המגמה לפיתוח מערכות חינוך

ראש המגמה: ד"ר אריה קיזל akizel@edu.haifa.ac.il

ברוכים/ות הבאים/ות למגמה לפיתוח מערכות חינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה,

המגמה לפיתוח מערכות חינוך שמה במרכז עיסוקיה את התוכן הפדגוגי של מערכות החינוך ואת האפשרות להעשירו ולפתחו בהתאמה לצרכי הזמן והמקום. לפיכך הלימודים בה יתרכזו בתוכן עדכני מהעולם החינוכי בארץ ובעולם שעוסק בתוכן הפדגוגי של מערכות חינוך בהיבט ישראלי ובהיבט בינלאומי. התפיסה של הלימודים תהיה תפיסה מחקרית ויישומית בו זמנית. מן הצד האחד, הסטודנטיות ייחשפו למיטב המחקרים והידע היישומי והמחקרי שנוגע לתוכניות לימודים, לקשרים בין קבוצות במערכת, לניתוח ביקורתי-פילוסופי של הנעשה במערכות החינוך כיום בעולם ומן הצד השני ייבצעו מהלכים של מחקר (תיאורטי או פרקטי) שמטרתו להעשיר את המתודולוגיות של המעוניינות להמשיך בנתיב המחקרי (במסלול תזה) או הנתיב המעשי (במסלול פרויקט, ללא תזה).

בין הקורסים של המגמה: פיתוח חשיבה של לומדים מגיל צעיר (פילוסופיה עם ילדים), מפגש קבוצתי, נרטיב קבוצתי וחינוך לשלום כאופציה של פיתוח מערכת החינוך, למידה בדור ה-Y והשינויים שהיא עוברת ודורשת ממערכות החינוך, פיתוח מיומנויות הדרכה, מחקר איכותני וגישות בפילוסופיה של החינוך, מערכת החינוך הישראלי בהיבטים של תכנון לימודים ותמורות בתפיסותיה וגישות קונטמפלטיביות (המשלבות מיידפולנס) בחינוך.

הסטודנטיות יוכלו גם לבחור משלל קורסי הבחירה תכנים אשר יעשירו את עולמם וזאת מתוך מטרה לאפשר הרחבה של הידע והמחקר.

במגמה זו ניתן לכתוב עבודת תזה מחקרית (אשר פותחת את הדלת בפני השתלבות מאוחר יותר, תוך כדי עמידה בדרישות האקדמיות, בלימודי דוקטורט) או לחילופין לכתוב עבודת פרויקט גמר (ללא תזה).

למי מיועדת המגמה? המגמה מיועדת למעוניינות להעשיר את הידע האקדמי והפרקטי שלהם בתחומי החינוך בהקשרים ארגוניים ופדגוגיים, לאנשי חינוך (מורים, מרכזים, מפקחים), לבוגרי תואר ראשון שאינם מתחום החינוך המבקשים להרחיב את מגוון לימודיהם בתחום החינוך.

 

תנאי הקבלה (בנוסף לתנאי הקבלה הכלליים):

תהליך הקבלה מבוסס על עמידה במספר קריטריונים שיפורטו להלן:

1. ממוצע של 80 לפחות בתואר הראשון ממוסד אקדמי מוכר.

2. גיליונות ציונים (במידה ויש אישור זכאות לתואר גם אותו)

3. כתיבת קורות חיים מקוצרים אודות עצמכם וצרפו אליו חיבור מודפס בהיקף שני עמודים העונה על השאלות הבאות:

א. מה מניעים המרכזיים לרצונך להצטרף למגמה?

ב. מה דעתך על מערכת החינוך הישראלית מבחינת הישגיה והתדמית שלה?

ג. מה לדעתך ראוי לבצע כעת כדי לשפר את מערכת החינוך הישראלית על סמך הידע שלך?

(השיבי על פי הסעיפים)

5. במקרה הצורך - ראיון אישי עם ראש המגמה

את כל המסמכים יש לשלוח לגב' סמדר פוריאן, מרכזת התארים המתקדמים בחוג ללמידה, הוראה והדרכה sporian@univ.haifa.ac.il ולראש המגמה, ד"ר אריה קיזל akizel@edu.haifa.ac.il

 

מבנה הלימודים במגמה לפיתוח מערכות חינוך

את התואר במגמה ניתן ללמוד במשך שנתיים (הלימודים מרוכזים ביום מרוכז – יום ד' לכל אלה שלא צריכים קורסי השלמה) מבוקר ועד ערב. כלומר, ניתן לשלב את הלימודים תוך כדי עבודה במוסדות חינוך או בעבודה אחרת.

במגמה ניתן ללמוד במסלול לכתיבת תזה או במסלול בפרויקט גמר ללא תזה:

מסלול א' (לכותבות תזה) – היקף הלימודים יהיה 28 שש"ס ויכלול כתיבת שתי עבודות סמיניריוניות במסגרת הסמיניריונים במגמה וכן הגשת עבודת תזה (לאחר מציאת מנחה).

מסלול ב' (מיועד לכותבות פרויקט גמר ללא תזה) – היקף הלימודים במסלול זה יהיה 36 שש"ס כולל כתיבת שתי עבודות סמינריוניות במסגרת המגמה לכל אורך השנתיים של הלימודים וכן כתיבת פרויקט גמר.

הלימודים במגמה לפיתוח מערכות חינוך תתבצע בקבוצות קטנות מתוך מטרה לבנות קהילת למידה שתשים במרכזה את הלמידה המעמיקה של הסטודנטיות וכן מתוך מטרה להעשיר את הידע גם במפגשים עם גורמים ממערכות החינוך.

במהלך הלימודים ישולבו הרצאות אורחים מהארץ ומחו"ל וכן יתקיימו סמינרים המבקשים להפגיש את הסטודנטיות עם מרצים שונים בתחומי הפיתוח הפדגוגי של מוסדות החינוך הן בהיבט הארגוני והן בהיבט הפדגוגי.

אנו מזמינים אתכן להצטרף אלינו למסע אקדמי של שנתיים שבמהלכו תועשרו בתואר אקדמי רלוונטי למערכות החינוך והן למערכות ארגוניות אחרות.

 

בכל מקרה של שאלה אל תהססו לפנות אלינו.

ניתן לפנות לגב' סמדר פוריאן (מרכזת התארים המתקדמים) sporian@univ.haifa.ac.il או לראש המגמה ד"ר אריה קיזל akizel@edu.haifa.ac.il

*הטקסט מנוסח בלשון נקבה אבל מיועד לשני המינים

Menu