תמונה מהאירועביום רביעי ה- 3.6.15, ערכו סטודנטים לתואר ראשון, בקליניקה למנהיגות ומדיניות בחינוך אירוע פוסטרים. באירוע הציגו הסטודנטים את פעילותם בקליניקה במהלך הסמסטר האחרון. הפוסטרים הציגו את הארגונים בהם נערכו התנסויות הסטודנטים, את הסוגיות אותן חקרו ואת החלופות לפתרון המוצעות.
הסוגיות שהוצגו בפוסטרים היו מגוונות ונבעו מעולמם של הסטודנטים באוניברסיטה ומחוצה לה: החל מסוגיית חופש הביטוי באוניברסיטת חיפה, השתלבות של פגועי נפש במעגל התעסוקה, עידוד בני נוער ערבים להתנדבות בקהילה, הכשרת ילדים ונוער על הרצף האוטיסטי לתפקידי הדרכה והנהגה בתנועת הצופים, העלאת המודעות לחיים משותפים של נוער יהודי וערבי בחיפה, אופן הדיווח של נוער נפגע עבירה ועד להכנה וקליטה של צעירים עולים למדינת ישראל.
הפקולטה לחינוך והחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך מודים לכל מי שסייע להצלחת האירוע ויישר כוח לסטודנטים על העבודה המאומצת שנשאה פרי.

את הקליניקה למנהיגות מובילים ד"ר אימן אגבארייה וגב' רויטל כץ-פדה.

לצפייה בתמונות מהאירוע לחצו כאן

ד״ר אריה קיזלברכות לראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, ד"ר אריה קיזל שהוזמן לכתוב טור אורח מיוחד במוסף "ספרים" של עיתון הארץ המוקדש לספרים המתכתבים עם ספרו החדש "הנרטיב המזרחי החדש בישראל" שיצא לאור לאחרונה בהוצאת רסלינג.


בטור זה בוחר מחבר ספר חדש את הספרים המרכזיים המתכתבים עם התחום שעליו כתב. ד"ר קיזל בחר את הספרים: המאבק המזרחי בישראל מאת סמי שלום שטרית, היהודים-ערבים מאת יהודה שנהב, קשת של דעות: סדר יום מזרחי לחברה הישראלית בעריכת יוסי יונה, יונית נעמן ודוד מחלב ושני ספרים חדשים שיצאו לאחרונה בהוצאת גמא - לשכון בתוך מילה: הרהורים על זהות מזרחית בעריכת קציעה אלון והמזרח כותב את עצמו בעריכת חביבה פדיה.


לקריאת הטור: http://www.haaretz.co.il/literature/book-week/.premium-1.2648707

תמונת פרסהפקולטה לחינוך מברכת את תלמידה המ.א. בחוג לחינוך מתמטי, יעל לוז, על זכייתה בציון לשבח מטעם ועדת פרס הרקטור והדיקן ללימודים מתקדמים לעבודות גמר מחקריות מצטיינות תשע"ה. יעל זכתה בציון לשבח על עבודת התיזה שלה שכותרתה: "הערכה ממוחשבת של מיומנויות הוכחה בגיאומטריה", שנעשתה בהנחייתה של פרופ' מיכל ירושלמי, דיקן רשות המחקר וחברת הסגל בחוג לחינוך מתמטי.

"העבודה מדווחת על מחקר חלוץ העוסק בעיצוב תוך ניסוי מתקף של משימות להערכה ממוחשבת של ידע בגאומטריה. אלו הן משימות העושות שימוש בגאומטריה דינמית  (DGE – Dynamic Geometry Environment) ומשתמשות בכלי האינטראקטיבי ליצירת דוגמאות. המחקר מתמקד בהיבטים של הבנת ההוכחה הגאומטרית, כגון: הבנת נתוני טענה גאומטרית, הבנת תוקפה הלוגי של הטענה ובנוסף, הבנת שרשרת ההיסקים המובילה מהנתונים אל המסקנה המתקבלת מהם. ההנחה הפדגוגית הניצבת בבסיס המחקר היא שההתנסות כשלב מקדים הינה משמעותית בדרך להוכחה. כמו כן, דרכי החשיבה ושלבי הפתרון מהווים אף הם חלק משמעותי בהערכה. השימוש בגאומטריה הדינמית מאפשר לתלמיד ליצור דוגמאות, לבצע מניפולציות על צורות נתונות ולבחון תכונות משתנות מול תכונות הנשמרות תחת פעולת הגרירה.  הסביבה הממוחשבת מאפשרת שמירה של אבני הדרך בתהליך זה ומספקת תמונה ויזואלית לתשובתו של התלמיד..."

לקריאת תקציר העבודה המלא לחצו כאן

zipiהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' (אמריטה) ציפי שכטמן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם על זכייתה בפרס המכובד לפסיכולוגית קבוצתית מצטיינת 2015, מטעם האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה (American Psychological Association - APA). הפרס ניתן לפרופ' שכטמן במסגרת היחידה לפסיכולוגיה ופסיכותרפיה קבוצתית (The Division of Group Psychology and Psychotherapy)  על תרומתה להבנת קבוצות בהקשר הטיפולי.

הפרס (Arthur Teicher Group Psychologist of the Year Award) מכבד מספר מצומצם פסיכולוגים קבוצתיים אשר עבודתם התיאורטית, מחקרית וקלינית תרמה באופן משמעותי לידע על התנהגות קבוצתית.

פרופ´ שכטמן היא פרופסור אמריטה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה (לשעבר - ראש המגמה להנחיית קבוצות). היא מנחה קבוצות ומכשירה יועצים ופסיכולוגים קבוצתיים זה למעלה משלושים שנה. במחקריה היא מתמקדת בעיקר בייעוץ קבוצתי ובפסיכותרפיה לילדים ולמתבגרים הסובלים מקשיים חברתיים, רגשיים והתנהגותיים. היא חיברה 3 ספרים ולמעלה מ-100 מאמרים ופרקים בספרים שונים. היא חברה באגודה הפסיכולוגית האמריקנית (APA), באגודה האמריקנית לפסיכותרפיה קבוצתית (AGPA) ובאגודה להתנהגות תוקפנית (Society for Aggressive Behavior). היא שמשה כעורכת משנה לכתב העת Group Dynamic ומהווה חלק מוועדת העורכים בכתבי העת החשובים העוסקים בקבוצות, וביניהם The Journal for Specialists in Group Work, The International Journal of Group Psychotherapy, Group Dynamics: Theory, Research, and Practice.


תחומי התמחות:
-מחקר על תוצאות ותהליכים בקבוצות ייעוץ וטיפול עם ילדים ומבוגרים.
-תוקפנות/אלימות של ילדים: דרכי טיפול.
-התהליך הביבליותרפויתי ותוצאותיו.

zipiהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' (אמריטה) ציפי שכטמן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם על זכייתה בפרס המכובד לפסיכולוגית קבוצתית מצטיינת 2015, מטעם האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה (American Psychological Association - APA). הפרס ניתן לפרופ' שכטמן במסגרת היחידה לפסיכולוגיה ופסיכותרפיה קבוצתית (The Division of Group Psychology and Psychotherapy)  על תרומתה להבנת קבוצות בהקשר הטיפולי.

הפרס (Arthur Teicher Group Psychologist of the Year Award) מכבד מספר מצומצם פסיכולוגים קבוצתיים אשר עבודתם התיאורטית, מחקרית וקלינית תרמה באופן משמעותי לידע על התנהגות קבוצתית.

פרופ´ שכטמן היא פרופסור אמריטה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה (לשעבר - ראש המגמה להנחיית קבוצות). היא מנחה קבוצות ומכשירה יועצים ופסיכולוגים קבוצתיים זה למעלה משלושים שנה. במחקריה היא מתמקדת בעיקר בייעוץ קבוצתי ובפסיכותרפיה לילדים ולמתבגרים הסובלים מקשיים חברתיים, רגשיים והתנהגותיים. היא חיברה 3 ספרים ולמעלה מ-100 מאמרים ופרקים בספרים שונים. היא חברה באגודה הפסיכולוגית האמריקנית (APA), באגודה האמריקנית לפסיכותרפיה קבוצתית (AGPA) ובאגודה להתנהגות תוקפנית (Society for Aggressive Behavior). היא שמשה כעורכת משנה לכתב העת Group Dynamic ומהווה חלק מוועדת העורכים בכתבי העת החשובים העוסקים בקבוצות, וביניהם The Journal for Specialists in Group Work, The International Journal of Group Psychotherapy, Group Dynamics: Theory, Research, and Practice.


תחומי התמחות:
-מחקר על תוצאות ותהליכים בקבוצות ייעוץ וטיפול עם ילדים ומבוגרים.
-תוקפנות/אלימות של ילדים: דרכי טיפול.
-התהליך הביבליותרפויתי ותוצאותיו.

תמונה מהכנסבין התאריכים 19-21 במאי 2015 מרכז אדמונד י. ספרא לחקר לקויות למידה והפקולטה לחינוך ארחו כנס בינלאומי בנושא "היבטים קוגניטיביים ונוירו-קוגניטיביים של יכולות ולקויות למידה" שהוקדש לזכרה של פרופ' צביה ברזניץ ז"ל. הכנס אורגן על ידי ד"ר שלי שאול (יו"ר הכנס) וחברי ועדת ההיגוי של הכנס: גב' קלאודיה הראל, ד"ר אורלי ליפקה, פרופ' רוזה לייקין, פרופ' אוסיד ח'טיב וד"ר ליאת גולדפרב. בכנס נכחו 160 משתתפים כולל חוקרים מובילים בתחום מהארץ והעולם.

לצפייה בתמונות מהאירוע לחץ כאן

תיאור הכנס:

Experts from around the world presented pioneering research from diverse fields of learning, education, neuroscience, learning abilities and disabilities as well as intervention programs. Among the international guests were Prof. Malt Joshi from Texas A & M University; Prof. Roland Good of the University of Oregon; Prof. Sharon Vaughn of the University of Texas; Prof. Ron Tzur from the University of Colorado; Prof. Linda Siegel from the University of British Columbia; Prof. Esther Geva of the University of Toronto; Prof. Andrea Facoetti, of the University of Padua; Prof. Yulia Kovas, of Goldsmith University of London and Tomsk State University (Russia); Prof. Norbert Jausovec, of the University of Maribor, Slovenia; Genevieve Albouy of Katholieke Universiteit, Leuven (Belgium) and Prof. Julien Doyon of the Unversite de Montreal.

Symposiums examined Bilingualism; Reading, Literacy and Orthography; Mathematics; Attention and Higher Cognitive Functions; and Motor Learning. There were poster presentations by Masters and Doctoral students from various departments of the University of Haifa and other universities in Israel.

Prof. Michal Yerushalmy, Vice President and Dean of Research, University of Haifa, Prof. Roza Leikin, Head of the Edmond J. Safra Brain Research Center for the Study of Learning Disabilities, Prof. Asaid Khateb and Prof. Malt Joshi opened the first session with words in remembrance of the late Prof. Zvia Breznitz, the founding head of the Center. Despite being unable to attend, Prof. Lily Orland Barack, Dean of the Faculty of Education, sent her greetings and wishes for a productive interchange between the national and international participants. She saw the conference as indicating a "development of a unified scientific paradigm and language that aim to bridge different disciplines and conceptual foci."

Prof. Roza Leikin expressed special thanks to the Edmond J. Safra Foundation whose continuing support and encouragement has enabled the Edmond J. Safra Brain Research Center for the Study of Learning Disabilities, at the University of Haifa, to grow and become one of the leading research centers in the world. She added: We are committed to continuing the development and advancement of the Center, building on the extraordinary accomplishments of the late Prof. Zvia Breznitz, the Center's founder, whose vision and leadership paved the way for the Center's achievements in scientific research.

Participants and audience both felt that the conference was a great exchange of information, a very successful learning experience for all and a stage for rewarding personal interaction among leaders in different fields of scientific and educational research. The innovative and engaging talks at this conference were a fitting tribute to Zvia's memory.

More information about the conference can be found at: http://cnal.edu.haifa.ac.il/

seginerברכות חמות לפרופ' (אמריטה) רחל סגינר, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם על על זכייתה בתואר המכובד של עמיתת החברה הבינלאומית לחקר התפתחות התנהגותית, ISSBD (International Society for the Study of Behavioral Development) לשנת 2015. התואר יוענק במסגרת חגיגית אשר תתקיים בכנס השנתי של החברה ביולי 2016, בליטא.  

הוועד המנהל של החברה הבינלאומית לחקר התפתחות התנהגותית ייסד את תכנית העמיתים עבור חוקרים שתרומתם המשמעותית ויוצאת הדופן לתחום ההתפתחות האנושית לאורך החיים ניכרת בתקופה ממושכת. פרופ' סגינר נבחרה לקבל את תואר העמיתה כבר בשנה הראשונה והמייסדת של קוהורטה מכובדת זו.

פרופ' סגינר עוסקת בתקופה ההתפתחותית של גיל ההתבגרות ובגרות המתהווה, שבתפיסה העכשוית משתרעת על פני טווח גילאים רחב (מהכתות העליונות של בית הספר היסודי ועד סיום השירות הצבאי). במסגרת תקופה זו עיקר העניין המחקרי שלה הוא:
(1) אוריינטציית עתיד גורמיה ותוצאותיה
2) מעורבות הורים ואחים במשימות התפתחותיות עיקריות כמו לימודים והישגים, יחסים חברתיים, והתנהגות נורמטיבית, בהקשרים חברתיים-תרבותיים שונים.

הפקולטה לחינוך גאה בהישגיה המרשימים של פרופ' רחל סגינר ומתכבדת בתרומתה המשמעותית למחקר הבינלאומי.  

לאתר החברה הבינלאומית לחקר התפתחות התנהגותית
לאתר האישי של פרופ' רחל סגינר

s4334ביום רביעי 20/5/15 תמונה מהסיורערכו הסטודנטים בקליניקה למנהיגות ומדיניות בחינוך סיור לימודי בשכונת הדר. הקבוצה פתחה  את הסיור במרכז הנוער בהרצאה מרתקת של מר מתן גזית, הרכז החברתי במרכז ובה למדו הסטודנטים על האתגרים שעומדים בפני השותפים במרכז בעבודה עם נוער הטרוגני ממעמד סוציו אקונומי נמוך.כמו כן, הסטודנטים נחשפו להצלחות האדירות של המרכז ביצירת מרקם חינוכי רב תרבותי מכבד ושוויוני.

לאחר מכן המשיכה הקבוצה  לסיור מרתק בשכונה, בהובלת מר. ירון הדר, יליד ותושב השכונה, פעיל חברתי ועובד קהילת הדר אשר הראה לסטודנטים את תהליכי דעיכת השכונה לעומת  תהליכי ההתחדשות העירונית שמתרחשים בה.

הקלינקה למנהיגות מודה למרצים בסיור על תרומתם ללמידת הסטודנטים והיכורתם עם המציאות החברתית בקהילה.

  תמונה מהסיור

prizeברכות חמות לרותם דוד, סטודנטית לתואר שני, בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על זכייתה במילגה למחקר מצטיין  מקרן בן זאב בתחום רגשות על עבודתה בנושא: "קשיבות, הכוונה עצמית ורווחה אישית סובייקטיבית", בהנחייתו של פרופ' משה זיידנר.

הקרן ע"ש בן זאב מעניקה מלגות לסטודנטים/יות הלומדים/ות לתואר שני במסלול עם כתיבת עבודה מחקרית (תיזה) באוניברסיטת חיפה. המלגות מיועדות ללעידוד עבודת מחקר אקדמיות מצטיינות לתואר שני בנושא רגשות מכל תחומי הדעת.

לקריאת תקציר העבודה לחצו כאן

ביום חמישי, ה 7.5 , התקיים באוניברסיטת חיפה הכנס הבינלאומי Diversity and Belonging in Education: Conflicts of Positioning במסגרת הפעילות המחקרית של קבוצת העבודה הישראלית-גרמנית בנושא "שונות בישראל ובגרמניה". קבוצת מחקר זו הינהכ פרי השותפות של אוניברסיטאות חיפה והילדסהיים, והיא סיימה, עם אירוע בינלאומי זה, שנתיים של פעילות בחסות "קרן פורום העתיד גרמניה-ישראל".

בכנס השתתפו מרצים מן הארץ ומחו"ל. את הכנס כיבדו בנוכחותם דיקאן הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, פרופ' לילי אורלנד ברק, וראש החוג ללמידה הוראה והדרכה, הד"ר אריה קיזל.
את הרצאת הפתיחה שעסקה ברלוונטיות של שונות ורב-תרבותיות לשפת החינוך היום, נשאה הפרופ' ויולה גאורגי מאוניברסיטת הילדסהיים.
במסגרת הכנס דנו המשתתפים בשאלות של שיכות, הדרה, גזענות, אתיקה, זכויות, אזרחות ודת, בהקשריהם החברתיים הרחבים והחינוכיים הקונקרטיים, והציגו ממצאים ממחקריהם העכשוויים. הסטודנטים, החברים בקבוצת המחקר "שונות בישראל ובגרמניה", הציגו את מחקריהם הקונקרטיים, שעוסקים בטווח רחב של סוגיות חברתיות וחינוכיות בגרמניה ובישראל.
מושב ייחודי הוקדש לשיבתם של הדת והדתיות למרחב החיים החברתי, תרבותי ופוליטי בישראל, ולהשלכות שיש לסוגיה זו על שאלות חינוכיות בוערות. את הכנס סיכם דר איימן אגבריה מאוניברסיטת חיפה.

לצפייה בהזמנה לכנס

לצפייה בתמונות מהכנס

ביום ראשון, 10.5.2015, התקיים טקס הענקת מלגות ייעודיות בפקולטה לחינוך על שם פרופ' שמואל וגב' לוצי נגלר.משפחת נגלר רואה במחויבות האזרחית של שרות בתפקידי פיקוד בצבא, נתינה הראויה להוקרה. על כן, מטרת המלגה לסייע לחיילים משוחררים, שהיו בתפקידי פיקוד במהלך שירותם הצבאי, להתגבר על אובדן זמן והכנסה במהלך לימודיהם.
הפקולטה לחינוך מברכת את הסטודנטים הזוכים לשנת תשע"ה:

    •    צליל אבני חיון, מהחוג לחינוך מיוחד והחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך
    •    איריס דרופמן- מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם והחוג לפסיכולוגיה
    •    אלה זמר- מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה והחוג למתמטיקה
    •    ספיר כהן – מהחוג לחינוך מיוחד והחוג לשירותי אנוש
    •    ניר סיביר מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך והחוג לכלכלה
    •    ירון סרף- מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך והחוג למדעי המדינה
    •    עוז שליין- מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך והחוג לייעוץ והתפתחות האדם

פרופסור שמואל נגלר ז"ל, מחנך, פסיכולוג ופסיכואנליטיקן, היה מעורב במערכת החינוך מימי הישוב ועד סוף ימיו בשנת 1987. מפעל חייו כלל עבודה חינוכית, טיפול והדרכה בפסיכותרפיה אנליטית ויסוד תחנות טיפול וחוגים אוניברסיטאיים לחינוך. כן עמד בראש הצוות הישראלי במחקר מטעם ה .National Institute for Mental Health

שני אפיונים עיקריים התבטאו בעשייתו לאורך כל חייו: מחויבות אידיאולוגית עמוקה בכל אשר עשה, תוך ביקורתיות אינטלקטואלית מתמדת לגבי השקפותיו ואמונה עמוקה בחינוך האנליטי ויישומו בכל תחומי עבודתו כמחנך, כמורה וכתיאורטיקן.

לחץ כאן לצפייה בתמונות מהאירוע

תמונת שלושת המרציםלאחרונה פורסם בכתב העת הבינלאומי Early Education and Development מאמרם של ד"ר יאיר זיו, ד"ר דבי גולדן, וד"ר צפריר גולדברג, חברי הסגל הבכיר בפקולטה לחינוך, המאמר עוסק בתכנית משרד החינוך ללימודי שואה בגני ילדים יהודים בישראל. דרך מקרה זה בוחנים המחברים את השאלה המהותית בדבר האופי הראוי של תכניות לימודים לגיל הרך.

תקציר המאמר


Recently, the Israeli Ministry of Education initiated a mandatory nationwide curriculum for Jewish kindergarten children focusing on the study of the Holocaust. This initiative raises general questions regarding the inclusion of sensitive historical issues in curricula for young children. In this article, we use the new Holocaust curriculum as an instructive case through which to address the broader questions about what might constitute an appropriate and acceptable curriculum in early childhood. We discuss the initiative from three disciplinary perspectives: a developmental sciences perspective, an anthropological/cultural perspective, and a learning sciences perspective. As we demonstrate, these three perspectives not only represent different disciplines but also highlight different aspects of this issue, thus exposing the complexities of this discussion. We show that understanding these perspectives separately and then trying to combine them may enable a richer and more complex look on the broader questions that this specific curriculum raises. We conclude with an endeavor to integrate the three perspectives, all of which should be taken into account when constructing a curriculum for young children.

קישור למאמר המלא

תמונת שלושת המרציםלאחרונה פורסם בכתב העת הבינלאומי Early Education and Development מאמרם של ד"ר יאיר זיו, ד"ר דבי גולדן, וד"ר צפריר גולדברג, חברי הסגל הבכיר בפקולטה לחינוך, המאמר עוסק בתכנית משרד החינוך ללימודי שואה בגני ילדים יהודים בישראל. דרך מקרה זה בוחנים המחברים את השאלה המהותית בדבר האופי הראוי של תכניות לימודים לגיל הרך.

תקציר המאמר


Recently, the Israeli Ministry of Education initiated a mandatory nationwide curriculum for Jewish kindergarten children focusing on the study of the Holocaust. This initiative raises general questions regarding the inclusion of sensitive historical issues in curricula for young children. In this article, we use the new Holocaust curriculum as an instructive case through which to address the broader questions about what might constitute an appropriate and acceptable curriculum in early childhood. We discuss the initiative from three disciplinary perspectives: a developmental sciences perspective, an anthropological/cultural perspective, and a learning sciences perspective. As we demonstrate, these three perspectives not only represent different disciplines but also highlight different aspects of this issue, thus exposing the complexities of this discussion. We show that understanding these perspectives separately and then trying to combine them may enable a richer and more complex look on the broader questions that this specific curriculum raises. We conclude with an endeavor to integrate the three perspectives, all of which should be taken into account when constructing a curriculum for young children.

קישור למאמר המלא

תמונת שלושת המרציםלאחרונה פורסם בכתב העת הבינלאומי Early Education and Development מאמרם של ד"ר יאיר זיו, ד"ר דבי גולדן, וד"ר צפריר גולדברג, חברי הסגל הבכיר בפקולטה לחינוך, המאמר עוסק בתכנית משרד החינוך ללימודי שואה בגני ילדים יהודים בישראל. דרך מקרה זה בוחנים המחברים את השאלה המהותית בדבר האופי הראוי של תכניות לימודים לגיל הרך.

תקציר המאמר


Recently, the Israeli Ministry of Education initiated a mandatory nationwide curriculum for Jewish kindergarten children focusing on the study of the Holocaust. This initiative raises general questions regarding the inclusion of sensitive historical issues in curricula for young children. In this article, we use the new Holocaust curriculum as an instructive case through which to address the broader questions about what might constitute an appropriate and acceptable curriculum in early childhood. We discuss the initiative from three disciplinary perspectives: a developmental sciences perspective, an anthropological/cultural perspective, and a learning sciences perspective. As we demonstrate, these three perspectives not only represent different disciplines but also highlight different aspects of this issue, thus exposing the complexities of this discussion. We show that understanding these perspectives separately and then trying to combine them may enable a richer and more complex look on the broader questions that this specific curriculum raises. We conclude with an endeavor to integrate the three perspectives, all of which should be taken into account when constructing a curriculum for young children.

קישור למאמר המלא

unesco guideברכות לראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, ד"ר אריה קיזל על Unesco Guideפרסום המהדורה העברית של מדריך אונסקו לחקר ולהערכה מחדש של ספרי לימוד שאותה ערך מדעית וכתב לה מבוא נרחב.

מדריך אונסקו מאת ד"ר פאלק פינגל לחקר ולהערכה מחדש של ספרי לימוד, שראה אור לראשונה בשלהי שנות התשעים של המאה ה-20, נעשה מאז ברחבי העולם כלי שימושי לאנשי חינוך ובהם חוקרים, מחברי ספרי לימוד, מפתחי תכניות לימודים ומורים העוסקים בניתוח טקסטים חינוכיים ברמה הארצית והבין-לאומית, בהשוואתם ובפיתוחם.
המדריך מציע קווים מנחים לחקר ספרי לימוד, לסדנאות ולפרויקטים בין-מדינתיים שמטרתם להנחיל לתלמידים תפיסת עולם שוחרת שלום ולמנוע את הטמעתם של סטראוטיפים, הטיות ועיוותים ביחס לאחר. המדריך מבוסס על גישות ביקורתיות לחקר ספרי לימוד שפותחו לאחר שתי מלחמות העולם וסכסוכים אזוריים אחרים.
אונסקו מעודד מחקר השואף לחינוך איכותי שיתרום לייצובן של חברות מעורערות עקב סכסוכים לאומיים, דתיים, אתניים ואחרים – גם במהלך הסכסוך וגם לאחריו. לאור שאיפה זו גיבש הארגון אסטרטגיה כוללת למחקר משווה של ספרי לימוד, שמטרתה לסייע לחברות ולמדינות לפתח מדיניות, נורמות וסטנדרטים לכתיבת ספרי לימוד וחומרי לימוד אחרים.
לתרגום העברי של מדריך זה צורף מבוא מאת העורך המדעי של הגרסה העברית, ד"ראריה קיזל, אשר עומד מאז 2010 בראש הוועדה הישראלית-גרמנית לחקר ספרי לימוד העומדת לפרסם את המלצותיה השנה בשתי המדינות.

המדריך יצא לאור עתה בהוצאת מכון מופ"ת.

unesco guideברכות לראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, ד"ר אריה קיזל על Unesco Guideפרסום המהדורה העברית של מדריך אונסקו לחקר ולהערכה מחדש של ספרי לימוד שאותה ערך מדעית וכתב לה מבוא נרחב.

מדריך אונסקו מאת ד"ר פאלק פינגל לחקר ולהערכה מחדש של ספרי לימוד, שראה אור לראשונה בשלהי שנות התשעים של המאה ה-20, נעשה מאז ברחבי העולם כלי שימושי לאנשי חינוך ובהם חוקרים, מחברי ספרי לימוד, מפתחי תכניות לימודים ומורים העוסקים בניתוח טקסטים חינוכיים ברמה הארצית והבין-לאומית, בהשוואתם ובפיתוחם.
המדריך מציע קווים מנחים לחקר ספרי לימוד, לסדנאות ולפרויקטים בין-מדינתיים שמטרתם להנחיל לתלמידים תפיסת עולם שוחרת שלום ולמנוע את הטמעתם של סטראוטיפים, הטיות ועיוותים ביחס לאחר. המדריך מבוסס על גישות ביקורתיות לחקר ספרי לימוד שפותחו לאחר שתי מלחמות העולם וסכסוכים אזוריים אחרים.
אונסקו מעודד מחקר השואף לחינוך איכותי שיתרום לייצובן של חברות מעורערות עקב סכסוכים לאומיים, דתיים, אתניים ואחרים – גם במהלך הסכסוך וגם לאחריו. לאור שאיפה זו גיבש הארגון אסטרטגיה כוללת למחקר משווה של ספרי לימוד, שמטרתה לסייע לחברות ולמדינות לפתח מדיניות, נורמות וסטנדרטים לכתיבת ספרי לימוד וחומרי לימוד אחרים.
לתרגום העברי של מדריך זה צורף מבוא מאת העורך המדעי של הגרסה העברית, ד"ראריה קיזל, אשר עומד מאז 2010 בראש הוועדה הישראלית-גרמנית לחקר ספרי לימוד העומדת לפרסם את המלצותיה השנה בשתי המדינות.

המדריך יצא לאור עתה בהוצאת מכון מופ"ת.

lotem 1ד"ר לטם פרי-חזן מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך התראיינה לגלי צה"ל בעקבות פרסום חוזר מנכ"ל חדש שמסדיר, בין היתר, את ההתמודדות הבית ספרית עם אלימות מקוונת. בדבריה, התייחסה לכך שבחוזר החדש יש מחוייבות להתייחס גם לפגיעות שנעשו מחוץ לבית הספר, במציאות הפיזית ובעולם הווירטואלי, ומחוייבות זו היא חשובה. יחד עם זאת, אמרה פרי-חזן כי התמודדותם של מורים עם אירועים שמתרחשים מחוץ לבית הספר צריכה להיות בעיקר במישורים של חינוך וטיפול ולא במישורים של ענישה. בראיון נדונו גם סוגיות הקשורות לכשלים בהטמעת חוזרי מנכ"ל במערכת החינוך.

לשמיעת הראיון המלא: http://glz.co.il/1176-60758-HE/Galatz.aspx

כמו כן, התפרסמה לאחרונה תגובה של ד"ר פרי-חזן בכתבה על תעסוקתם של חרדים. בתגובתה  אמרה כי אחד הקשיים העומדים בפני חרדים המבקשים להשתלב בשוק העבודה קשור במסגרות האקדמיות הנפרדות שבהן הם למדו. לדבריה, "ככל שהמערכות החרדיות להשכלה גבוהה מתרבות ומתרחבות, כך פוחת הסיכוי כי חרדים ישתלבו במסגרות הכלליות ויפתחו לעצמם שער רחב יותר לשילוב מוצלח בשוק העבודה. לצערי, הרצון הלגיטימי לשלב חרדים בהשכלה גבוהה עלול לקבע מציאות שמפרידה אותם משאר חלקי החברה הישראלית, ולעצור את אותם זרמים חרדיים המעוניינים בשילוב במסגרות הכלליות".
פרי-חזן הוסיפה כי החסך בלימודי ליבה מקבע את המצב הקיים. "המסגרות הנפרדות להשכלה גבוהה מעצימות חסמים אחרים הניצבים בפני החרדים בדרכם אל שוק העבודה, הקיימים הן לפני התואר האקדמי והן אחריו. גברים חרדים נאלצים להתגבר על פערים הנובעים מכך שלא למדו לימודי ליבה, כתוצאה ממדיניות חינוך שאינה מעודדת ישיבות תיכוניות חרדיות המאפשרות ללמוד לקראת תעודת בגרות".

לקריאת הכתבה: http://news.walla.co.il/item/2843779

dana amir הפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר דנה אמירdana amir, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על זכייתה בפרס המכובד מטעם IFPE (The International Forum for Psychoanalytic Education) עבור הצטיינותה בתרומה לחינוך פסיכואנליטי.

הפרס יוסד בשנת 1998 לציון תרומה מצטיינת לתחום החינוך הפסיכואנליטי ומאז מעניק הפורום בכל שנה את הפרס לחוקרים ומחנכים בולטים בסביבות אקדמיות וקליניות אשר מייצגים תחומים נרחבים של הידע הפסיכואנליטי.

הפרס יוענק לד"ר אמיר בכנס בינלאומי שייערך בפלורידה.

dana amir הפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר דנה אמירdana amir, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על זכייתה בפרס המכובד מטעם IFPE (The International Forum for Psychoanalytic Education) עבור הצטיינותה בתרומה לחינוך פסיכואנליטי.

הפרס יוסד בשנת 1998 לציון תרומה מצטיינת לתחום החינוך הפסיכואנליטי ומאז מעניק הפורום בכל שנה את הפרס לחוקרים ומחנכים בולטים בסביבות אקדמיות וקליניות אשר מייצגים תחומים נרחבים של הידע הפסיכואנליטי.

הפרס יוענק לד"ר אמיר בכנס בינלאומי שייערך בפלורידה.

adar 1ד"ר אדר בן-אליהו, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם חברה בועדת היגוי של ה-Commons DML, כחלק מעמותת מקארתור (MacArthur Foundation). הועדה מתמקדת בכינוס הקהילה סביב נושאים בתקשורת ולמידה דיגיטליות. הועדה מורכבת מחוקרים מרחבי ארצות הברית.

חברי הפאנל כוללים את ד"ר בן-אליהו, מט רפאלו מאוניברסיטת UCIrvine וקסידי פאקט מאוניברסיטת NorthWestern ותחומי העיסוק המרכזיים של היחידה על בניית מחקר הם: מסלולים לבניית הצעות מימון מחקר מוצלחות, דרכי למידה ויישום של שיטות מחקר, עבודה שיתופית רב תחומית.

במסגרת תפקידה תנחה ד"ר בן-אליהו בשתי סדנאות:

שבוע 1: 7/4/2015 בין השעות 22:00-23:00 (שעון ישראל) – יתקיים דיון באירוח פרופ' כריסטו סימס מUCSan Diego וד"ר רינה דורף מהLawrence Hall of Science at UCBerkeley.

שבוע 2: 13/4/2015 בין השעות 23:00-24:00 (שעון ישראל) – פורום שאילת שאלות על נושאי בניית מחקר דרך ה-Etherpad בניהולה של ועדת ההיגוי.

Menu