פעילויות לעידוד ולהעלאת המודעות לסדר העדיפויות בחיים והכוונה לקראת לימודים אקדמיים, בעוד ד"ר מיכל שכטר-לרנר, מנהלת יה"ל, סיפקה מידע על אפשרויות הסיוע והתמיכה בהשכלה הגבוהה.

בהמשך, צפו האורחים בסרט "גם אני יכול" (בחלון חדש) שהופק על ידי מרכז אדמונד י.ספרא ועוסק בנושא הערכה והתערבות בתחום לקויות הלמידה בחברה הערבית. האורחים סיירו ברחבי הקמפוס בליווי סטודנטיות מהחוג ללקויות למידה ובסיום שמעו הרצאה מרתקת מפיה של מרווה גדיר, סטודנטית לקוית למידה אשר הגיעה להישגים לימודיים ואישיים מרשימים חרף קשייה.

יה"ל, יחידת התמיכה ללומד לקוי הלמידה, הוקמה על ידי הפקולטה לחינוך ודיקנאט הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה. ביחידה שני תחומי פעילות עיקריים: אבחון וייעוץ ותמיכה אשר תפקידם לסייע לסטודנט לקוי הלמידה במהלך לימודיו באוניברסיטה.

מרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח ולקויות למידה, הראשון מסוגו בישראל, הוקם במטרה לשלב בין מחקר בסיסי ויישומי בתחומי מיומנויות הבסיס כמו קריאה , כתיבה חשבון ושפה שניה , מיומנויות קוגניטיביות כמו מוטוריקה, קשב, תפיסה וזיכרון ובתחומי הרגש והתנהגות הקשורים לתהליכי למידה ולקויות למידה בקרב אוכלוסיה רב גילית מהגיל הרך ועד מבוגרים . החוקרים השותפים במרכז באים מתחום הפסיכולוגיה, נוירופסיכולוגיה, רפואה ומדעי המחשב . המרכז כולל מעבדות מחקר שונות והן: המעבדה למחקר נוירוקוגניטיבי, מעבדה לדימות המוח, מעבדה לחקר הקריאה, יחידה לחקר לקויות חשבון ומתמטיקה ויחידת יה"ל לאבחון וטיפול בלקויות למידה מגיל הרך ועד מבוגרים.
עבודות המחקר המתנהלות במעבדות אלה משלבות תפיסה אינטרדציפלנרית המבוססת בין היתר על שיטות וגישות תיאורטיות שונות שפותחו לאורך השנים על ידי החוקרים במרכז. המחקרים במרכז מתנהלים באמצעות מדדים התנהגותיים , אלקטרופזיולוגים (EEG , ERP ושיטות שערוך מקורות ) , באמצעות fMRI ומיכשור לניתור תנועות עינים וניתוח קול. המרכז פועל בשיתוף פעולה עם חוקרים שונים ברחבי העולם, כולל שוויץ, הולנד, ארה"ב, גרמניה, צרפת, פינלנד ואנגליה.
למרכז מלגות לדוקטורט ולפוסט דוקטורט שהזכייה בהם היא על בסיס מצוינות ועניין.

פרופ' רבקה איזיקוביץ יקירת העיר חיפה 2016

פרופ׳ איזיקוביץ' רבקההפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' (אמריטה) רבקה איזיקוביץ, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, על בחירתה ליקירת העיר חיפה, 2016 כפי שנמסר ע"י ראש עיריית חיפה, מר יונה יהב.
אות יקיר חיפה הוא עיטור הוקרה המוענק מדי שנה על ידי ראש עיריית חיפה לנבחרים מבין ותיקי חיפה, שעסקו בפעילות ציבורית למען העיר ותושביה במהלך חייהם, כאות תודה והוקרה על תרומה ארוכת שנים לעיר ולמדינה. האות מוענק אחת לשנה, ל-12-18 אנשים שנבחרים מקרב ההמלצות והמועמדויות שהוצגו.

פרופ' רבקה איזיקוביץ' היא פרופסור (אמריטה) מן המניין במגמה לחינוך, חברה ותרבות. היא כיהנה כראש החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך והיתה חברה בוועדה להערכת הצעות מחקר בלשכת המדען הראשי של משרד החינוך. תחומי התמחותה הם אנתרופולוגיה וחינוך. בשנים האחרונות היא מתמקדת בצעירים ובני נוער מהגרים, באינטראקציה בין הגירה לגלובליזציה ובהשפעה של תהליכים אלו על חינוך פורמלי ולא פורמלי.

פרופ' רבקה איזיקוביץ יקירת העיר חיפה 2016

פרופ׳ איזיקוביץ' רבקההפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' (אמריטה) רבקה איזיקוביץ, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, על בחירתה ליקירת העיר חיפה, 2016 כפי שנמסר ע"י ראש עיריית חיפה, מר יונה יהב.
אות יקיר חיפה הוא עיטור הוקרה המוענק מדי שנה על ידי ראש עיריית חיפה לנבחרים מבין ותיקי חיפה, שעסקו בפעילות ציבורית למען העיר ותושביה במהלך חייהם, כאות תודה והוקרה על תרומה ארוכת שנים לעיר ולמדינה. האות מוענק אחת לשנה, ל-12-18 אנשים שנבחרים מקרב ההמלצות והמועמדויות שהוצגו.

פרופ' רבקה איזיקוביץ' היא פרופסור (אמריטה) מן המניין במגמה לחינוך, חברה ותרבות. היא כיהנה כראש החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך והיתה חברה בוועדה להערכת הצעות מחקר בלשכת המדען הראשי של משרד החינוך. תחומי התמחותה הם אנתרופולוגיה וחינוך. בשנים האחרונות היא מתמקדת בצעירים ובני נוער מהגרים, באינטראקציה בין הגירה לגלובליזציה ובהשפעה של תהליכים אלו על חינוך פורמלי ולא פורמלי.

פרופ' ציפי שכטמן זכתה בפרס כבוד של האגודה האמריקאית לפסיכותרפיה קבוצתית

פרופ׳ ציפי שכטמןהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' ציפי שכטמן מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם על זכייתה בפרס הכבוד היוקרתי של האגודה האמריקראית לפסיכותרפיה קבוצתית (American Group Psychotherapy Association- AGPA). הפרס הוא הציון הגבוהה ביותר אשר מעניקה, המסמן את הוקרתה לתרומה והובלה בתחום הפסיכותרפיה הקבוצתית. הפרס יוענק בטקס חגיגי שייערך במפגש השנתי של האגודה בפברואר בניו-יורק, ארה"ב.

פרופ' ציפי שכטמן היא מרצה, קלינאית וחוקרת מוערכת עם דגש מיוחד על אוכלוסיות ילדים ומתבגרים. היא החזיקה בתפקידים אקדמיים רבים בישראל, בארה"ב ובעולם. היא שימשה כעורכת ועורכת-משנה של כתב העת "הייעוץ החינוכי" בישראל ושל Group Dynamics Theory, Research and Practice של אגודת ה APA. היא כיהנה כיו"ר וועדת המחקר של דיביזיה 49 באגודה האמריקאית לפסיכולוגיה ושל הוודעה לצרכים רגשיים של מחוננים באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. כמו כן, שימשה פרופ' שכטמן כשופטת מענקי מחקר במשרד החינוך בישראל ובקרן הלאומית למדע ISF. היא המחברת של שלושה ספרים, עשרות פרקים ומאמרים אקדמיים, עורכת ספרים אקדמיים והמנחה של עבודות תיזה ודוקטורט. היא חברה באגודה האמריקאית לפסיכולוגיה, האגודה האמריקאית לייעוץ חינוכי ובחברה הבינלאומית למחקר על תוקפנות. בשנת 2015 זכתה בפרס פסיכולוגית קבוצתית של השנה וב 2012, זכתה בפרס עבור מצויינות במחקר, בדיביזיה 49 באגודה האמריקאית לפסיכולוגיה. בשנת 2011 זכתה בפרס קריירה של אגף שפ"י במשרד החינוך שנחשב לפרס היוקרתי ביותר הניתן לאנשי חינוך בישראל.

הפקולטה לחינוך גאה בהישגיה יוצאי הדופן של פרופ' שכטמן ומאחלת לה הצלחה רבה בהמשך.

פאנל מומחים בהובלתו של ד׳׳ר יותם הוד על מרחבי למידה עתידיים

תמונה מהכנסד׳׳ר יותם הוד, ראש פרוייקט מרחב הלמידה העתידי של מרכז המצויינות I-CORE-Links, ארגן פאנל בינלאומי של מומחים, שנערך במסגרת מושב הנעילה בכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס (בחלון חדש), באוניברסיטה הפתוחה, במטרה לקדם את הרעיונות והפרקטיקה של מרחבי למידה עתידיים. לאחר הקדמה קצרה, ד"ר הוד הציג ארבעה חוקרים בינלאומיים, אשר הציגו את מחקריהם בנושא באמצעות שיחת ועידה.

סיכום הפאנל:  

What should the future of classrooms look like? This is the key question asked by University of Haifa, Faculty of Education researchers who are involved in the LINKS I-CORE Center for Research Excellence Future Learning Spaces project.

To advance scholarship on Future Learning Spaces, these researchers are involved in an ongoing effort to design, construct and explore their own Future Learning Space. The space will enable cutting-edge research in the intersection of pedagogy, technology and space, and will also  serve as a model to guide the design of other spaces across Israel, and the development of appropriate curricula, while partnering with schools and NGO education organizations such as World Ort Kadima Mada. The space, which will be ready by the Fall 2016 semester, will be located on the first floor of the Faculty of Education building.

This effort is vital today as schools and institutions invest large sums of money to redesign their spaces, but often do so without integrating the new designs so that they support modern pedagogical approaches, collaborative technologies, and the learning of specific subject matter. Spaces that fail to be based on principles of learning may be fanciful, but risk having no positive effect on deepening students’ learning.

To advance the notions and practice of Future Learning Spaces, Dr. Yotam Hod, project director, organized an international panel of experts which served as the closing session at the 11th annual Chais Conference for the Study of Innovation and Learning Technologies, at the Open University in Israel.

After an introduction by Dr. Hod, four international panelists joined through teleconference to share their research on Future Learning Spaces. The experts included Prof. Jianwei Zhang (SUNY Albany), Dr. Elizabeth Charles (Dawson College), Prof. Jim Slotta (Univ of Toronto), and Prof. Scott McDonald (Penn State Univ). Each of these researchers has been engaging in multi-year research on their Future Learning Spaces. A summary of each talk as well Dr. Hod’s introduction can be seen on this website.

Following the presentations, Prof. Dani Ben-Zvi, Prof. Tamar Weiss, and Prof. Yael Kali of the LINKS I-CORE Center joined the stage for a discussion with the audience. In the words of Prof. Zhang, the panel entailed “wonderful coordination and leadership” by Dr. Hod. It led to many “thought provoking” ideas, as described by Prof. McDonald on this collection of “really interesting work.” This was a sentiment echoed by the audience in the main Chais Auditorium. Vered Silber-Varod, on behalf of the conference organizers, wrote that “the panel was very successful in every possible way.”

This group will continue their international collaboration by presenting a research symposium at the International Conference of the Learning Sciences (ICLS) in Singapore in June, 2016, to be co-led by Dr. Hod and Dr. Charles. They will be joined by several other international experts including Prof. Manu Kapur (The Hong Kong Institute of Education) and Katerine Bielaczyc (Clark University).

זיהוי העדפת רגל בתינוקות בראשית ההזדקפות - מחקר בהנחיית פרופ' ענת שר

תינוק עומדמחקרה של ד"ר אסנת עטון -עיני מהחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת חיפה שערכה את המחקר בהנחייתה של פרופסור ענת שר ראש החוג לחינוך והתפתחות האדם מצא כי תינוקות בהתפתחות הטיפוסית, פועלים באופן א-סימטרי בפעילות הגפיים התחתונות בשלב ההיעמדות. זאת בניגוד לתפיסה המקובלת הטוענת לסימטריה. "ישנה חשיבות רבה להכרת התופעה מההיבט הקליני, מאחר וקלינאים מתייחסים לסימטריות כמצב התקין ולהעדפת רגל כבעיה הדורשת טיפול", ציינה ד"ר עטון-עיני. תופעת העדפת צד מרתקת חוקרים רבים מתחומים שונים, כאחד הביטויים ההתנהגותיים הבולטים של צדיות מוחית. בעבר רווחה ההנחה כי מוח התינוק סימטרי במבנה ובתפקוד עד גיל שנתיים וכי א-סימטריות תפקודיות מתפתחות בשלב מאוחר יותר. לכן, העדפת רגל נחקרה מגיל 3 שנים ואילך.

במחקר הנוכחי תיעדו החוקרות לראשונה עדות להתפתחות מוקדמת של העדפת רגל בתינוקות בשלב הזחילה וההיעמדות כחלק מתהליך התפתחות תקין. במחקר, התמקדו החוקרות בשלב שבו תינוקות מתחילים לעמוד בתמיכה ממצב חצי כריעה או מעמידת שש א-סימטרי. השתתפו בו עשרים ושבעה תינוקות בריאים בעלי התפתחות תקינה בגילאים 7 חודשים עד שנה.מתוצאות המחקר עולה, כי אצל 78% מהתינוקות זוהתה העדפת רגל ברורה בעת ביצוע העמדות המתבצעת ממצב חצי כריעה ובעת השימוש במצב העמדות שש א-סימטרית. בנוסף, תועדה קבוצת תינוקות אשר העדיפו באופן בלעדי להיעמד עם אותה רגל כרגל מובילה בכל ההעמדויות, וזאת במהלך מספר חודשים לאחר רכישת ההיעמדות בהפרדה. החוקרת ציינה כי הרגל המועדפת בגיל זה לא תהייה בהכרח הרגל הדומיננטית בגיל מאוחר יותר.לדברי ד"ר עטון-עיני, המשמעות המרכזית של הממצאים היא שא-סימטריה התפקודית  בה מקיימת חלוקת תפקידים בין צד מייצב לצד המוביל את התנועה בתפקוד הגפיים התחתונות היא ביטוי לא-סימטריות האנטומיות והמוחיות ולכן אין לנסות ולהשפיע או להתערב בכך. "קלינאים אשר אינם מודעים לקיומה של התופעה באוכלוסייה עם התפתחות טיפוסית, עשויים להמליץ על פעולות התערבות שונות כדי לקדם סימטריה בתפקוד הרגליים בהעמדות– כלומר, לגרום גם לרגל השנייה לפעול באותה מידה. ככל שנדע טוב יותר לגבי תהליך זה באוכלוסייה התקינה נוכל לפתח יישומים קליניים גם באוכלוסיות עם התפתחות לא אופיינית ולהבחין בין העדפת רגל לבין א-סימטריה שאינה תקינה" סיכמה ד"ר עטון-עיני.

(לקוח מתוך מערך תהוד"ה באוניברסיטת חיפה)

כנס דוקטורנטים שלישי בפקולטה לחינוך 3.3.2016

הפקולטה לחינוך שמחה להזמין את קהל הסטודנטים וחברי הסגל לכנס הדוקטורנטים השלישי "חדשנות בחינוך: בין תיאוריה ומעשה" שייערך ביום חמישי 3.3.2016 בין השעות 9:30 -16:00 בחדר 363 בבנין חינוך.

הכנס מציע למשתתפים תכנית מגוונת ומרתקת במספר מושבים מרכזיים שיכללו השנה: מגוון סדנאות מקבילות בנושאים שהועלו כחשובים לפועלם של הדוקטורנטים בפקולטה, מושב פוסטרים מובנה המציג את ביכורי מחקריהם של הדוקטורנטים, שיחה עם נציגות מהרשות ללימודים מתקדמים ומושב פאנל בנושא "בין תיאוריה ומעשה: מקומן של השלכות יישומיות במחקר חינוכי".

הכנס הוא המשך של מסע משותף של קהילת הדוקטורנטים בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בכנסים בשנים הקודמות, הסטודנטים הכירו זה את זו מעט יותר, דנו בנושאים שונים הרלוונטיים לשלבי הדוקטורט השונים, נחשפו למחקרים של עמיתים. כל זאת בניסיון לעצב סביבה אקדמית תומכת, מכילה ורפלקטיבית. סביבה שתהווה זירת מפגש מפרגנת בין החוקרים הצעירים בפקולטה הנמצאים בשלבים שונים בעבודת הדוקטורט לבין עצמם ובין אנשי הסגל.

הוועדה המארגנת של הכנס, בהנחייתה של פרופ' לילי אורלנד-ברק, דיקן הפקולטה, מורכבת מחברותיה של קבוצת דוקטורנטים מובילים -
טלי אדרת-גרמן, קרן ארידור, איילת בכר, אביבית בלנגה, עירית לביא, תמר סימון, עירית פרידמן ועמית רוטמן.

לצפייה בהזמנה המלאה (בחלון חדש)
לאתר הכנס (בחלון חדש)

פרופ' אנה ספרד חברה באקדמיה הלאומית לחינוך NAED

פרופ׳ אנה ספרדהפקולטה לחינוך מברכת בגאווה את פרופ' אנה ספרד, מהחוג לחינוך מתמטי על מינוייה המכובד כחברה באקדמיה הלאומית לחינוך, בארה"ב ( National Academy of Education - NAED).  
האקדמיה הלאומית לחינוך היא אגודת כבוד המכילה חברים מרחבי ארצות הברית וארצות אחרות אשר נבחרים על בסיס הישגים אקדמיים מרשימים, הקשורים בחינוך. האגודה הוקמה ב 1965 ומטרתה לקדם מחקר חינוכי איכותי ואת שימושו בעיצוב מדיניות ובמעשה החינוכי. בשנת 2015 חגגה האגודה יובל להקמתה כשהיא מכילה 199 חברים מארה"ב ו-11 חברים מארצות נוספות.

אנה ספרד היא חברת סגל בכיר בחוג לחינוך מתמטי וחוקרת בתחום מדעי הלמידה, עם התמקדות ביחסים שבין חשיבה ותקשורת. מחקרה מונחה על ידי ההנחה שחשיבה אנושית היא צורה של תקשורת. במחקריה, היא מתמקדת בהתפתחות של חשיבה מתמטית, כדוגמא פרדיגמטית של תהליך למידה אנושי. תוצאות מחקריה במסגרת התקשורתית (commocognitive) מסוכמים בספרה  "Thinking as communicating: Human development, the growth of discourses, and mathematizing" שהתפרסם ב 2008 בהוצאת Cambridge University Press.

חדש! תואר שני במגמה לניהול מערכות חינוך עם ספח ייחודי בהתמחות במנהל במוסדות להשכלה גבוהה

תחום ההשכלה הגבוהה תופס מקום הולך וגדל בעולם בכלל ובישראל בפרט. העלייה במספר המוסדות האקדמיים בישראל והתרחבותם המואצת של מוסדות קיימים דורשות פיתוח הבנה מעמיקה של התחום והכשרת דור של מנהלים המומחים במורכבותו. 
 
התוכנית המוצעת מיועדת לנושאי משרות מנהליות העובדים במוסדות להשכלה גבוהה, ולמועמדים המעוניינים להשתלב בעתיד בתחום הניהול במערכות השכלה גבוהה. כמו כן, התכנית מתאימה למעוניינים להעמיק את הידע  בתחום ההשכלה הגבוהה. 
 
התכנית הינה תוצר של שיתוף פעולה ייחודי בין המגמה לניהול מערכות חינוך בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך והתוכנית לניהול ארגונים ללא כוונת רווח בפקולטה לניהול.
 
מטרת התכנית היא לפתח תפישה ארגונית רחבה ומיומנויות ניהול להבנת ההקשר הייחודי של מערכת ההשכלה הגבוהה. התכנית תאפשר ללומדים להתמודד עם אתגרים ניהוליים-ארגוניים בסביבה אקדמית מורכבת. 
 
• תכנית הלימודים משלבת קורסים בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, קורסים בפקולטה לניהול וקורסים ייחודיים בתחום ההשכלה הגבוהה.
• בתכנית תפגשו סטודנטים איכותיים וסביבה לימודית מאתגרת ותומכת.
• התוכנית מתאימה לאנשים עובדים.
• התוכנית משלבת קורסים בעלי אופי סדנתי ופרקטיקום.
 
 
למידע נוסף
 
מזכירות החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך אוניברסיטת חיפה, בניין חינוך, קומה 4, חדר 433.
גב' מירי טאטי: mtaty@univ.haifa.ac.il, טלפון: 04-8249067 
גב' אור יאסוואין: oyasvoin@univ.haifa.ac.il, טלפון: 04-8240580
 

ביקור בכירי משרד החינוך מקניה במסלול להכשרת המורים

תמונה מהביקורמנכ"ל משרד החינוך ברפובליקה של קניה ובכירים אחרים במערכת החינוך שם ביקרו לאחרונה במסלול להכשרת מורים בחוג ללמידה, הוראה והדרכה.

בין יתר הפעילויות במהלך ביקורם, הם התארחו בבתי הספר שבהם מתקיימים האימונים בהוראה בדגם PDS - Professional Development School, כמו תיכון עירוני א' ומרכז חינוך ליאו בק. מנהלי בתי הספר בתיה בראונר מעירוני א' ודני פסלר מליאו בק הסבירו למבקרים על יחודיות בתי הספר והאתגרים העומדים בפניהם גם בתחום הכשרת הדור הבא של המורות והמורים.

מנכ"ל  משרד החינוך של קניה ציין כי הוא מתרשם מדגם הכשרת המורים ששם דגש על צירי הדיאלוג הכיתתי והדיאלוג הארגוני/קהילתי.
אל הביקורים התלוו ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, ד"ר אריה קיזל וראש תוכנית האימונים בהוראה, גב' נאוה בר.

לצפייה בתמונות מהביקור (בחלון חדש)

ביקור בכירי משרד החינוך מקניה במסלול להכשרת המורים

תמונה מהביקורמנכ"ל משרד החינוך ברפובליקה של קניה ובכירים אחרים במערכת החינוך שם ביקרו לאחרונה במסלול להכשרת מורים בחוג ללמידה, הוראה והדרכה.

בין יתר הפעילויות במהלך ביקורם, הם התארחו בבתי הספר שבהם מתקיימים האימונים בהוראה בדגם PDS - Professional Development School, כמו תיכון עירוני א' ומרכז חינוך ליאו בק. מנהלי בתי הספר בתיה בראונר מעירוני א' ודני פסלר מליאו בק הסבירו למבקרים על יחודיות בתי הספר והאתגרים העומדים בפניהם גם בתחום הכשרת הדור הבא של המורות והמורים.

מנכ"ל  משרד החינוך של קניה ציין כי הוא מתרשם מדגם הכשרת המורים ששם דגש על צירי הדיאלוג הכיתתי והדיאלוג הארגוני/קהילתי.
אל הביקורים התלוו ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, ד"ר אריה קיזל וראש תוכנית האימונים בהוראה, גב' נאוה בר.

לצפייה בתמונות מהביקור (בחלון חדש)

מענק יוקרתי של קרן טראמפ לפרופ׳ מיכל ירושלמי וד׳׳ר שי אולשר

מיכל ירושלמי ושי אולשרהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' מיכל ירושלמי, דיקן למחקר באוניברסיטת חיפה ואת בתר הדוקטורט ד"ר שי אולשר, ממרכז המצויינות לינקס בפקולטה לחינוך על זכייתם המכובדת במענק מקרן טרמאפ להטמעה של הוראה מבוססת דיאגנוסטיקה על ידי מורים למתמטיקה ברמת חמש יחידות, על פני שלוש שנים. המענק מיועד למאה וחמישים מורים לחמש יחידות מתמטיקה בכיתות י' – יב' כדי שיישמו בכיתותיהם הוראה מבוססת דיאגנוסטיקה באופן שיטתי ומתמשך.

פרופ' מיכל ירושלמי מכהנת כסגנית נשיא ודיקן למחקר מאוקטובר 2011. פרופ' ירושלמי (B.Sc., Technion,IL, M.Sc. Technion,IL, Ed.D. Harvard University) הינה פרופסור בחוג לחינוך מתמטי בפקולטה לחינוך, ומכהנת כראש המרכז לחקר אלטרנטיבות בחינוך באוניברסיטת חיפה.
תחום התמחותה הינו לימוד בסביבות ממוחשבות. מוקד המחקר של פרופ' ירושלמי מתרכז בחקר לימוד והוראה מתמטית, היא עיצבה מספר חבילות תוכנה בגיאומטריה, אלגברה ואנליזה, כמו כן פיתחה את "VisualMath", תוכנית לימודים חדשנית במתמטיקה לבתי ספר על-יסודיים. הפרויקטים הנוכחיים שלה מתמקדים בעיצוב ולימוד ספרים אלקטרוניים אינטראקטיביים ובלמידה ניידת. בפרויקט ה-Math4Mobile פרופ' ירושלמי מציעה דרכים להפוך טכנולוגיה לזמינה למען בניית והקניית ידע לכל אחד ובכל מקום. במשך 25 שנים מלמדת פרופ' ירושלמי קורסים בשיטות דידקטיות של מתמטיקה והשלכות קוגניטיביות וקוריקולאריות של טכנולוגיה על חינוך.
ב-2010 זכתה פרופ' ירושלמי בפרס הצטיינות בעיצוב חינוכי של ה- ISDDE.

ד"ר שי אולשר הוא בתר (פוסט) דוקטורנט בקבוצת המחקר של פרופ' מיכל ירושלמי. חוקר היבטים שונים של שימוש בתוצרי הערכה ממוחשבת בכיתה, ופיתוח ושימוש בסביבות לימוד וספרים דיגיטליים. מנהל פרויקט Visual AssessMath Sandbox (בראשותה של פרופ' מיכל ירושלמי).
הדוקטורט של שי התמקד בשינויים אותם מבצעים מורים בספר הלימוד איתו הם מלמדים כשאר הם עורכים אותו כקבוצה בסביבה מקוונת (מבוססת ויקי), ועושה שימוש ב-Activity Theory לניתוח ותיאור הפעילות.
שימש כתסריטאי ראשי ומורה בסדרת הטלויזיה מורה פרטי להכנה לבגרות במתמטיקה שהופקה על ידי הטלויזיה החינוכית בשיתוף הפיקוח על הוראת המתמטיקה במשרד החינוך. בעל ניסיון של שנים בפיתוח טכנולוגיות חינוכיות וניהול פרויקטים חינוכיים וטכנולוגיים.
משמש גם כמדריך פדגוגי בהוראת מתמטיקה בחינוך העל יסודי, ולימד בעבר לבגרות בתיכון ובמסגרות שונות במגזר הפרטי.

מענק יוקרתי של קרן טראמפ לפרופ׳ מיכל ירושלמי וד׳׳ר שי אולשר

מיכל ירושלמי ושי אולשרהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' מיכל ירושלמי, דיקן למחקר באוניברסיטת חיפה ואת בתר הדוקטורט ד"ר שי אולשר, ממרכז המצויינות לינקס בפקולטה לחינוך על זכייתם המכובדת במענק מקרן טרמאפ להטמעה של הוראה מבוססת דיאגנוסטיקה על ידי מורים למתמטיקה ברמת חמש יחידות, על פני שלוש שנים. המענק מיועד למאה וחמישים מורים לחמש יחידות מתמטיקה בכיתות י' – יב' כדי שיישמו בכיתותיהם הוראה מבוססת דיאגנוסטיקה באופן שיטתי ומתמשך.

פרופ' מיכל ירושלמי מכהנת כסגנית נשיא ודיקן למחקר מאוקטובר 2011. פרופ' ירושלמי (B.Sc., Technion,IL, M.Sc. Technion,IL, Ed.D. Harvard University) הינה פרופסור בחוג לחינוך מתמטי בפקולטה לחינוך, ומכהנת כראש המרכז לחקר אלטרנטיבות בחינוך באוניברסיטת חיפה.
תחום התמחותה הינו לימוד בסביבות ממוחשבות. מוקד המחקר של פרופ' ירושלמי מתרכז בחקר לימוד והוראה מתמטית, היא עיצבה מספר חבילות תוכנה בגיאומטריה, אלגברה ואנליזה, כמו כן פיתחה את "VisualMath", תוכנית לימודים חדשנית במתמטיקה לבתי ספר על-יסודיים. הפרויקטים הנוכחיים שלה מתמקדים בעיצוב ולימוד ספרים אלקטרוניים אינטראקטיביים ובלמידה ניידת. בפרויקט ה-Math4Mobile פרופ' ירושלמי מציעה דרכים להפוך טכנולוגיה לזמינה למען בניית והקניית ידע לכל אחד ובכל מקום. במשך 25 שנים מלמדת פרופ' ירושלמי קורסים בשיטות דידקטיות של מתמטיקה והשלכות קוגניטיביות וקוריקולאריות של טכנולוגיה על חינוך.
ב-2010 זכתה פרופ' ירושלמי בפרס הצטיינות בעיצוב חינוכי של ה- ISDDE.

ד"ר שי אולשר הוא בתר (פוסט) דוקטורנט בקבוצת המחקר של פרופ' מיכל ירושלמי. חוקר היבטים שונים של שימוש בתוצרי הערכה ממוחשבת בכיתה, ופיתוח ושימוש בסביבות לימוד וספרים דיגיטליים. מנהל פרויקט Visual AssessMath Sandbox (בראשותה של פרופ' מיכל ירושלמי).
הדוקטורט של שי התמקד בשינויים אותם מבצעים מורים בספר הלימוד איתו הם מלמדים כשאר הם עורכים אותו כקבוצה בסביבה מקוונת (מבוססת ויקי), ועושה שימוש ב-Activity Theory לניתוח ותיאור הפעילות.
שימש כתסריטאי ראשי ומורה בסדרת הטלויזיה מורה פרטי להכנה לבגרות במתמטיקה שהופקה על ידי הטלויזיה החינוכית בשיתוף הפיקוח על הוראת המתמטיקה במשרד החינוך. בעל ניסיון של שנים בפיתוח טכנולוגיות חינוכיות וניהול פרויקטים חינוכיים וטכנולוגיים.
משמש גם כמדריך פדגוגי בהוראת מתמטיקה בחינוך העל יסודי, ולימד בעבר לבגרות בתיכון ובמסגרות שונות במגזר הפרטי.

מענק יוקרתי של קרן טראמפ לפרופ׳ מיכל ירושלמי וד׳׳ר שי אולשר

מיכל ירושלמי ושי אולשרהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' מיכל ירושלמי, דיקן למחקר באוניברסיטת חיפה ואת בתר הדוקטורט ד"ר שי אולשר, ממרכז המצויינות לינקס בפקולטה לחינוך על זכייתם המכובדת במענק מקרן טרמאפ להטמעה של הוראה מבוססת דיאגנוסטיקה על ידי מורים למתמטיקה ברמת חמש יחידות, על פני שלוש שנים. המענק מיועד למאה וחמישים מורים לחמש יחידות מתמטיקה בכיתות י' – יב' כדי שיישמו בכיתותיהם הוראה מבוססת דיאגנוסטיקה באופן שיטתי ומתמשך.

פרופ' מיכל ירושלמי מכהנת כסגנית נשיא ודיקן למחקר מאוקטובר 2011. פרופ' ירושלמי (B.Sc., Technion,IL, M.Sc. Technion,IL, Ed.D. Harvard University) הינה פרופסור בחוג לחינוך מתמטי בפקולטה לחינוך, ומכהנת כראש המרכז לחקר אלטרנטיבות בחינוך באוניברסיטת חיפה.
תחום התמחותה הינו לימוד בסביבות ממוחשבות. מוקד המחקר של פרופ' ירושלמי מתרכז בחקר לימוד והוראה מתמטית, היא עיצבה מספר חבילות תוכנה בגיאומטריה, אלגברה ואנליזה, כמו כן פיתחה את "VisualMath", תוכנית לימודים חדשנית במתמטיקה לבתי ספר על-יסודיים. הפרויקטים הנוכחיים שלה מתמקדים בעיצוב ולימוד ספרים אלקטרוניים אינטראקטיביים ובלמידה ניידת. בפרויקט ה-Math4Mobile פרופ' ירושלמי מציעה דרכים להפוך טכנולוגיה לזמינה למען בניית והקניית ידע לכל אחד ובכל מקום. במשך 25 שנים מלמדת פרופ' ירושלמי קורסים בשיטות דידקטיות של מתמטיקה והשלכות קוגניטיביות וקוריקולאריות של טכנולוגיה על חינוך.
ב-2010 זכתה פרופ' ירושלמי בפרס הצטיינות בעיצוב חינוכי של ה- ISDDE.

ד"ר שי אולשר הוא בתר (פוסט) דוקטורנט בקבוצת המחקר של פרופ' מיכל ירושלמי. חוקר היבטים שונים של שימוש בתוצרי הערכה ממוחשבת בכיתה, ופיתוח ושימוש בסביבות לימוד וספרים דיגיטליים. מנהל פרויקט Visual AssessMath Sandbox (בראשותה של פרופ' מיכל ירושלמי).
הדוקטורט של שי התמקד בשינויים אותם מבצעים מורים בספר הלימוד איתו הם מלמדים כשאר הם עורכים אותו כקבוצה בסביבה מקוונת (מבוססת ויקי), ועושה שימוש ב-Activity Theory לניתוח ותיאור הפעילות.
שימש כתסריטאי ראשי ומורה בסדרת הטלויזיה מורה פרטי להכנה לבגרות במתמטיקה שהופקה על ידי הטלויזיה החינוכית בשיתוף הפיקוח על הוראת המתמטיקה במשרד החינוך. בעל ניסיון של שנים בפיתוח טכנולוגיות חינוכיות וניהול פרויקטים חינוכיים וטכנולוגיים.
משמש גם כמדריך פדגוגי בהוראת מתמטיקה בחינוך העל יסודי, ולימד בעבר לבגרות בתיכון ובמסגרות שונות במגזר הפרטי.

המגמה לטכנולוגיות בחינוך ו-LINKS בכנס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה צ'ייס

לוגו לינקס ולוגו המגמה לטכנולוגיות בחינוךהפקולטה לחינוך, יחד עם המגמה לטכנולוגיות בחינוך, ומרכז המצויינות ICORE-Links מברכים את תלמידי המחקר ואנשי סגל המגמה ומרכז המצויינות על השתתפות פעילה ובולטת בכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס שיתקיים בימים שלישי ורביעי, 17-16 בפברואר 2016. הכנס משמש זירת מפגש לדיון, הצגת עבודות והחלפת דעות בין חוקרים ומומחים העוסקים בתחום והוא מיועד לחוקרים ואנשי מקצוע בתחומי טכנולוגיות הלמידה בפרט, והחדשנות הטכנולוגית בכלל.
לאתר הכנס לחצו כאן (בחלון חדש)

תלמידי המחקר ואנשי הסגל יציגו את מחקריהם במסגרת ההרצאות השונות, וכן במסגרת פאנל מומחים בנושא:
Challenges and Opportunities for Research and Design of Future Learning Spaces
 
רשימת המציגים -

מציאות מדומה כסביבת למידה מבוססת סימולציה ללימוד מתן תרופות לסטודנטים לסיעוד
אילנה דובובי (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט' לוי (אוניברסיטת חיפה), אפרת דגן (אוניברסיטת חיפה)
 
מהם המנופים שבאמצעותם גישת המערכות המורכבות עשויה להעצים את הלמידה?
סיגל סמון (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט' לוי (אוניברסיטת חיפה)
 
עקרונות עיצוב לעידוד אמפתיה בין קבוצתית בסביבה מקוונת
נעה שפירא (אוניברסיטת חיפה, מטח), חגי קופרמינץ (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
 
מודלים מבוססי-קול כסביבת למידה ניסיונית עבור סטודנטים עיוורים בחינוך המדעי
רן פלג (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט' לוי (אוניברסיטת חיפה), אורלי להב (אוניברסיטת תל אביב), נוהא חגאב (אוניברסיטת תל אביב), וודים טליס (אוניברסיטת תל אביב)
 
בחינת הערך המוסף של מודל פדגוגי של קהילות ידע וחקר ללמידה במרחבי למידה עתידיים
חוה בן-חורין (אוניברסיטת חיפה), כרמית פיון (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
 
להביא את הטכנולוגיה לכיתה צעד אחר צעד
לאה דור-יוסף (אוניברסיטת חיפה), מיקי זריצקי (אוניברסיטת חיפה), ענת גודמן (אוניברסיטת חיפה), אורנית שגיא (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
 
לומדים ומעצבים: כיצד מתפתח ידע של מורים המתחילים כלומדים בסביבות למידה משלבות טכנולוגיה וממשיכים כמעצבים שלהן?
קרן שרה לוי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), רחל לוין-פלד (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה), טלי טל (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
 
פאנל מומחים בינלאומי מאורגן ביזמת LINKS I-CORE:
יו"ר: יותם הוד (אוניברסיטת חיפה)


Challenges and Opportunities for Research and Design of Future Learning Spaces
 
Interconnecting the Knowledge Spaces of Different Communities for Sustained Knowledge Building
Jianwei Zhang (University at Albany)
 
Knowledge Construction in the Instrumented Classroom: Supporting Student Investigations of Their Physical Learning Environment
Jim Slotta (University of Toronto)
 
Designing Spaces to Foster Collaboration
Elizabeth Charles (Dawson College, USA), Chris Whittaker (Dawson College, USA)
 
Conceptualizing and Researching Overlapping Communities of Learners
Scott P. McDonald (Penn State University), Michael M. Rook (Penn State University)
 
Designing an FLS based on Learning Community Principles
Yotam Hod (University of Haifa), Dani Ben-Zvi (University of Haifa), Tamar Weiss (University of Haifa), Yael Kali (University of Haifa)

ספר חדש לד׳׳ר תמר אלמוג על דור ה-Y

כריכת הספרברכות לד׳׳ר תמר אלמוג מהחוג ללמידה הוראה והדרכה על צאת ספרה יחד עם פרופ׳ עוז אלמוג: דור ה-Y - כאילו אין מחר, בהוצאת מודן. הספר מסכם מחקר רחב היקף של למעלה משלוש שנים על דור הצעירים בישראל וזוכה להדים רבים.

"דור ה-Y הישראלי נולד בשנות השמונים והתשעים של המאה העשרים. כריכת הספר דור ה-Yאלה צעירים חילונים שגדלו ועוצבו בתקופה של צמיחה כלכלית מואצת, בזמן שהחברה הישראלית נעשתה יזמית, צרכנית, תקשורתית, אינדיווידואלית וגלובלית יותר.

זהו דור מתירני, שיוויוני, מלא הומור, מפרגן, פתוח וזורם. הוא מאחר להתבגר, חי בלהקות אורבניות, מהסס להתחייב ולקחת אחריות, ממוקד בעצמו ומנהל את חייו כאילו אין מחר.

הם ילידים דיגיטליים שגודלו כנסיכים ונסיכות, עטופים בחום ואהבה ומרופדים במחמאות. הבטיחו להם שאם רק ירצו יוכלו לעוף על החלום שלהם.

ה-Yניקים לא ממהרים לפרוש כנפיים משום שהעולם סביבם נעשה נצלני, ציני וחסר יציבות ובשל חששם להתמסד. הם נוהרים לאוניברסיטאות ולמכללות כדי לרכוש תואר ששוויו בשוק העבודה הולך ופוחת ומשקעו האינטלקטואלי מתדלדל.

חייהם גדושים בטראומות, כיוון שהם גדלו בצל הטילים ופיגועי הטרור וכיוון שהתקשורת מנגישה אסונות וטרגדיות בזמן אמת. הם עמוסי חרדות, מבולבלים, מתקשים לעמוד בעומסים ומשועבדים למידע ולגירויים מהירים.

דור ה-Y שונה כמעט בכל מאפיין מדורות שקדמו לו: הם עובדים אחרת, לומדים אחרת, צורכים תקשורת וחדשות אחרת, מבלים אחרת ומגדלים את ילדיהם אחרת. השפעתם על החברה הישראלית הולכת וגדלה, מערערת את המובן מאליו ומחייבת חשיבה מחוץ לקופסה.

מהו הדנ"א התרבותי של הצעירים היום? מדוע הוא נוצר וכיצד הוא משפיע על מדינת ישראל? ספר זה, המבוסס על מחקר מדעי רחב היקף, מנסה לתת מענה לשאלות הללו."

לצפייה בדף הספר דור ה-Y - כאילו אין מחר (בחלון חדש)

ספר חדש לד׳׳ר תמר אלמוג על דור ה-Y

כריכת הספרברכות לד׳׳ר תמר אלמוג מהחוג ללמידה הוראה והדרכה על צאת ספרה יחד עם פרופ׳ עוז אלמוג: דור ה-Y - כאילו אין מחר, בהוצאת מודן. הספר מסכם מחקר רחב היקף של למעלה משלוש שנים על דור הצעירים בישראל וזוכה להדים רבים.

"דור ה-Y הישראלי נולד בשנות השמונים והתשעים של המאה העשרים. כריכת הספר דור ה-Yאלה צעירים חילונים שגדלו ועוצבו בתקופה של צמיחה כלכלית מואצת, בזמן שהחברה הישראלית נעשתה יזמית, צרכנית, תקשורתית, אינדיווידואלית וגלובלית יותר.

זהו דור מתירני, שיוויוני, מלא הומור, מפרגן, פתוח וזורם. הוא מאחר להתבגר, חי בלהקות אורבניות, מהסס להתחייב ולקחת אחריות, ממוקד בעצמו ומנהל את חייו כאילו אין מחר.

הם ילידים דיגיטליים שגודלו כנסיכים ונסיכות, עטופים בחום ואהבה ומרופדים במחמאות. הבטיחו להם שאם רק ירצו יוכלו לעוף על החלום שלהם.

ה-Yניקים לא ממהרים לפרוש כנפיים משום שהעולם סביבם נעשה נצלני, ציני וחסר יציבות ובשל חששם להתמסד. הם נוהרים לאוניברסיטאות ולמכללות כדי לרכוש תואר ששוויו בשוק העבודה הולך ופוחת ומשקעו האינטלקטואלי מתדלדל.

חייהם גדושים בטראומות, כיוון שהם גדלו בצל הטילים ופיגועי הטרור וכיוון שהתקשורת מנגישה אסונות וטרגדיות בזמן אמת. הם עמוסי חרדות, מבולבלים, מתקשים לעמוד בעומסים ומשועבדים למידע ולגירויים מהירים.

דור ה-Y שונה כמעט בכל מאפיין מדורות שקדמו לו: הם עובדים אחרת, לומדים אחרת, צורכים תקשורת וחדשות אחרת, מבלים אחרת ומגדלים את ילדיהם אחרת. השפעתם על החברה הישראלית הולכת וגדלה, מערערת את המובן מאליו ומחייבת חשיבה מחוץ לקופסה.

מהו הדנ"א התרבותי של הצעירים היום? מדוע הוא נוצר וכיצד הוא משפיע על מדינת ישראל? ספר זה, המבוסס על מחקר מדעי רחב היקף, מנסה לתת מענה לשאלות הללו."

לצפייה בדף הספר דור ה-Y - כאילו אין מחר (בחלון חדש)

ד׳׳ר אריה קיזל חוקר-עמית בקתדרת אונסקו לפילוסופיה עם ילדים

ד״ר אריה קיזלהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר אריה קיזל, ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך אשר נבחר באחרונה לחוקר-עמית בקתדרה של אונסקו לפילוסופיה עם ילדים, אליה מתקבלים חוקרים בעלי שם בתחום מרחבי העולם.

ד"ר קיזל הוא מומחה בפילוסופיה עם ילדים, פרסם בשנים האחרונות שורה של מאמרים בכתבי-עת אקדמיים ופרקים בספרים בנושאים כמו פילוסופיה עם ילדים, דיאלוג בקהילת חקר פילוסופית עם צעירים, משמעות המוות בעיניהם של בני נוער וילדים, רגישות פילוסופית חברתית-כלכלית של ילדים בקהילת חקר פילוסופית והבנייתה של זהות לילדים מאוכלוסיות מוחלשות ומודרות בקהילת חקר פילוסופית. הוא מנחה מספר עבודות מחקר (תזה) לסטודנטיות בתואר שני במסגרת המגמה לחקר החינוך האלטרנטיבי בנושאים הקשורים לפילוסופיה עם ילדים.

ד"ר קיזל הוא חבר הנהלת האגודה הישראלית לפילוסופיה עם ילדים וחבר האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים, האגודה האמריקאית לפילוסופיה בבתי ספר והאגודה האוסטרית לפילוסופיה עם ילדים. בקיץ הקרוב יציג את מחקרו בנושא "פילוסופיה עם ילדים: על תפיסת ילדים את החיים הנמשכים באתרי זיכרון באינטרנט" בכנס הבינלאומי של המרכז לקידום פילוסופיה עם ילדים באוניברסיטת מונקלייר בניו-יורק.
בנוסף לכך הוא משמש יועץ בענייני פילוסופיה דיאלוגית עם ילדים ונוער לבתי ספר ברחבי הארץ.

Menu